Technologia Formuły 1, akumulator półprzewodnikowy opracowany we współpracy z Mercedes-AMG High Performance Powertrains i ogniwami amerykańskiego producenta ogniw półprzewodnikowych Factorial Energy.
Mercedes-Benz zaprezentował nowy standard mobilności elektrycznej, pokonując 1205 km ze Stuttgartu do Malmö samochodem EQS wyposażonym w litowo-metalowy akumulator półprzewodnikowy, bez konieczności ładowania. To historyczne osiągnięcie potwierdza skuteczność tej technologii nie tylko w laboratorium, ale także w realnych warunkach drogowych. EQS ustanowił rekord, bijąc poprzedni o 3 km, a jego zasięg wyniósł 1370 km. Testy były częścią szerokiego programu walidacji akumulatorów stałoelektrolitowych, obejmującego symulacje i testy terenowe, mających na celu gotowość do seryjnej produkcji. Akumulator, opracowany we współpracy z Mercedes-AMG HPP i Factorial Energy, wykorzystuje technologię FEST, a pneumatyczne siłowniki kompensują zmiany objętości ogniw, zwiększając pojemność o 25% przy zachowaniu masy i rozmiaru standardowego akumulatora EQS.
Samochód koncepcyjny może pochwalić się zasięgiem ponad 600 kilometrów w cyklu WLTP, to także pierwszy model z matowym kolorem nadwozia.
Od czasu premiery GR Supra GT4 inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing podróżowali po torach wyścigowych na całym świecie, aby pozyskać dane w ekstremalnych warunkach wyścigowych.
Marka połączy unikalną wiedzę inżynieryjną i dziedzictwo marki Alpine.