Ta nowa generacja układu napędowego będzie bardziej kompaktowa (o około 25% mniejsza objętość) i jednocześnie mocniejsza oraz bardziej wydajna niż poprzednie modele.
BMW Group przygotowuje się do seryjnej produkcji trzeciej generacji systemów ogniw paliwowych, której start planowany jest na 2028 rok w zakładzie w Steyr. Ta nowa generacja układu napędowego będzie bardziej kompaktowa (o około 25% mniejsza objętość) i jednocześnie mocniejsza oraz bardziej wydajna niż poprzednie modele. System ogniw paliwowych, powstający we współpracy z Toyotą, cechuje wysoki stopień integracji z przyszłymi architekturami pojazdów oraz zoptymalizowane komponenty umożliwiające większy zasięg i moc przy mniejszym zużyciu energii.
Pierwsze prototypy powstają w centrach kompetencyjnych ds. wodoru w Monachium i Steyr, gdzie prowadzone są intensywne prace nad rozwojem, walidacją procesów montażu i testowania. Zakład w Steyr, dysponujący wieloletnim doświadczeniem w produkcji różnych typów układów napędowych, jest obecnie przystosowywany do produkcji seryjnej, z nowymi stanowiskami testowymi i halami produkcyjnymi. Równolegle centrum technologiczne w Landshut realizuje produkcję kluczowych komponentów, takich jak sterownik BMW Energy Master, który zarządza zasilaniem pojazdu i pełni funkcję interfejsu dla danych akumulatora wysokiego napięcia.
BMW zintegrowało wodorową technologię napędową ze swoją strategią rozwoju pojazdów o zerowej emisji, wzbogacając ofertę o kolejną innowacyjną technologię obok silników elektrycznych i spalinowych. Produkcja seryjna systemów ogniw paliwowych w Steyr ma podkreślić zaangażowanie BMW w innowacje technologiczne w Europie oraz dążenie do bardziej zrównoważonej i wydajnej mobilności przyszłości.
Podsumowując, premiera seryjnych pojazdów BMW z napędem wodorowym już w 2028 roku stanowi ważny kamień milowy w rozwoju zaawansowanych technologii napędowych, łącząc wieloletnie doświadczenie, współpracę z Toyotą oraz nowoczesne rozwiązania produkcyjne i technologiczne.
Odmłodzona estetyka nadwozia z nowymi elementami przodu i tyłu, podkreśla silny charakter tego SUV’a coupe. Dostępny z pakietem zewnętrznym S line, który dodaje bardziej sportowego charakteru.
Dwumiejscowy kabriolet został zaprojektowany tak, aby zapewniać wyzwalające poczucie otwartości, oferując jednocześnie udoskonalone, dynamiczne wrażenia z jazdy.
Nowy model Artura po raz pierwszy przenosi wiedzę McLarena o napędach elektrycznych na seryjnie produkowane supersamochody.