Wiadomości | 01.07.20

Nettuno nowy silnik od Maserati, który wykorzystuje technologię F1 w samochodzie drogowym

Nowy silnik jest bijącym sercem supersamochodu sportowego MC20, którego światowa premiera odbędzie się we wrześniu.


Nettuno nowy silnik od Maserati, który wykorzystuje technologię F1 w samochodzie drogowym

Nowy silnik jest bijącym sercem supersamochodu sportowego MC20, którego światowa premiera odbędzie się we wrześniu. Jednostka została zaprojektowana w zakładach Maserati w Modenie: Maserati Innovation Lab przy Via Emilia Ovest, warsztaty przy Via Delle Nazioni (historyczna baza Maserati Corse) i opracowana w Engine Hub, położonym pod słynnym adresem Viale Ciro Menotti, gdzie zostanie zbudowana . Obecnie nowa linia produkcyjna i nowa lakiernia są modyfikowane w celu obsługi długo oczekiwanego MC20.

 

Nowy silnik jest wynikiem rewolucji technicznej, chronionej międzynarodowymi patentami. Projekt powstał z pasji i zaangażowania zespołu wysoko wykwalifikowanych techników i inżynierów. Po dwudziestu latach firma Maserati po raz kolejny z entuzjazmem podjęła wyzwanie powrotu do siedziby Modena, opracowując i produkując nowy, wysoce technologiczny silnik o wysokich osiągach.

 

Operacja jest strategiczna dla Maserati, marki, która dziś przygotowuje się do premiery nowego MC20, projektu „100% Made in Modena”, który rozpoczyna się od silnika, który jest sercem nowego samochodu.

 

Ambitny projekt, który reprezentuje historyczny moment firmy, nowa era, która oficjalnie rozpocznie się w dniach 9 i 10 września w Modenie podczas wydarzenia „MMXX: Czas na zuchwałość”. Wraz z premierą zostaną ujawnione nowe modele, które zostaną wprowadzone do produkcji w nadchodzących latach, oraz zostaną ogłoszone innowacyjne układy napędowe oraz ambitne programy opracowane przez Casa del Tridente.

 

Nowa jednostka napędowa ma architekturę V90 °, z 3-litrowym, 6-cylindrowym podwójnym turbodoładowaniem i ma suchą miskę olejową (klasyczne rozwiązanie w samochodach supersportowych). Dostarcza 630CV przy 7500 obr / min i 730 Nm momentu obrotowego od 3000 obr / min przy specyficznej mocy wyjściowej 210 CV / litr.

 

Współczynnik kompresji wynosi 11: 1, skok wynosi 82 ??mm, a otwór 88 mm.

 

Duszą silnika jest innowacyjny komorowy układ spalania z podwójnymi świecami zapłonowymi. Technologia ta wywodzi się z Formuły 1 i jest teraz dostępna po raz pierwszy w silniku przeznaczonym do jazdy po drogach.

 

Silnik ma trzy główne cechy:

 

Komora wstępna: komora spalania jest umieszczona między elektrodą środkową a tradycyjną komorą spalania i połączona szeregiem specjalnie zaprojektowanych otworów.

 

Boczna świeca zapłonowa: tradycyjna świeca zapłonowa służy jako wsparcie dla zapewnienia stałego spalania, gdy silnik pracuje na poziomie, który nie wymaga komory wstępnej do uruchomienia.

 

Układ podwójnego wtrysku - bezpośredni i pośredni: połączony z ciśnieniem zasilania paliwem przy 350 barach, system redukuje hałas w niskim zakresie obrotów, obniżając emisje i poprawiając zużycie.

 

Jest to strategicznie ważne i wspierane przez Innovation Lab, które dzięki wirtualnej analizie pozwoliło znacznie skrócić czas opracowywania i planowania.

 

Nowy silnik „Made in Modena”, tradycyjny 90 ° V6, został niespotykany pod względem mocy i momentu obrotowego i po raz pierwszy zostanie zastosowany w supersamochodzie sportowym MC20. MC20 zabierze Maserati z powrotem do świata wyścigów.



Gordon Murray Automotive zaprezentował supersamochód T.50s Niki Lauda
Super Cars | 22.02.21

Gordon Murray Automotive zaprezentował supersamochód T.50s Niki Lauda

T.50s został zaprojektowany, aby oferować najlepsze wrażenia z jazdy na torze z jeszcze bardziej ekstremalną specyfikacją. >>> Zobacz wideo z premiery.

Renault Megane R.S. Ultime to ostatni model Renault Sport, nadchodzi czas Alpine
Wiadomości | 11.01.23

Renault Megane R.S. Ultime to ostatni model Renault Sport, nadchodzi czas Alpine

Ten model kolekcjonerski stanowi zwieńczenie sagi, która rozpoczęła się w 2003 roku. Powstanie tylko 1976 egzemplarzy tego wypasionego hot hatcha.

Prawdopodobnie najtrudniejszy projekt na zamówienie, jakiego kiedykolwiek podjął się Bugatti
Super Cars | 10.08.23

Prawdopodobnie najtrudniejszy projekt na zamówienie, jakiego kiedykolwiek podjął się Bugatti

Bugatti Chiron Super Sport „Golden Era” to szczyt ręcznie wykonanego luksusu, które jest wynikiem dwóch lat innowacyjnego i szytego na miarę rzemiosła, obejmującego całkowicie nowe techniki.