Wiadomości | 24.05.23

Wprowadzenie Euro 7 od 4 do 10 razy wyższe

Zgodnie z nowym badaniem propozycja Euro 7 w sprawie emisji zanieczyszczeń doprowadziłaby do bezpośredniego wzrostu kosztów, który jest od 4 do 10 razy wyższy niż te cytowane przez Komisję Europejską.


Wprowadzenie Euro 7 od 4 do 10 razy wyższe

Proponowane rozporządzenie Euro 7 zwiększy koszty produkcji samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów. Badanie przeprowadzone przez Frontier Economics szacuje, że koszt jednego pojazdu wynosi około 2000 EUR w przypadku samochodów osobowych i dostawczych z silnikiem spalinowym oraz blisko 12 000 EUR w przypadku samochodów ciężarowych i autobusów z silnikiem Diesla. Liczby te są od 4 do 10 razy wyższe niż szacunki Komisji zawarte w ocenie wpływu normy Euro 7 (180–450 EUR dla samochodów osobowych i dostawczych oraz 2 800 EUR dla ciężarówek i autobusów).

 

Szacunki te obejmują jedynie bezpośrednie koszty produkcji, głównie wyposażenia i inwestycji. Należy zauważyć, że te dodatkowe koszty nie odpowiadają cenom zakupu; zamiast tego jeszcze bardziej podnoszą ceny dla użytkowników końcowych. Wzrost cen byłby zatem prawdopodobnie wyższy niż liczby podane w badaniu.

 

Dzięki obecnym normom Euro 6 UE dysponuje najbardziej kompleksowymi i najbardziej rygorystycznymi normami emisji zanieczyszczeń na świecie. Dzięki najnowocześniejszej technologii samochodowej emisja spalin jest już na ledwo mierzalnym poziomie.

 

„Europejski przemysł motoryzacyjny jest zaangażowany w dalsze ograniczanie emisji z korzyścią dla klimatu, środowiska i zdrowia. Jednak propozycja Euro 7 po prostu nie jest właściwym sposobem, aby to zrobić, ponieważ miałaby bardzo mały wpływ na środowisko przy bardzo wysokich kosztach” – stwierdziła Sigrid de Vries, dyrektor generalna Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

 

„Większe korzyści dla środowiska i zdrowia zostaną osiągnięte dzięki przejściu na elektryfikację, przy jednoczesnym zastąpieniu starszych pojazdów na drogach UE wysoce wydajnymi modelami Euro 6”.

 

Oprócz kosztów bezpośrednich propozycja Euro 7 pociągnie za sobą koszty pośrednie, takie jak wyższe zużycie paliwa. W całym okresie eksploatacji pojazdu może to spowodować wzrost kosztów paliwa o 3,5% – co daje dodatkowe 20 000 EUR w przypadku samochodów ciężarowych na duże odległości i 650 EUR w przypadku samochodów osobowych i dostawczych.

 

Te koszty pośrednie – które zostały pominięte w ocenie skutków Komisji – są wyższe niż koszty bezpośrednie. Zwiększyłyby całkowity koszt posiadania pojazdu, wywierając dodatkową presję finansową na konsumentów i przedsiębiorstwa w czasach wysokiej inflacji i rosnących cen energii.

Źródło: The European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA)



Jak działa smart material system w Lamborghini Sian
Wiadomości | 17.07.20

Jak działa smart material system w Lamborghini Sian

Lamborghini Sián FKP 37 i Sián Roadster charakteryzują się prawdziwą magią materiału, znaną również jako Lamborghini Smart Material System. LSMS jest zainstalowany z tyłu, zdominowany przez niesamowite tylne skrzydło hybrydowego supersamochodu.

Samochód dostępny tylko dla wybranych klientów na zamówienie na zaproszenie
Super Cars | 31.05.23

Samochód dostępny tylko dla wybranych klientów na zamówienie na zaproszenie

Nowy Range Rover Sport SV EDITION ONE, napędzany wyłącznie nowym 4,4-litrowym silnikiem benzynowym Twin-Turbo MHEV V8 o mocy 635 KM.

1817 KM w nowym roadsterze Hennessey Venom F5
Super Cars | 01.09.22

1817 KM w nowym roadsterze Hennessey Venom F5

Wyceniony na 3 miliony dolarów, przy czym każdy z 30 spersonalizowanych modeli jest indywidualnie zlecany właścicielowi.