Porsche wprowadza na rynek czwarty wariant swojej pierwszej całkowicie elektrycznej sportowej limuzyny z napędem na tylne koła i dwoma rozmiarami baterii.
Udany rok dla Taycan
Porsche z sukcesem rozpoczęło erę całkowicie elektrycznego, dostarczając klientom na całym świecie nieco ponad 20 000 Taycanów w 2020 roku. W Norwegii Taycan stanowi obecnie 70 procent wszystkich sprzedanych modeli Porsche, a na początku listopada był to tysięczny Norweski klient Taycana otrzymuje samochód, ponieważ sprzedaż Porsche w Norwegii wzrosła ponad dwukrotnie.
>>>29.04.2021.>>> 20 lat Porsche w Chinach. Porsche dostarczyło swoje pierwsze samochody sportowe do Chin 20 lat temu. Od tego czasu region stał się największym rynkiem firmy. WIDEO.
Innowacyjny silnik elektryczny i dynamiczna wydajność
Imponujące przyspieszenie, siła pociągowa typowa dla samochodów sportowych i wyjątkowa, stale dostępna moc - nowy punkt wejścia do gamy modeli Taycan również posiada te atuty. Oprócz stale wzbudzanego silnika synchronicznego na tylnej osi architektura napędu obejmuje również dwubiegową skrzynię biegów. Podobnie jak w przypadku rodzeństwa w gamie modelowej, wyróżnia się inteligentnym zarządzaniem ładowaniem oraz wzorową aerodynamiką. Przy wartości Cd od 0,22, jego aerodynamika znacząco przyczynia się do niskiego zużycia energii, a tym samym do dużego zasięgu. Maksymalna moc rekuperacji to 265 kW.
Do wyboru dwie baterie
Jednopokładowy akumulator Performance o pojemności brutto 79,2 kWh jest montowany w standardzie. Opcjonalnie dostępny jest dwupokładowy akumulator Performance Plus. Jego pojemność brutto wynosi 93,4 kWh. Zasięg, zgodnie z WLTP, wynosi odpowiednio do 431 lub do 484 kilometrów.
Taycan przyspiesza od startu zatrzymanego do 100 km / hw 5,4 sekundy, niezależnie od wybranego akumulatora. Jego prędkość maksymalna również wynosi 230 km / hw obu konfiguracjach, a maksymalna moc ładowania wynosi do 225 kW (akumulator Performance) lub do 270 kW (akumulator Performance Plus). Oznacza to, że oba akumulatory można naładować od 5 do 80% SoC w 22,5 minuty, a moc na kolejne 100 kilometrów uzyskuje już po pięciu minutach.