MotorSport | 28.10.22

Ulepszona Toyota GR Supra GT4 EVO

Toyota GAZOO Racing zaprezentowała zaktualizowany samochód wyścigowy GR Supra GT4 EVO na sezon 2023, który zapewnia lepsze hamowanie, prowadzenie i osiągi silnika.


Ulepszona Toyota GR Supra GT4 EVO

TOYOTA GAZOO Racing intensywnie wykorzystała opinie klientów i kierowców, aby ulepszyć dedykowany samochód wyścigowy, który jest już mistrzem w trzech regionach, Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie, i zdobył ponad 100 miejsc na podium.

 

Od pierwszego pełnego sezonu wyścigowego w 2020 roku ponad 50 samochodów GR Supra GT4 wzięło udział w wyścigach na całym świecie, a klienci odnieśli zwycięstwa w 11 krajowych i międzynarodowych mistrzostwach GT4. W sierpniu tego roku samochód świętował swoje 50. zwycięstwo w głównych mistrzostwach.

 

Jednak konkurencja w popularnej kategorii GT4 jest intensywna, a rozwój GR Supry GT4 jest kontynuowany wraz z aktualizacją EVO na nadchodzący sezon, aby zapewnić klientom TOYOTA GAZOO Racing możliwość dalszego osiągania najlepszych wyników w przyszłości.

 

Od czasu premiery samochodu na całym świecie inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing zapewniali wsparcie na torze dla zespołów klientów i kierowców, którzy dostarczali cennych informacji, które są możliwe tylko dzięki presji rywalizacji na torze.

 

Opinie i prośby użytkowników wpłynęły bezpośrednio na rozwój GR Supra GT4 EVO, który jest wynikiem zaangażowania Toyoty w ciągłe doskonalenie i budowanie coraz lepszych samochodów przeznaczonych do sportów motorowych dla klientów. W odpowiedzi na konstruktywne opinie klientów i wyniki szczegółowych ocen inżynierowie ds. rozwoju TOYOTA GAZOO Racing skoncentrowali swoje wysiłki na trzech kluczowych obszarach: hamulcach, prowadzeniu i silniku.

 

Dzięki ulepszonej konstrukcji układu hamulcowego, nowym ustawieniom ABS, najnowszej technologii i zaktualizowanej specyfikacji stabilizatora, GR Supra GT4 EVO zapewni lepsze prowadzenie i wyższe prędkości na zakrętach.

 

Dzięki zwiększonej mocy i zoptymalizowanej krzywej momentu obrotowego sześciocylindrowego, turbodoładowanego silnika o pojemności 3,0 l, który korzysta z bardziej efektywnego chłodzenia, kierowcy będą mogli dążyć do szybszego czasu okrążenia.

 

Ścisła współpraca zespołu TOYOTA GAZOO Racing z zespołami i kierowcami GT4 oraz ich cenne opinie z pierwszej ręki pomogły w ustaleniu konkretnych celów modernizacji. GR Supra GT4 EVO jest zatem łatwiejszy w prowadzeniu dla ambitnych kierowców amatorów, a jednocześnie zapewnia precyzyjne osiągi wymagane przez profesjonalnych kierowców wyścigowych.

 

GR Supra GT4 EVO zadebiutuje w rywalizacji w styczniu 2023 roku podczas 24-godzinnego wyścigu Daytona, pierwszej rundy sezonu IMSA Michelin Pilot Challenge.

 

Zamówienia na GR Supra GT4 EVO będą przyjmowane od 28 października 2022 r., gdzie zestaw modernizacyjny będzie dostępny dla obecnych klientów GR Supra GT4.

Gotowy do wyścigu GR Supra GT4 EVO będzie kosztował od 186 000 euro.



Nowe BMW X2 i pierwsze w historii elektryczne BMW iX2
Wiadomości | 11.10.23

Nowe BMW X2 i pierwsze w historii elektryczne BMW iX2

BMW X2 jest pionierem koncepcji Sports Activity Coupé w segmencie kompaktowych samochodów premium. W drugiej generacji prezentuje się teraz jeszcze bardziej niezależnie, sportowo i progresywnie.

Światowa premiera rajdowej SKODY FABIA RS Rally2
Premiery | 14.06.22

Światowa premiera rajdowej SKODY FABIA RS Rally2

SKODA Motorsport prezentuje nowy model rajdowy, który jest oparty na modelu Fabia czwartej generacji i jest kontynuacją najbardziej udanego pojazdu Rally2 ostatnich lat.

Silnik Bugatti W16, jedyny 16-cylindrowy silnik na świecie stosowany w samochodzie
Wiadomości | 02.08.22

Silnik Bugatti W16, jedyny 16-cylindrowy silnik na świecie stosowany w samochodzie

8,0-litrowy silnik W16 napędza supersportowe samochody Bugatti od prawie 20 lat. Prawdziwe arcydzieło inżynierii, które stało się ikoną samą w sobie.