Elektryczne | 20.01.21

Porsche poszerza gamę modeli Taycan

Porsche wprowadza na rynek czwarty wariant swojej pierwszej całkowicie elektrycznej sportowej limuzyny z napędem na tylne koła i dwoma rozmiarami baterii.

Udany rok dla Taycan

Porsche z sukcesem rozpoczęło erę całkowicie elektrycznego, dostarczając klientom na całym świecie nieco ponad 20 000 Taycanów w 2020 roku. W Norwegii Taycan stanowi obecnie 70 procent wszystkich sprzedanych modeli Porsche, a na początku listopada był to tysięczny Norweski klient Taycana otrzymuje samochód, ponieważ sprzedaż Porsche w Norwegii wzrosła ponad dwukrotnie.

 

>>>29.04.2021.>>> 20 lat Porsche w Chinach. Porsche dostarczyło swoje pierwsze samochody sportowe do Chin 20 lat temu. Od tego czasu region stał się największym rynkiem firmy. WIDEO.

 

Innowacyjny silnik elektryczny i dynamiczna wydajność

Imponujące przyspieszenie, siła pociągowa typowa dla samochodów sportowych i wyjątkowa, stale dostępna moc - nowy punkt wejścia do gamy modeli Taycan również posiada te atuty. Oprócz stale wzbudzanego silnika synchronicznego na tylnej osi architektura napędu obejmuje również dwubiegową skrzynię biegów. Podobnie jak w przypadku rodzeństwa w gamie modelowej, wyróżnia się inteligentnym zarządzaniem ładowaniem oraz wzorową aerodynamiką. Przy wartości Cd od 0,22, jego aerodynamika znacząco przyczynia się do niskiego zużycia energii, a tym samym do dużego zasięgu. Maksymalna moc rekuperacji to 265 kW.

Do wyboru dwie baterie

Jednopokładowy akumulator Performance o pojemności brutto 79,2 kWh jest montowany w standardzie. Opcjonalnie dostępny jest dwupokładowy akumulator Performance Plus. Jego pojemność brutto wynosi 93,4 kWh. Zasięg, zgodnie z WLTP, wynosi odpowiednio do 431 lub do 484 kilometrów.

Taycan przyspiesza od startu zatrzymanego do 100 km / hw 5,4 sekundy, niezależnie od wybranego akumulatora. Jego prędkość maksymalna również wynosi 230 km / hw obu konfiguracjach, a maksymalna moc ładowania wynosi do 225 kW (akumulator Performance) lub do 270 kW (akumulator Performance Plus). Oznacza to, że oba akumulatory można naładować od 5 do 80% SoC w 22,5 minuty, a moc na kolejne 100 kilometrów uzyskuje już po pięciu minutach.



Audi NSU Prinz (1971) z mocą e- tron
Tuning | 13.07.23

Audi NSU Prinz (1971) z mocą e- tron

Aby uczcić 150. rocznicę w zakładach Audi w Neckarsulm, dwunastu praktykantów zelektryfikowało klasyczny samochód wyprodukowany w 1971 roku wykorzystując komponenty z Audi e-tron i Audi Q7 TFSI e quattro.

Pierwsza w historii aukcja samochodów kolekcjonerskich, która przekroczyła 200 milionów dolarów
Wiadomości | 20.01.23

Pierwsza w historii aukcja samochodów kolekcjonerskich, która przekroczyła 200 milionów dolarów

Na szczycie listy bestsellerów znalazło się Ferrari F40 z 1992 roku. Jedno spośród 213 wyprodukowanych w USA zostało sprzedane za 3,135 mln USD.

Alpine A110 X zaprojektowane przez Felipe Pantone
Tuning | 24.05.21

Alpine A110 X zaprojektowane przez Felipe Pantone

Dzieło sztuki rozwijające moc 292 koni mechanicznych i tylko trzy z czterech wyprodukowanych egzemplarzy będą dostępne w sprzedaży.