Volkswagen rozszerzy ofertę usportowionych wersji Golfa ósmej generacji, po premierze odmian GTI, GTE i GTD przyszedł czas na premierę topowego modelu: nowego Golfa R.
Dwulitrowy silnik najmocniejszego Golfa osiąga maksymalną moc 235 kW (320 KM) i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm, który seryjnie jest przekazywany na cztery koła.
Nowy Golf R, skonstruowany w oparciu o model ósmej generacji, to już piąta edycja topowej wersji najpopularniejszego Volkswagena w historii. 320-konny Golf R na przyspieszenie od 0 do do 100 km/h potrzebuje tylko 4,7 sekundy. Standardowo prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Nowy Golf R seryjnie jest wyposażony w opracowany wyłącznie na potrzeby tego modelu układ napędu na cztery koła – znany jako 4MOTION z R-Performance Torque Vectoring – ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego między koła tylnej osi. Pozwala to znacznie zwiększyć zwinność Golfa R. Po raz pierwszy – za pośrednictwem systemu Vehicle Dynamics Manager (VDM) – napęd na cztery koła jest również połączony w sieć z innymi układami, jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS) i amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia (DCC). Nowy Golf R, za sprawą integracji różnych systemów, oferuje znakomitą trakcję, neutralne zachowanie podczas jazdy oraz doskonałą precyzję prowadzenia i dużą zwinność. Dzięki temu przyjemność z jazdy jest na najwyższym poziomie.
Finałowy tuning układu jezdnego nowego Golfa R miał miejsce na legendarnej Północnej Pętli Nürburgringu. Efekt jest taki, że nowy Golf R – seryjnie wyposażony w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową – jest o 17 sekund szybszy na 21-kilometrowej Północnej Pętli Nürburgringu niż jego poprzednik.
Oferta nowego Golfa R zostanie przedstawiona już wkrótce.
Samochód koncepcyjny nigdy nie powinien być fantazją. Powinien być wynikiem badań i podejścia, które przenosi markę w przyszłość. DS AERO SPORT LOUNGE reprezentuje średnioterminową wizję DS Automobiles. Ujawnia koncepcje, które mogą być wprowadzone do następnych modeli.
Rezvani oferuje klientom solidne silniki napędzane paliwem, olejem napędowym, a teraz także hybrydę, która pozwala mieć zalety paliwa i energii elektrycznej w jednym pojeździe.
28 maja Acura zaprezentuje cyfrowo całkowicie nowego sedana sportowego Acura TLX drugiej generacji. Nowy TLX zapewni najszybszy, najlepiej prowadzący się i najlepiej wyposażony sportowy sedan w historii Acury. Typ S jest szczytem wydajności tego modelu.
Zwiastun odkrywa wyrazisty tylny profil nowego TLX, szeroką sylwetkę, niską linię dachu i cztery wyloty spalin
TLX Type S oznacza powrót wariantu wysokowydajnego po dziesięcioletniej przerwie; jako pierwszy zastosował nowy, dedykowany silnik Acura V6 Turbo o pojemności 3,0 litrów