Super Cars | 16.03.23

Ferrari Roma Spider, najnowszy model marki z Maranello

Napędzany silnikiem należącym do rodziny V8 turbo, który został wybrany „Najlepszym Silnikiem ostatnich 20 lat”. 620 KM przy 7500 obr./min.

Ferrari Roma Spider, najnowszy model marki Maranello, zostało dziś zaprezentowane klientom podczas ekskluzywnej imprezy w Pałacu El Badi w Marrakeszu. Ten ponadczasowo elegancki samochód o wysokich osiągach jest współczesnym podejściem do szykownego, szukającego przyjemności włoskiego stylu życia z lat 50. i 60. XX wieku.

 

Istnieje nowatorskie i nowoczesne podejście do projektu miękkiego dachu, który podkreśla żywiołowy charakter Ferrari Roma Spider, z obszernymi opcjami personalizacji, które obejmują wyrafinowane, szyte na miarę tkaniny i kontrastujące szwy. Na poziomie funkcjonalnym miękki dach rozkłada się w zaledwie 13,5 sekundy i można nim poruszać się z prędkością do 60 km/h. Fakt, że jest tak kompaktowy, zapewnia również większy bagażnik i zwiększa wszechstronność samochodu. Nowa, opatentowana owiewka zintegrowana z oparciem tylnej kanapy, otwierana przyciskiem na tunelu środkowym, gwarantuje pasażerom wyjątkowy komfort bez zajmowania miejsca w samochodzie.

 

Ferrari Roma Spider zachowuje doskonałe właściwości dynamiczne Ferrari Roma: szczyci się najlepszym w swojej klasie stosunkiem masy do mocy, nie tylko dzięki miękkiemu dachowi, ale także całkowicie aluminiowemu podwoziu i 620-konnym silnikom V8 z rodziny silników, która była czterokrotnie ogłoszony Międzynarodowym Silnikiem Roku. Silnik współpracuje z cieszącą się powszechnym uznaniem 8-biegową przekładnią DCT Ferrari, znaną z niewiarygodnie krótkich czasów zmiany biegów, a także doskonałych standardów komfortu i wydajności mechanicznej.

 

Ferrari Roma Spider jest nie tylko niezwykle łatwe w prowadzeniu, ale także niezwykle dynamiczne i responsywne: dzięki temu jest idealnym towarzyszem zarówno podczas weekendowych wypadów za miasto, jak i dłuższych podróży. Oczywiście zawsze z radosną ścieżką dźwiękową Ferrari V8 grającą w tle. Szereg funkcji ma na celu uczynienie tego samochodu niezwykle wszechstronnym, w tym najwyższy w swojej kategorii rozmiar bagażnika, który obejmuje klapę w oparciach tylnych siedzeń, umożliwiającą przewożenie większych przedmiotów. Nie zapominając oczywiście o podgrzewanych, ergonomicznych fotelach z 18-stopniową regulacją, które są również dostępne z opcjonalnym ocieplaczem szyi na chłodniejsze dni.

 

W Ferrari Roma Spider wprowadzono również ważną ewolucję pompy olejowej, która skraca czas uzyskania ciśnienia przy zimnym rozruchu o 70%, a także zwiększa natężenie przepływu przy średnich obrotach. Ta sama modyfikacja została również wprowadzona w Ferrari Roma, co świadczy o zaangażowaniu firmy w ciągłe badania i rozwój.

 

Podobnie jak wszystkie Ferrari z tej gamy, Ferrari Roma Spider zapewnia natychmiastową reakcję przepustnicy. Jest to bezpośredni wynik zastosowania specyficznych rozwiązań, takich jak płaski wał korbowy, który jest bardziej kompaktowy i ma mniejszą masę wirującą, co poprawia dynamikę płynów; turbiny kompaktowe, które mają mniejszy moment bezwładności; technologia twin-scroll, która kieruje gazy wydechowe z każdego cylindra przez oddzielne spirale i zwiększa ciśnienie impulsów wydechowych w celu uzyskania maksymalnej mocy; oraz jednoczęściowy, odlewany kolektor wydechowy z rurami o równej długości, aby zoptymalizować fale ciśnienia w turbinie i zmniejszyć straty.

 

Ferrari Roma Spider jest wyposażony w Variable Boost Management, oprogramowanie sterujące opracowane przez Ferrari, które dostosowuje dostarczanie momentu obrotowego do wybranego biegu, zapewniając coraz mocniejsze przyspieszenie wraz ze wzrostem obrotów, przy jednoczesnej optymalizacji zużycia paliwa. Gdy samochód zmienia biegi, moment obrotowy dostarczany przez silnik wzrasta, aż do 760 Nm na 7. i 8. biegu. Pozwoliło to na zastosowanie dłuższych przełożeń na wyższych biegach, co pomaga obniżyć zużycie paliwa i emisję, przy jednoczesnym przyjęciu bardziej stromej krzywej momentu obrotowego w całym zakresie obrotów na niższych biegach, co daje wrażenie płynnego, równomiernego przyspieszenia.

 

Skrzynia biegów oparta jest na architekturze dwusprzęgłowej kąpieli olejowej i wywodzi się z 8-biegowej skrzyni biegów wprowadzonej po raz pierwszy w SF90 Stradale. Główne modyfikacje wprowadzone w stosunku do tych ostatnich to wydłużenie przełożeń oraz wprowadzenie biegu wstecznego. Nowy układ i integracja komponentów zoptymalizowały w ten sposób rozmiar skrzyni biegów i jej instalację w samochodzie.

 

Każdy silnik Ferrari ma swoją własną ścieżkę dźwiękową, która czyni go wyjątkowym i oczywiście Ferrari Roma Spider nie jest wyjątkiem od tej reguły. Oprócz płaskiego wału korbowego, który synchronizuje odpalanie silnika, oraz kolektorów wydechowych o równej długości, które wyrównują dźwięk, pająk zaadaptował cały układ wydechowy Ferrari Roma, eliminując dwa tylne tłumiki na rzecz nowej geometrii. Ciągłe i progresywne sterowanie zaworem obejściowym podkreśla dźwięk i osiągi silnika w zależności od sytuacji na drodze.



Światowa premiera LF-Z ELECTRIFIED
Concept Cars | 30.03.21

Światowa premiera LF-Z ELECTRIFIED

Lexus przyspiesza swoją zelektryfikowaną przyszłość dzięki debiutowi koncepcyjnemu samochodu BEV symbolizującego następną generację Lexusa.

Całkowicie elektryczny Mercedes EQS
Premiery | 15.04.21

Całkowicie elektryczny Mercedes EQS

Mercedes-EQ zaprezentował w pełni elektryczną luksusową limuzynę EQS. Zupełnie nowy model samochodu. Wideo, zdjęcia i dane techniczne.

Dacia Spring, grubo ponad 100 tysięcy zamówień od momentu premiery
Wiadomości | 30.03.23

Dacia Spring, grubo ponad 100 tysięcy zamówień od momentu premiery

Zaprezentowana wiosną 2021 roku Dacia Spring stała się trzecim najczęściej sprzedawanym pojazdem elektrycznym w Europie wśród klientów prywatnych.