Marki Stellantis na Paris Motor Show ożywiają niezachwiane zaangażowanie firmy w czystą, bezpieczną i niedrogą mobilność dla wszystkich klientów.
Energia elektryczna przepływa przez stoiska Citroëna, Peugeota i Alfa Romeo na Paris Motor Show 2024 (Mondial de l’Auto), ponieważ marki Stellantis prezentują nowe i ulepszone pojazdy elektryczne w swoich liniach, aby zapewnić klientom szeroki wachlarz opcji czystej, bezpiecznej i niedrogiej mobilności.
Uzupełnieniem tego trio kultowych marek jest debiut Leapmotor International na Paris Motor Show, pionierskiego joint venture kierowanego przez Stellantis, którego celem jest wprowadzenie niedrogich, skoncentrowanych na zaawansowanych technologiach pojazdów chińskiego producenta samochodów Leapmotor na rynki światowe poza Wielkimi Chinami. Salon w Paryżu jest sceną globalnego pierwszego spojrzenia na kompaktowy SUV B10, najnowszy dodatek do rosnącej gamy pojazdów Leapmotor.
Stellantis obecnie produkuje 12 pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorem w pięciu zakładach montażowych we Francji, wspieranych przez siedem zakładów produkujących komponenty.
Zapowiedzi produktów na tegorocznym pokazie obejmują:
Światową premierę Peugeota E-408, rozszerzającego gamę pojazdów elektrycznych marki do 12 pojazdów. Uczestnicy mogą również zobaczyć wersje SUV-ów Peugeot E-3008 (700 km) i Peugeot E-5008 (668 km) o dużym zasięgu, które są już dostępne na zamówienie.
Citroën rozpoczyna nową erę czterema nowymi odsłonami. Debiut pojazdów Citroën C4 i C4 X – oba dostępne w wersji całkowicie elektrycznej – wraz z oszałamiającą koncepcją zapowiadającą całkowicie nowego C5 Aircross, oznaczają kolejny krok w metamorfozie gamy pojazdów marki. Marka świętuje również cztery lata pojazdu mikromobilności Ami, pokazując całkowicie nowego Ami, podróżnika Buggy Vision i spektakularną wystawę wieżową.
Alfa Romeo organizuje światowy debiut kompaktowego sportowego modelu Junior Ibrida o mocy 136 KM, który wraz z modelem Elettrica, dostępnym w dwóch wariantach mocy: 156 KM i VELOCE o mocy 280 KM, uzupełnia najszerszą ofertę handlową, która spełnia potrzeby każdego klienta. Debiut jest punktem kulminacyjnym wśród całej gamy pojazdów Alfa Romeo, która obejmuje premierę Tonale 2025.
Oprócz światowego debiutu SUV-a B10, wystawa Leapmotor obejmuje model T03, kompaktowy miejski samochód elektryczny segmentu A z wnętrzem segmentu B, model C10, elektryczny SUV typu D zaprojektowany dla nowoczesnych, zorientowanych na technologię konsumentów – oba dostępne do zamówienia u wybranych dealerów Stellantis w Europie – oraz model SUV C16, który charakteryzuje się architekturą 800 V i możliwością szybkiego ładowania.
Zelektryfikowane linie marek Stellantis prezentowane na Paris Motor Show wspierają ambicje strategicznego planu Dare Forward 2030, w tym: Osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla do 2038 r., z 50% redukcją emisji dwutlenku węgla do 2030 r. w porównaniu ze wskaźnikami z 2021 r. Wyznaczanie kursu na 100% sprzedaży samochodów osobowych BEV w Europie i 50% sprzedaży samochodów osobowych i lekkich ciężarówek BEV w Stanach Zjednoczonych do końca tej dekady. Planowanie oferowania ponad 75 pojazdów BEV i osiągnięcia globalnej rocznej sprzedaży pojazdów BEV na poziomie 5 milionów pojazdów do 2030 r.