Trzy wersje modelu Kona Electric były testowane na torze wyścigowym Lausitzring. Wszystkie samochody w specyfikacjach fabrycznych pokonały ponad 1000 km.
Wyzwanie było proste: każdy z samochodów na pojedynczym naładowaniu miał za zadanie przejechać dystans ponad 1000 km. W pełni elektryczne, subkompaktowe SUV-y z łatwością podołały temu wyzwaniu, zatrzymując się dokładnie po 1018,7, 1024,1 i 1026,0 kilometrach. Odnosząc podane dystanse do pojemności akumulatorów wynoszącej 64 kWh, oznacza to rekord ponieważ zużycie energii elektrycznej każdego z modeli, wynoszące odpowiednio 6,28, 6,25 i 6,24 kWh / 100 km, było znacznie niższe od standardowej wartości 14,7 kWh / 100 km mierzonej według normy WLTP.
To może Cię interesować (10.03.2021.) - Hyundai KONA N pierwsze zdjęcia
Prawie 35-godzinny test miał miejsce na Lausitzring, torze wyścigowym w północno-wschodnich Niemczech. Europejska firma Dekra, zajmująca się kontrolą pojazdów, która działa na torze Lausitzring od 2017 roku, monitorowała proces testowania i pojazdy, rejestrując 36 zmian kierowców.
Wszystkie pojazdy użyte w teście miały fabryczne specyfikacje, nie były poddawane żadnym modyfikacjom, a podczas testu były wyposażone w standardowe opony Nexen N Fera SU1 o niskim oporze toczenia w rozmiarze 215 / 55R17. Klimatyzacja i systemy rozrywki w każdym samochodzie pozostały wyłączone, a dostępna energia służyła wyłącznie do napędu. Jedynie światła do jazdy dziennej były włączone, aby spełnić wymogi prawne dotyczące ruchu drogowego.
Trzy zespoły kierowców – jeden dziennikarzy niemieckiego magazynu branżowego Auto Bild i dwa pracowników Hyundai Motor Deutschland - zanotowały średnią prędkość od 29 do 31 km / h, która odzwierciedla typową prędkość ruchu w miastach w Europie. Trzeciego dnia samochody pokonały ponad 20 km na pozostałych zaledwie 3 procentach pojemności. Przy zerowym naładowaniu auta jechały dalej jeszcze przez kilkaset metrów, zanim zabrakło mocy i zatrzymały się.
Hyundai niedawno ujawnił swoje plany osiągnięcia wiodącej pozycji na globalnym rynku pojazdów elektrycznych, wprowadzając nową submarkę pojazdów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym IONIQ. W ciągu najbliższych czterech lat firma wprowadzi trzy nowe modele pojazdów elektrycznych, by zaoferować Klientom doświadczenia z użytkowania pojazdów elektrycznych zgodnych z wizją Postępu dla ludzkości. Hyundai Motor Group, zamierza sprzedać 1 milion sztuk akumulatorowych pojazdów elektrycznych i uzyskać 10 procent udziału w rynku, do 2025 roku stając się światowym liderem elektromobilności.