Porsche dostarczyło swoje pierwsze samochody sportowe do Chin 20 lat temu. Od tego czasu region stał się największym rynkiem firmy.
>>> SUBSKRYBUJ nasz kanał YouTube <<<
Aby uczcić rocznicę, Porsche China zaprezentowało specjalną edycję 911 Turbo S 20 Years Porsche China Edition na 19. Międzynarodowym Salonie Przemysłu Motoryzacyjnego w Szanghaju. Koncepcja projektowa odzwierciedla połączenie dziedzictwa i innowacyjności - wartości, które odnoszą się zarówno do kultury chińskiej, jak i do Porsche. Model specjalny jest dostępny tylko w Chinach.
To, czego Chiny doświadczają od lat 80. XX wieku, jest niczym innym jak „największym ożywieniem gospodarczym w historii nowoczesności”. Tak to opisuje Niemiecka Federalna Agencja Edukacji Obywatelskiej - instytucja, która nie ma skłonności do przesady. Od dwudziestu lat dojście Chin do pozycji drugiej co do wielkości gospodarki jest również związane z historią Porsche.
Jest to niezwykle dynamiczny rozdział, który jest tutaj tworzony. Z 88 968 dostawami w zeszłym roku, Chiny są największym rynkiem Porsche pod względem wielkości. Pomimo pandemii koronawirusa rok 2020 przyniósł wzrost o trzy procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
Kiedy Porsche China przeniosło się do swojej nowej siedziby w prestiżowym Lujiazui Financial Plaza w Szanghaju prawie dwa lata temu, nie była to zwykła zmiana lokalizacji. „To także początek nowego rozdziału dla Porsche w Chinach i ważny kamień milowy dla Porsche AG” - podkreślił podczas otwarcia Oliver Blume. „W Porsche dążymy do tego, aby zapewnić naszym pracownikom możliwość pomyślnej pracy i zapewnić im bardziej cyfrowe i inteligentne środowisko pracy. W ten sposób chcemy dalej rozwijać naszą kulturę korporacyjną i wspólnie zapoczątkować nową erę zmian z naszymi pracownikami ”.
Lider we wprowadzaniu kultury samochodów sportowych
W 2001 r. Cyfryzacja w sektorze motoryzacyjnym była jeszcze w powijakach; tylko wizjonerzy, jeśli w ogóle, myśleli o networkingu. W tym czasie Porsche dostarczyło pierwsze samochody sportowe do Chin przez Hongkong. Cztery lata później powstał pierwszy importer w Guangzhou, aw latach dziewięćdziesiątych najpierw powstało Porsche Hong Kong, a następnie Porsche China. Do 2015 roku Chiny były już największym pojedynczym rynkiem dla producenta samochodów sportowych z Zuffenhausen. Można to nazwać historią sukcesu - i to nie tylko pod względem czystych wyników sprzedaży.
W 2020 roku 911 i 718 odnotowały silny wzrost sprzedaży odpowiednio o 70 i 50 procent. Oznacza to, że Chiny są obecnie trzecim co do wielkości światowym rynkiem dwudrzwiowych samochodów sportowych Porsche, mimo że Chińczycy początkowo byli bardziej zainteresowani innymi seriami modeli. Cayenne i Macan od lat są najbardziej poszukiwanymi pojazdami, a Chiny to także największy rynek dla Panamery. Powód: wejście na rynek Porsche było postrzegane przede wszystkim jako marka luksusowa. Aspekt sportowej jazdy dopiero się ugruntował, po części dzięki wysiłkom zespołu Porsche China, który ciężko pracował nad kultywowaniem kultury samochodów sportowych.