Wiadomości | 27.10.21

Stellantis zapowiada nowego Fiata Professional Scudo i nowego Fiata Ulysse

Stellantis ogłasza wprowadzenie nowej generacji pojazdów, które mają wejść do produkcji w historycznej fabryce Stellantis w Hordain, niedaleko Valenciennes w północnej Francji.


Stellantis zapowiada nowego Fiata Professional Scudo i nowego Fiata Ulysse

Dwa nowe modele będą dostępne zarówno w wersji ICE (silnik z wewnętrznym spalaniem), jak i w 100% elektrycznej (pojazd z akumulatorem). W szczególności silniki spalinowe będą napędzane silnikiem wysokoprężnym, w połączeniu z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Lekki samochód dostawczy będzie dostępny w trzech konfiguracjach – Van, Combi i Cab z platformą, aby spełnić wszystkie profesjonalne wymagania transportowe. Oba pojazdy bazują również na platformie EMP2, której modułowy charakter umożliwia zaspokojenie specyficznych potrzeb na różnych rynkach, dostosowując się do bardzo różnych modeli i segmentów. Ta sama platforma jest również stosowana w modelach Peugeot Expert i Traveller, w Citroën Jumpy i SpaceTourer oraz w modelach Opel/Vauxhall Vivaro i Zafira Life.

 

Do francuskiej siedziby powracają dwie włoskie marki, które stworzyły tam jedne ze swoich najsłynniejszych modeli: wysokiej klasy Fiat Ulysse MPV, produkowany w latach 1994-2002 oraz samochód użytkowy Fiat Scudo, produkowany w latach 1996-2016. w 1992 r. w wyniku historycznego joint venture z 1978 r. pomiędzy ówczesnymi grupami Fiat i PSA, kompleks przemysłowy będzie „kolebką” dwóch nowych modeli Fiata i Fiata Professional, gotowym sprostać wyzwaniom nowego, coraz bardziej zrównoważonego i zrównoważonego przyjazna środowisku mobilność w miastach.

 

Zainspirowane sukcesem swoich poprzedników, dwa nowe modele przyjmą nazwy Fiat Ulysse i Fiat Professional Scudo. Zwiększą one gamę marek z Turynu, służąc jako rozwiązanie o zerowej emisji skierowane do rodzin wielodzietnych, rynku pojazdów rekreacyjnych, transportu z szoferem, profesjonalistów i dostawców wyposażenia. Tak naprawdę do znanych, niezawodnych wersji obu pojazdów z silnikami spalinowymi dołączą innowacyjne, w 100% elektryczne modele, które z pewnością będą cieszyły się dużym zainteresowaniem publiczności.

 

Nowa generacja Fiata i Fiata Professional jest zatem odpowiedzią na trwające przejście na mobilność bezemisyjną. Konkretnie, wraz z rosnącym wykorzystaniem lekkich samochodów dostawczych na obszarach miejskich – częściowo ze względu na wzrost popytu na usługi dostawy online, pojazdy te w znacznym stopniu przyczynią się do zmniejszenia emisji w miastach. Podobnie wersje do przewozu pasażerów pozwolą rodzinom cieszyć się „zielonym” aktywnym stylem życia, korzystając z innowacyjnych urządzeń high-tech, niezwykłego poziomu komfortu i przestrzeni na najwyższym poziomie w swoim segmencie oraz zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa.

 

Zamówienia na Fiata Professional Scudo zostaną otwarte w głównych krajach od końca tego roku do początku przyszłego, a Fiat Ulysse będzie dostępny w pierwszym kwartale 2022 roku.

 

Stellantis już teraz odgrywa wiodącą rolę w tym kontekście, czego dowodem jest jej niekwestionowana dominacja w Europie w zakresie pojazdów użytkowych oraz wyraźny zamiar zostania światowym liderem w dziedzinie elektrycznych pojazdów użytkowych. Z tego samego powodu Grupa dąży do kompleksowej strategii elektryfikacji, aby zapewnić swoim kultowym markom ekscytujące, najnowocześniejsze pojazdy, wykorzystując zarówno własną wiedzę fachową, jak i partnerstwa / wspólne przedsięwzięcia w celu opracowania zaawansowanych technologii w przystępnych cenach. W ciągu najbliższych trzech lat droga do elektryfikacji pojazdów użytkowych zostanie wprowadzona we wszystkich swoich produktach i regionach, w tym poprzez oferowanie furgonetek zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi do końca 2021 r.

 

Oczekuje się, że do 2030 r. niskoemisyjne pojazdy Stellantis będą stanowić ponad 70% sprzedaży w Europie i ponad 40% wUSA, z inwestycjami ponad 30 miliardów euro do 2025 r. w elektryfikację i rozwój oprogramowania.



Touring Superleggera Arese RH95
Super Cars | 03.06.21

Touring Superleggera Arese RH95

Esencja włoskiego samochodu sportowego, aby dzielić się pasją do tradycyjnego budowania nadwozi na zamówienie. Wideo.

Limitowana edycja Audi R8 GT to najmocniejsze Audi RWD w historii
Tuning | 02.12.22

Limitowana edycja Audi R8 GT to najmocniejsze Audi RWD w historii

R8 GT będzie limitowany do zaledwie 333 egzemplarzy na całym świecie, z czego 150 trafi na rynek amerykański.

Kei-car kategoria pojazdów, która praktycznie nie istnieje w Europie
Wiadomości | 09.04.23

Kei-car kategoria pojazdów, która praktycznie nie istnieje w Europie

Przyjazny, mocny wygląd SUV-a z przestronnym, wygodnym wnętrzem. Mitsubishi Delica Mini należy do kategorii pojazdów, która określa mikrosamochody.