Elektryczne | 20.01.21

Porsche poszerza gamę modeli Taycan

Porsche wprowadza na rynek czwarty wariant swojej pierwszej całkowicie elektrycznej sportowej limuzyny z napędem na tylne koła i dwoma rozmiarami baterii.

Udany rok dla Taycan

Porsche z sukcesem rozpoczęło erę całkowicie elektrycznego, dostarczając klientom na całym świecie nieco ponad 20 000 Taycanów w 2020 roku. W Norwegii Taycan stanowi obecnie 70 procent wszystkich sprzedanych modeli Porsche, a na początku listopada był to tysięczny Norweski klient Taycana otrzymuje samochód, ponieważ sprzedaż Porsche w Norwegii wzrosła ponad dwukrotnie.

 

>>>29.04.2021.>>> 20 lat Porsche w Chinach. Porsche dostarczyło swoje pierwsze samochody sportowe do Chin 20 lat temu. Od tego czasu region stał się największym rynkiem firmy. WIDEO.

 

Innowacyjny silnik elektryczny i dynamiczna wydajność

Imponujące przyspieszenie, siła pociągowa typowa dla samochodów sportowych i wyjątkowa, stale dostępna moc - nowy punkt wejścia do gamy modeli Taycan również posiada te atuty. Oprócz stale wzbudzanego silnika synchronicznego na tylnej osi architektura napędu obejmuje również dwubiegową skrzynię biegów. Podobnie jak w przypadku rodzeństwa w gamie modelowej, wyróżnia się inteligentnym zarządzaniem ładowaniem oraz wzorową aerodynamiką. Przy wartości Cd od 0,22, jego aerodynamika znacząco przyczynia się do niskiego zużycia energii, a tym samym do dużego zasięgu. Maksymalna moc rekuperacji to 265 kW.

Do wyboru dwie baterie

Jednopokładowy akumulator Performance o pojemności brutto 79,2 kWh jest montowany w standardzie. Opcjonalnie dostępny jest dwupokładowy akumulator Performance Plus. Jego pojemność brutto wynosi 93,4 kWh. Zasięg, zgodnie z WLTP, wynosi odpowiednio do 431 lub do 484 kilometrów.

Taycan przyspiesza od startu zatrzymanego do 100 km / hw 5,4 sekundy, niezależnie od wybranego akumulatora. Jego prędkość maksymalna również wynosi 230 km / hw obu konfiguracjach, a maksymalna moc ładowania wynosi do 225 kW (akumulator Performance) lub do 270 kW (akumulator Performance Plus). Oznacza to, że oba akumulatory można naładować od 5 do 80% SoC w 22,5 minuty, a moc na kolejne 100 kilometrów uzyskuje już po pięciu minutach.



Premiera Volkswagena ID. LIFE concept na Targach Motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium
Concept Cars | 10.09.21

Premiera Volkswagena ID. LIFE concept na Targach Motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium

Volkswagen prezentuje kompaktowy crossover koncepcyjny i obiecuje poszerzyć portfolio małych samochodów elektrycznych już od 2025 r.

Nowy silnik elektryczny firmy Koenigsegg niewiele większy od puszki na napoje
Elektryczne | 02.02.22

Nowy silnik elektryczny firmy Koenigsegg niewiele większy od puszki na napoje

Koenigsegg kontynuuje rozwój własnej technologii i właśnie zaprezentował pierwszy własny silnik elektryczny i napęd elektryczny.

Różnice i cechy wspólne wersji wyścigowej a samochodu dostępnego w salonie
Wiadomości | 17.02.23

Różnice i cechy wspólne wersji wyścigowej a samochodu dostępnego w salonie

Nowa Toyota GR Supra GT4 została stworzona z myślą o rywalizacji w wyścigach na torze. Co różni ją od wersji dostępnej w salonie?