Nowy silnik jest bijącym sercem supersamochodu sportowego MC20, którego światowa premiera odbędzie się we wrześniu.
Nowy silnik jest bijącym sercem supersamochodu sportowego MC20, którego światowa premiera odbędzie się we wrześniu. Jednostka została zaprojektowana w zakładach Maserati w Modenie: Maserati Innovation Lab przy Via Emilia Ovest, warsztaty przy Via Delle Nazioni (historyczna baza Maserati Corse) i opracowana w Engine Hub, położonym pod słynnym adresem Viale Ciro Menotti, gdzie zostanie zbudowana . Obecnie nowa linia produkcyjna i nowa lakiernia są modyfikowane w celu obsługi długo oczekiwanego MC20.
Nowy silnik jest wynikiem rewolucji technicznej, chronionej międzynarodowymi patentami. Projekt powstał z pasji i zaangażowania zespołu wysoko wykwalifikowanych techników i inżynierów. Po dwudziestu latach firma Maserati po raz kolejny z entuzjazmem podjęła wyzwanie powrotu do siedziby Modena, opracowując i produkując nowy, wysoce technologiczny silnik o wysokich osiągach.
Operacja jest strategiczna dla Maserati, marki, która dziś przygotowuje się do premiery nowego MC20, projektu „100% Made in Modena”, który rozpoczyna się od silnika, który jest sercem nowego samochodu.
Ambitny projekt, który reprezentuje historyczny moment firmy, nowa era, która oficjalnie rozpocznie się w dniach 9 i 10 września w Modenie podczas wydarzenia „MMXX: Czas na zuchwałość”. Wraz z premierą zostaną ujawnione nowe modele, które zostaną wprowadzone do produkcji w nadchodzących latach, oraz zostaną ogłoszone innowacyjne układy napędowe oraz ambitne programy opracowane przez Casa del Tridente.
Nowa jednostka napędowa ma architekturę V90 °, z 3-litrowym, 6-cylindrowym podwójnym turbodoładowaniem i ma suchą miskę olejową (klasyczne rozwiązanie w samochodach supersportowych). Dostarcza 630CV przy 7500 obr / min i 730 Nm momentu obrotowego od 3000 obr / min przy specyficznej mocy wyjściowej 210 CV / litr.
Współczynnik kompresji wynosi 11: 1, skok wynosi 82 ??mm, a otwór 88 mm.
Duszą silnika jest innowacyjny komorowy układ spalania z podwójnymi świecami zapłonowymi. Technologia ta wywodzi się z Formuły 1 i jest teraz dostępna po raz pierwszy w silniku przeznaczonym do jazdy po drogach.
Silnik ma trzy główne cechy:
Komora wstępna: komora spalania jest umieszczona między elektrodą środkową a tradycyjną komorą spalania i połączona szeregiem specjalnie zaprojektowanych otworów.
Boczna świeca zapłonowa: tradycyjna świeca zapłonowa służy jako wsparcie dla zapewnienia stałego spalania, gdy silnik pracuje na poziomie, który nie wymaga komory wstępnej do uruchomienia.
Układ podwójnego wtrysku - bezpośredni i pośredni: połączony z ciśnieniem zasilania paliwem przy 350 barach, system redukuje hałas w niskim zakresie obrotów, obniżając emisje i poprawiając zużycie.
Jest to strategicznie ważne i wspierane przez Innovation Lab, które dzięki wirtualnej analizie pozwoliło znacznie skrócić czas opracowywania i planowania.
Nowy silnik „Made in Modena”, tradycyjny 90 ° V6, został niespotykany pod względem mocy i momentu obrotowego i po raz pierwszy zostanie zastosowany w supersamochodzie sportowym MC20. MC20 zabierze Maserati z powrotem do świata wyścigów.