Odświeżona Ibiza przykuwa wzrok bardziej dynamicznym designem, podkreślonym m.in. pełnymi światłami LED czy zupełnie nowymi wzorami felg.
Dwa modele SEAT-a – Ibiza i Arona – otrzymały pakiet gruntownych aktualizacji. Projektanci nie tylko dostosowali oba samochody do najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, ale również odświeżyli ich stylistykę.
Odświeżona Ibiza przykuwa wzrok bardziej dynamicznym designem, podkreślonym m.in. pełnymi światłami LED czy zupełnie nowymi wzorami felg. Projektanci zadbali, by wyrazisty charakter miejskiego hatchbacka został oddany również w szczegółach stylistycznych, takich jak wyrafinowane oznaczenie modelu inspirowane odręcznym pismem na tylnej pokrywie bagażnika czy chromowane logo SEAT.
– SEAT Ibiza to ikona w świecie branży motoryzacyjnej i jeden z filarów naszej marki – stwierdza Wayne Griffiths, Prezes SEAT i CUPRA. – Rewolucji należy upatrywać się wewnątrz auta, gdzie nowy poziom łączności i bezpieczeństwa zapewni gotowość do kontynuacji historii sukcesu modelu.
Ibiza pozostaje istotnym autem dla sukcesu hiszpańskiej marki. Od momentu wprowadzenia go na rynek w 1984 roku, mały hatchback zajął pozycję najbardziej popularnego modelu, jaki kiedykolwiek opuścił linię produkcyjną marki SEAT.
Najwięcej zmian estetycznych i praktycznych modele doczekały się w środku. Wnętrza Ibizy i Arony zyskały między innymi nowe ambientowe podświetlenie LED oraz podświetlenie przeprojektowanych wlotów powietrza. Wyższy komfort jazdy zapewni również nowy design deski rozdzielczej w obu modelach, zapewniający bardziej intuicyjny dostęp do funkcji samochodów.
Pod maską nowej Ibizy planowane jest pięć wersji silnikowych, z kolei w modelu Arona zapewniony będzie wybór czterech jednostek benzynowych. Wszystkie silniki w Aronie zostały wyposażone w turbosprężarkę, która w połączeniu z technologią bezpośredniego wtrysku oferuje rewelacyjne osiągi.
Podstawowy silnik w Ibizie to trzycylindrowy silnik 1.0 MPI z manualną 5-biegową skrzynią o 5 przełożeniach. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi jednostka zachowuje rewelacyjną responsywność nawet przy niższych obrotach. Napęd zapewnia moc 80 KM oraz 93 Nm momentu obrotowego.
W obu odświeżonych modelach znajdziemy jednostki 1.0 TSI oraz 1.5 EcoTSI. Pierwszy wariant oferowany jest w odmianach o mocy 95 KM oraz 110 KM. Wersja 95-konna została połączona z manualną 5-biegową przekładnią, natomiast 110-konną wersję można wybrać z 6-biegową manualną przekładnią bądź z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG.
Największy silnik oferowany w obu miejskich autach marki to czterocylindrowa jednostka 1.5 EcoTSI, który dzięki mocy wyjściowej 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego zapewni wysokie osiągi przy zachowaniu zrównoważonej wydajności.
Może Cię zainteresować - Nowy Seat Arona, wideo, zdjęcia.