Wiadomości | 01.07.20

Nettuno nowy silnik od Maserati, który wykorzystuje technologię F1 w samochodzie drogowym

Nowy silnik jest bijącym sercem supersamochodu sportowego MC20, którego światowa premiera odbędzie się we wrześniu.


Nettuno nowy silnik od Maserati, który wykorzystuje technologię F1 w samochodzie drogowym

Nowy silnik jest bijącym sercem supersamochodu sportowego MC20, którego światowa premiera odbędzie się we wrześniu. Jednostka została zaprojektowana w zakładach Maserati w Modenie: Maserati Innovation Lab przy Via Emilia Ovest, warsztaty przy Via Delle Nazioni (historyczna baza Maserati Corse) i opracowana w Engine Hub, położonym pod słynnym adresem Viale Ciro Menotti, gdzie zostanie zbudowana . Obecnie nowa linia produkcyjna i nowa lakiernia są modyfikowane w celu obsługi długo oczekiwanego MC20.

 

Nowy silnik jest wynikiem rewolucji technicznej, chronionej międzynarodowymi patentami. Projekt powstał z pasji i zaangażowania zespołu wysoko wykwalifikowanych techników i inżynierów. Po dwudziestu latach firma Maserati po raz kolejny z entuzjazmem podjęła wyzwanie powrotu do siedziby Modena, opracowując i produkując nowy, wysoce technologiczny silnik o wysokich osiągach.

 

Operacja jest strategiczna dla Maserati, marki, która dziś przygotowuje się do premiery nowego MC20, projektu „100% Made in Modena”, który rozpoczyna się od silnika, który jest sercem nowego samochodu.

 

Ambitny projekt, który reprezentuje historyczny moment firmy, nowa era, która oficjalnie rozpocznie się w dniach 9 i 10 września w Modenie podczas wydarzenia „MMXX: Czas na zuchwałość”. Wraz z premierą zostaną ujawnione nowe modele, które zostaną wprowadzone do produkcji w nadchodzących latach, oraz zostaną ogłoszone innowacyjne układy napędowe oraz ambitne programy opracowane przez Casa del Tridente.

 

Nowa jednostka napędowa ma architekturę V90 °, z 3-litrowym, 6-cylindrowym podwójnym turbodoładowaniem i ma suchą miskę olejową (klasyczne rozwiązanie w samochodach supersportowych). Dostarcza 630CV przy 7500 obr / min i 730 Nm momentu obrotowego od 3000 obr / min przy specyficznej mocy wyjściowej 210 CV / litr.

 

Współczynnik kompresji wynosi 11: 1, skok wynosi 82 ??mm, a otwór 88 mm.

 

Duszą silnika jest innowacyjny komorowy układ spalania z podwójnymi świecami zapłonowymi. Technologia ta wywodzi się z Formuły 1 i jest teraz dostępna po raz pierwszy w silniku przeznaczonym do jazdy po drogach.

 

Silnik ma trzy główne cechy:

 

Komora wstępna: komora spalania jest umieszczona między elektrodą środkową a tradycyjną komorą spalania i połączona szeregiem specjalnie zaprojektowanych otworów.

 

Boczna świeca zapłonowa: tradycyjna świeca zapłonowa służy jako wsparcie dla zapewnienia stałego spalania, gdy silnik pracuje na poziomie, który nie wymaga komory wstępnej do uruchomienia.

 

Układ podwójnego wtrysku - bezpośredni i pośredni: połączony z ciśnieniem zasilania paliwem przy 350 barach, system redukuje hałas w niskim zakresie obrotów, obniżając emisje i poprawiając zużycie.

 

Jest to strategicznie ważne i wspierane przez Innovation Lab, które dzięki wirtualnej analizie pozwoliło znacznie skrócić czas opracowywania i planowania.

 

Nowy silnik „Made in Modena”, tradycyjny 90 ° V6, został niespotykany pod względem mocy i momentu obrotowego i po raz pierwszy zostanie zastosowany w supersamochodzie sportowym MC20. MC20 zabierze Maserati z powrotem do świata wyścigów.



Nowy SsangYong Korando eMotion
Elektryczne | 16.06.21

Nowy SsangYong Korando eMotion

SsangYong Motors przyśpiesza rozwój nowych modeli, aby zabezpieczyć przyszłość. Produkcja pierwszego elektryka już się rozpoczęła.

Elektryczny Buick Velite 7 oficjalnie zadebiutował na rynku chińskim
Elektryczne | 25.06.20

Elektryczny Buick Velite 7 oficjalnie zadebiutował na rynku chińskim

Kompaktowy SUV EV ma przekonujący zasięg wynoszący 500 kilometrów oraz spełnia globalne standardy GM dotyczące bezpieczeństwa i niezawodności akumulatorów.

Przedstawiamy zupełnie nowego Nissana JUKE w Australii
Premiery | 19.05.20

Przedstawiamy zupełnie nowego Nissana JUKE w Australii

Większy, odważniejszy, lepszy. Zupełnie nowy Nissan JUKE jest napędzany trzycylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra (84 kW / 180 Nm), który zapewnia imponującą wydajność i imponującą wydajność, a także funkcję zatrzymania / rozruchu na biegu jałowym w połączeniu z siedmiobiegową skrzynią DCT w standardzie