Super Cars | 02.06.20

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Porsche prezentuje 911 Targa 4S Heritage Design Edition ? nowoczesne 911 z elementami wzornictwa z lat 50. i wczesnych lat 60., a jednocześnie pierwszy z czterech obiektów kolekcjonerskich w ramach strategii Heritage Design.

Porsche prezentuje 911 Targa 4S Heritage Design Edition – nowoczesne 911 z elementami wzornictwa z lat 50. i wczesnych lat 60., a jednocześnie pierwszy z czterech obiektów kolekcjonerskich w ramach strategii Heritage Design. Specjalna, limitowana edycja Porsche Exclusive Manufaktur na nowo interpretuje historyczne motywy stylistyczne na zewnątrz i wewnątrz samochodu, łącząc je z najnowszą techniką. Nowy model można już zamawiać, a jego pojawienie się w salonach zaplanowano na jesień 2020 r. Zgodnie z wewnętrznym oznaczeniem serii modelowej powstanie tylko 992 egzemplarzy. Na polskim rynku model kosztować będzie od 903 tys. zł. Wraz z wprowadzeniem edycji specjalnej wybrane elementy wykończenia wnętrza będą dostępne dla wszystkich obecnych wydań 911, w ramach pakietu Heritage Design. Ponadto Porsche Design zaprojektowało wysokiej jakości zegarek, który również powstanie w ograniczonej liczbie sztuk i będzie dostępny wyłącznie dla nabywców nowego, limitowanego modelu.

 

>>>29.04.2021.>>> 20 lat Porsche w Chinach. Porsche dostarczyło swoje pierwsze samochody sportowe do Chin 20 lat temu. Od tego czasu region stał się największym rynkiem firmy. WIDEO.

 

„Dzięki modelom Heritage Design przywołujemy wspomnienia z lat 50., 60., 70. i 80. – zarówno u naszych klientów, jak i fanów. Żadna marka nie jest w stanie przełożyć tych elementów na język współczesności tak, jak potrafi to Porsche. W ten sposób spełniamy życzenia naszych klientów. Wprowadzamy także nową linię produktów, która za sprawą tych ekskluzywnych edycji specjalnych reprezentuje lifestyle’owy wymiar naszej strategii” – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG.

 

Ekskluzywny lakier w kolorze Cherry Metallic lub czterech innych dostępnych odcieniach, w połączeniu ze złotymi emblematami, tworzy autentyczny wygląd w duchu lat 50. Nadwozie 911 Targa 4S Heritage Design Edition ma stylowe, białe oklejenie o historycznym wzornictwie. Wyścigowe grafiki inspirowane kształtem włóczni na przednich błotnikach są wyjątkowo charakterystyczne i przywodzą na myśl początki Porsche w świecie sportu motorowego. Kolejną wizualną atrakcją jest emblemat Porsche Heritage na pokrywie silnika z tyłu – przypomina on plakietkę zaprojektowaną na cześć pokonania przez Porsche 356 przebiegu 100 tysięcy km. Ten dawny znak jakości – w nowoczesnej interpretacji – będzie zdobić tyły wszystkich czterech modeli Porsche Heritage Design. Związek między przeszłością a teraźniejszością podkreśla też herb Porsche z 1963 r. na masce, kierownicy, osłonach piast kół oraz na kluczyku do samochodu. Ten sam historyczny herb wytłoczono na zagłówkach foteli i na etui na klucze. Dodatkowo wyjątkowy charakter akcentują standardowe 20- i 21-calowe obręcze Carrera Exclusive Design oraz lakierowane na czarno zaciski hamulcowe o klasycznym wzornictwie.

 

Również wygląd wnętrza stanowi swego rodzaju hołd dla przeszłości – to między innymi zasługa dwukolorowego skórzanego wykończenia wnętrza, łączącego skórę w kolorze Bordeaux Red ze skórą klubową Olea o odcieniu Beige Atacama (alternatywnie: czarną skórę ze skórą klubową w kolorze Beige Atacama). Na fotelach i panelach drzwi znalazły się elementy ze sztruksu – materiału stosowanego już w Porsche 356. Jego powrót ożywia ducha epoki i modę z lat 50. Emocjonalny charakter koncepcji nowego modelu podkreśla klasyczne wzornictwo obrotomierza i stopera z zielonym podświetleniem, a także perforowana podsufitka z tkaniny z mikrofibry oraz rozbudowane skórzane wykończenie Exclusive Manufaktur. Na metalowej plakietce na panelu ozdobnym deski rozdzielczej znalazł się indywidualny numer danego egzemplarza limitowanej serii.

 

Pierwszy model Heritage Design bazuje na nowej generacji 911 Targa (992), która zadebiutowała zaledwie kilka dni temu, i został wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne z zakresu podwozia, układów wspomagających oraz systemu informacyjno-rozrywkowego. Napędza go zaawansowany silnik biturbo typu bokser o mocy 331 kW (450 KM), który w połączeniu z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową rozpędza Porsche 911 Targa od 0-100 km/h (z Launch Control) w mniej niż 3,6 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 304 km/h.



Mercedes-Benz 300 SLR 722 Pożegnanie z legendą
Wiadomości | 07.12.21

Mercedes-Benz 300 SLR 722 Pożegnanie z legendą

Film krótkometrażowy The Last Blast śledzi niezrównaną jazdę słynnego Mercedesa-Benz 300 SLR 722 w londyńskim hołdzie Sir Stirlingowi Mossowi.

Lewis Hamilton zajmuje po raz 100. pole position w karierze
MotorSport | 09.05.21

Lewis Hamilton zajmuje po raz 100. pole position w karierze

Lewis Hamilton pokonał Maxa Verstappena zaledwie o 0,036 sekundy, aby przejść do historii jako pierwszy kierowca, który osiągnął 100 pole position.

GMC HUMMER EV Pickup przechodzi rygorystyczne testy terenowe
Elektryczne | 13.05.21

GMC HUMMER EV Pickup przechodzi rygorystyczne testy terenowe

Pierwsza na świecie w pełni elektryczna superciężarówka na trudnych trasach w pobliżu Moab w stanie Utah.