Podczas tegorocznych targów CES w Las Vegas zaprezentowano nowy prototyp pojazdu nazwany Afeela, opracowany wspólnie przez Sony i Hondę.
Sony Honda Mobility bierze udział w targach CES 2023, które odbywają się w Las Vegas. Przed otwarciem wydarzenia dla publiczności Sony Honda Mobility zaprezentowała nową markę „AFEELA” wraz z prototypem, który demonstruje nowy związek między ludźmi a mobilnością.
AFEELA wyraża interaktywną relację, w której ludzie „CZUJĄ” mobilność jako inteligentną jednostkę, a mobilność „CZUJE” ludzi i społeczeństwo za pomocą technologii wykrywania i sieci IT.
Odwiedzający byli pod wrażeniem projektu prototypu zaprezentowanego wraz z zapowiedzią nowej marki, ale największą uwagę przykuł „Media Bar”, umożliwiający interaktywną komunikację między mobilnością a ludźmi. Ten interfejs nowej ery pozwala inteligentnej mobilności wyrażać się otaczającym ludziom, tworząc interaktywną relację jeszcze przed wejściem na pokład.
Firma Sony Honda Mobility opracuje model produkcyjny w oparciu o ten prototyp i planuje rozpocząć przyjmowanie zamówień w pierwszej połowie 2025 roku, rozpocząć sprzedaż do końca 2025 roku i rozpocząć dostawy od wiosny 2026 roku w Ameryce Północnej.
Projekt tego prototypu ma na celu stworzenie nowych standardów wartości dla mobilności. Gdy osiągnęliśmy punkt zwrotny, w którym elementy samochodu przechodzą od mocy i osiągów do oprogramowania, sieci i wrażeń użytkownika, ponownie zbadaliśmy indywidualność i formę projektowania pojazdów do tej pory, a poprzez dalsze udoskonalanie chcieliśmy podkreślić podstawowe wartości i sublimują je w czysty i mocny projekt.
Na zewnątrz AFEELA znajduje się „Media Bar”, który pozwala inteligentnej mobilności wyrażać się otaczającym ludziom za pomocą światła, umożliwiając interaktywną komunikację między mobilnością a ludźmi.
Wnętrze utrzymane jest w delikatnej, zaokrąglonej tonacji, otulając pasażerów miękkim kokonem. Nie tylko atmosfera jest wygodna, ale została zaprojektowana tak, aby była jak najprostsza, minimalizując rozpraszające ozdoby i kolory. Celem firmy jest realizacja zorientowanego na ludzi doświadczenia, które zapewnia funkcjonalność, której ludzie oczekują.