Porsche Taycan trafia do Księgi Rekordów Guinnessa
Najdłuższy drift samochodem elektrycznym na torze Hockenheimring Porsche Experience Center.
Instruktor Porsche, Dennis Retera, wykonał 210 okrążeń na 200-metrowym kole driftu bez przednich kół skierowanych w tym samym kierunku co zakręt: po 55 minutach biegły bokiem pokonał łącznie 42,171 kilometrów. Pokonując ten maraton, Retera zapewniła sobie rekord świata w najdłuższym ciągłym drifcie w samochodzie elektrycznym. Średnia prędkość wynosiła 46 km / h. Rekord został osiągnięty dzięki wersji Taycan z napędem na tylne koła, która jest już w sprzedaży w Chinach.
„Gdy programy stabilności jazdy są wyłączone, poślizg z elektrycznym Porsche jest niezwykle łatwy, zwłaszcza w tym wariancie modelowym, który jest napędzany wyłącznie za pośrednictwem tylnych kół” - mówi Dennis Retera - „Zawsze dostępna jest wystarczająca moc. Nisko położony środek ciężkości i długi rozstaw osi zapewniają stabilność. Precyzyjna konstrukcja podwozia i układu kierowniczego zapewnia doskonałą kontrolę przez cały czas, nawet podczas ruchu na boki ”.
Próba odbyła się pod nadzorem oficjalnej sędzi rekordów Guinnessa Joanne Brent, na nawadnianej sekcji do dynamicznej jazdy PEC. Brent nadzoruje wszelkiego rodzaju próby bicia rekordów Guinnessa od ponad 5 lat: „Mieliśmy kilka rekordów w drifcie, ale ten z udziałem elektrycznego samochodu sportowego i dla nas jest czymś bardzo szczególnym. Porsche wykonało tu prawdziwie pionierską pracę” – powiedziała Brent. Ekspertka Guinnessa skrupulatnie udokumentowała ten wyczyn, korzystając z całej gamy pomocy technicznych oraz wsparcia innych niezależnych ekspertów: przed testem lokalny geodeta z milimetrową dokładnością zmierzył sekcję Porsche Experience Center o średnicy 80 metrów. Na potrzeby dokumentacji wykorzystano czujniki GPS i czujniki odchylenia w samochodzie, a także kamerę zamontowaną na dachu wieży kontrolnej toru; ta ostatnia posłużyła też do sfilmowania rekordowego przejazdu.
MG ONE to połączenie funkcjonalnej elegancji i najnowocześniejszej technologii cyfrowej. To debiut nowej architektury i języka designu marki, głównie modnego i sportowego.
Na koniec 2019 roku po polskich drogach jeździło o 95% więcej samochodów elektrycznych niż rok wcześniej1. Wiele osób jednak wciąż zastanawia się, jak właściwie wygląda ich użytkowanie. Największe wątpliwości budzą sposób ładowania, bezpieczeństwo i moc pojazdów. Oto garść przydatnych informacji, które pomogą zrozumieć, jak działają auta napędzane energią elektryczną.