BMW prezentuje pierwszy seryjnie produkowany model Neue Klasse. BMW iX3 nowej generacji to w pełni elektryczny samochód typu Sports Activity Vehicle (SAV).
Zupełnie nowy język stylistyczny nadaje samochodowi pełen charakteru wygląd, który wiernie oddaje postęp technologiczny, jaki dokonał się w nowym modelu. Dzięki technologii BMW eDrive szóstej generacji, zasięgowi do 805 kilometrów i maksymalnej mocy ładowania 400 kW, nowe BMW iX3 wyznacza nowe standardy wydajności i możliwości dalekiego zasięgu. Nowa architektura elektroniki i oprogramowania, obejmująca cztery wysokowydajne komputery typu „superbrain”, sprawia, że pierwszy model Neue Klasse jest bardziej inteligentny i lepiej przygotowany na przyszłość niż kiedykolwiek wcześniej. Technologia napędu i zarządzania dynamiką jazdy „Heart of Joy” umożliwia niezrównaną dynamikę i precyzję prowadzenia, podczas gdy najnowsze systemy autonomicznej jazdy optymalizują symbiotyczną interakcję człowieka z pojazdem.
Nowe BMW iX3, pierwszy model Neue Klasse, oferuje system BMW Panoramic iDrive, zapewniający intuicyjną i zorientowaną na kierowcę obsługę, oraz koncepcję zrównoważonego rozwoju, zmniejszającą ślad węglowy o ponad 30%. Produkcja rozpocznie się jesienią 2025 roku w Debreczynie na Węgrzech. Model iX3 50 xDrive będzie oferował moc 345 kW/469 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy i zasięg do 805 km (WLTP). Premiery odbędą się w Europie (wiosna 2026 r.), USA (lato 2026 r.) i Chinach (lato 2026 r.). Wśród innowacji znajdują się nowy język stylistyczny, przestronne wnętrze, technologia BMW eDrive szóstej generacji z ładowaniem 800 V o mocy do 400 kW oraz funkcje ładowania dwukierunkowego. Cztery „supermózgi” wspierają dynamikę jazdy, zautomatyzowaną jazdę, system informacyjno-rozrywkowy i komfort. To ogromny krok naprzód w elektryfikacji, cyfryzacji i gospodarce o obiegu zamkniętym, kształtujący przyszłą gamę modeli BMW.
Całkowicie nowa Kia K3 podnosi poprzeczkę pod względem wzornictwa, komfortu i technologii w segmencie samochodów subkompaktowych i wnosi do swojego segmentu odważną sylwetkę „fastback”.