Chce zostać liderem rynku samochodów elektrycznych premium i planuje stać się firmą produkującą w pełni elektryczne samochody.
Volvo Cars chce zostać liderem na szybko rozwijającym się rynku samochodów elektrycznych premium i planuje stać się firmą produkującą w pełni elektryczne samochody do 2030 roku.
(Artykuł polecany: Premiera - Volvo wprowadza nowy, całkowicie elektryczny model Volvo C40 Recharge)
Do tego czasu firma zamierza sprzedawać wyłącznie samochody w pełni elektryczne i wycofywać wszystkie samochody ze swojego globalnego portfolio z silnikiem spalinowym, w tym hybrydy. Przejście firmy na produkcję w pełni elektrycznych samochodów jest częścią jej ambitnego planu klimatycznego, który ma na celu konsekwentne zmniejszanie śladu węglowego w całym cyklu życia każdego samochodu poprzez konkretne działania. Decyzja opiera się również na oczekiwaniu, że ustawodawstwo, a także szybka rozbudowa dostępnej infrastruktury ładowania wysokiej jakości, przyspieszy akceptację przez konsumentów samochodów w pełni elektrycznych.
Dążenie Volvo Cars do pełnej elektryfikacji idzie w parze ze zwiększonym naciskiem na sprzedaż online oraz bardziej kompletną, atrakcyjną i przejrzystą ofertą konsumencką pod nazwą Care by Volvo. Wszystkie modele w pełni elektryczne będą dostępne tylko w Internecie.
„Aby odnieść sukces, potrzebujemy rentownego wzrostu. Dlatego zamiast inwestować w kurczącą się firmę, decydujemy się inwestować w przyszłość - elektryczną i internetową ”- powiedział Håkan Samuelsson, dyrektor generalny. „Jesteśmy w pełni skoncentrowani na tym, aby stać się liderem w szybko rozwijającym się segmencie pojazdów elektrycznych premium”.
W zeszłym roku Volvo Cars wprowadziło na rynki całego świata swój pierwszy w pełni elektryczny samochód, XC40 Recharge. Później firma zaprezentuje swój drugi w pełni elektryczny samochód, nowy model z serii 40.
W nadchodzących latach Volvo Cars wprowadzi kilka dodatkowych modeli elektrycznych, a kolejne będą w przyszłości. Już do 2025 r. Planuje, aby 50 procent globalnej sprzedaży stanowiły samochody w pełni elektryczne, a reszta to hybrydy. Do 2030 roku każdy sprzedawany przez niego samochód powinien być w pełni elektryczny.
Toyota pokazała kolejną generację modelu Harrier (Urban SUV), który od 1997 roku jest liderem w tym segmencie sprzedaży pojazdów w Japonii oraz ogłosiła, że planuje sprzedaż nowego modelu Harrier około czerwca 2020 r. W wyraźnym odróżnieniu od innych SUV-ów Harrier łączy prostotę, elegancję i solidność w płynnej formie coupe. Wysokiej jakości wnętrze zapewnia poczucie bezpieczeństwa od pierwszej chwili w kabinie. Gdy pojazd jedzie, poczucie komfortu powstaje dzięki responsywnej jeździe, a cicha kabina w naturalny sposób prowadzi do przyjemnych rozmów z przyjaciółmi. Spędzanie czasu z nowym Harrier będzie wzbogacającym doświadczeniem.
Inżynierowie BMW M Motorsport intensywnie pracowali, aby ich flagowy model wyścigowy GT, BMW M4 GT3, był jeszcze lepszy.
Citroën kontynuuje ofensywę elektryfikacyjną w 2020 r., od dziś skupiając uwagę na segmencie kompaktowych hatchbacków ? publikując pierwsze zdjęcia Nowego ë-C4 ? 100% ëlectric i Nowego C4.