Premiery | 04.11.20

Volkswagen Golf R oficjalnie zaprezentowany

Volkswagen rozszerzy ofertę usportowionych wersji Golfa ósmej generacji, po premierze odmian GTI, GTE i GTD przyszedł czas na premierę topowego modelu: nowego Golfa R.

Dwulitrowy silnik najmocniejszego Golfa osiąga maksymalną moc 235 kW (320 KM) i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm, który seryjnie jest przekazywany na cztery koła.

Nowy Golf R, skonstruowany w oparciu o model ósmej generacji, to już piąta edycja topowej wersji najpopularniejszego Volkswagena w historii. 320-konny Golf R na przyspieszenie od 0 do do 100 km/h potrzebuje tylko 4,7 sekundy. Standardowo prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

 

Nowy Golf R seryjnie jest wyposażony w opracowany wyłącznie na potrzeby tego modelu układ napędu na cztery koła – znany jako 4MOTION z R-Performance Torque Vectoring – ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego między koła tylnej osi. Pozwala to znacznie zwiększyć zwinność Golfa R. Po raz pierwszy – za pośrednictwem systemu Vehicle Dynamics Manager (VDM) – napęd na cztery koła jest również połączony w sieć z innymi układami, jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS) i amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia (DCC). Nowy Golf R, za sprawą integracji różnych systemów, oferuje znakomitą trakcję, neutralne zachowanie podczas jazdy oraz doskonałą precyzję prowadzenia i dużą zwinność. Dzięki temu przyjemność z jazdy jest na najwyższym poziomie.

 

Finałowy tuning układu jezdnego nowego Golfa R miał miejsce na legendarnej Północnej Pętli Nürburgringu. Efekt jest taki, że nowy Golf R – seryjnie wyposażony w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową – jest o 17 sekund szybszy na 21-kilometrowej Północnej Pętli Nürburgringu niż jego poprzednik.

 

Oferta nowego Golfa R zostanie przedstawiona już wkrótce.



Zupełnie nowy INFINITI QX60
Wiadomości | 14.02.21

Zupełnie nowy INFINITI QX60

W nowym modelu będzie dostępna nowa 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów.

Marka Jeep stawia na hybrydy plug-in, oto Renegade 4xe i Compass 4xe
Premiery | 20.07.20

Marka Jeep stawia na hybrydy plug-in, oto Renegade 4xe i Compass 4xe

Nowa gama modeli Jeepa z napędem hybrydowym plug-in to będą najbardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa SUV-y Jeepa, nowa technologia 4xe będzie oferować zerową emisję zanieczyszczeń oraz duży zasięg w trybie elektrycznym i łatwość ładowania.

E-Transit Courier, Ford zaprezentował nową furgonetkę z napędem elektrycznym
Elektryczne | 06.04.23

E-Transit Courier, Ford zaprezentował nową furgonetkę z napędem elektrycznym

Firma Ford Pro zaprezentowała dziś całkowicie nowy, w pełni elektryczny kompaktowy samochód dostawczy ze znacznie większą i bardziej elastyczną przestrzenią ładunkową.