Wiadomości | 08.05.20

Nowy Jeep Wrangler przewrócił się podczas ostatnich testów zderzeniowych, nie raz, ale dwa razy

Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) opublikował nowy filmik pokazujący, jak Jeep Wrangler przechyla się podczas testu zderzenia czołowego po stronie kierowcy - po raz pierwszy tak się stało.

Jak widać pod wieloma kątami, Wrangler uderza w stacjonarną barierę, a przód się załamuje. Chociaż należy się tego spodziewać, Jeep przewraca się na bok.

Niestety nie było to jednorazowe zdarzenie. Jak zauważyła instytucja bezpieczeństwa finansowana przez branżę ubezpieczeniową, model został oceniony w trzech różnych w trzech oddzielnych testach zderzeniowych po stronie kierowcy, jednym przez Fiata Chryslera w ramach programu testów weryfikacyjnych Instytutu i dwóch w Centrum Badań Pojazdów Instytutu. W obu testach przeprowadzonych przez organizację Wrangler zjechał na stronę pasażera po uderzeniu w barierę.

 

(Ten artykuł może Cię zainteresować! - Jeep Orange Peelz, concept car debiutuje na Wielkanocne Safari Jeepa w 2021 roku.)

 

 

Pomimo przewrócenia się, Wrangler otrzymał marginalną ocenę, która nie jest najniższą klasyfikacją IIHS. Jak wyjaśnili, SUV radził sobie inaczej, ponieważ „przestrzeń kierowcy była dobrze utrzymana”, a „ruch manekina był dobrze kontrolowany”.

Organizacja zauważyła jednak, że częściowe przewrócenie stwarza ryzyko dodatkowych obrażeń. Powiedzieli także: „Pojazd wywracający się na bok nie jest akceptowalnym rezultatem zderzenia czołowego, w wyniku czego ogólna ocena Wranglera została obniżona do marginalnej”.

IIHS stwierdził dalej, że częściowe przewrócenie jest szczególnie niebezpieczne, ponieważ może spowodować wyrzucenie ludzi z pojazdu. To duży problem w kabrioletach takich jak Wrangler.Pomimo przewrócenia się, Wrangler otrzymał marginalną ocenę, która nie jest najniższą klasyfikacją IIHS. Jak wyjaśnili, SUV radził sobie inaczej, ponieważ „przestrzeń kierowcy była dobrze utrzymana”, a „ruch manekina był dobrze kontrolowany”.

Organizacja zauważyła jednak, że częściowe przewrócenie stwarza ryzyko dodatkowych obrażeń. Powiedzieli także: „Pojazd wywracający się na bok nie jest akceptowalnym rezultatem zderzenia czołowego, w wyniku czego ogólna ocena Wranglera została obniżona do marginalnej”.

IIHS stwierdził dalej, że częściowe przewrócenie jest szczególnie niebezpieczne, ponieważ może spowodować wyrzucenie ludzi z pojazdu. To duży problem w kabrioletach takich jak Wrangler.

Choć wydaje się to dziwne, że dopiero teraz o tym słyszymy, IIHS wyjaśniło, że przeprojektowany Wrangler został wstępnie oceniony jako dobry po przejrzeniu dokumentacji i wideo z testu zderzeniowego przesłanego przez FCA. W tym klipie Wrangler się nie przewrócił.

Jednak IIHS przeprowadził audyt i pojazd przechylił się w tym teście. FCA zapytało, czy wynika to ze sposobu, w jaki Wrangler był podłączony do układu napędowego, dlatego przeprowadzono drugi test przy użyciu metody zatwierdzonej przez producenta. Pomimo zmiany nie miało to żadnego wpływu na wynik, ponieważ Wrangler również przewrócił się na bok.

Chociaż przyczyną rozbieżności jest debata, organizacja zauważyła, że Wrangler otrzymał dobre oceny w umiarkowanych ocenach nakładek z przodu, z boku, dachu i zagłówka.



Elektryczny Buick Velite 7 oficjalnie zadebiutował na rynku chińskim
Elektryczne | 25.06.20

Elektryczny Buick Velite 7 oficjalnie zadebiutował na rynku chińskim

Kompaktowy SUV EV ma przekonujący zasięg wynoszący 500 kilometrów oraz spełnia globalne standardy GM dotyczące bezpieczeństwa i niezawodności akumulatorów.

30 km/h w terenie zabudowanym i zero alkoholu
Wiadomości | 07.10.21

30 km/h w terenie zabudowanym i zero alkoholu

W środę Parlament Europejski przyjął rezolucję ws. bezpieczeństwa na drogach, w celu osiągnięcia zerowej liczby ofiar śmiertelnych na unijnych drogach do 2050 roku.

Nadjeżdża druga generacja przełomowego Audi A3 Limousine
Wiadomości | 23.04.20

Nadjeżdża druga generacja przełomowego Audi A3 Limousine

Eleganckie, wydajne i ewolucyjne: nowe Audi A3 Limousine. Nowe Audi A3 Limousine ma bardzo sportowy, a zarazem elegancki wygląd. W porównaniu z poprzednikiem, samochód jest teraz dłuższy szerszy i wyższy. Wpłynęło to na zwiększenie przestrzeni nad głową, gdzie równocześnie pozycja fotela kierowcy jest niższa oraz po bokach. Pojemność bagażnika 425 l. jest dokładnie taka sama jak w modelu poprzednim.