Wiadomości | 02.08.21

Yaris Cross najoszczędniejszy hybrydowy SUV marki

Mały SUV Toyoty wchodzi na polski rynek w czterech wersjach napędowych i jest najbardziej oszczędnym hybrydowym SUV-em Toyoty według danych homologacyjnych.


Yaris Cross najoszczędniejszy hybrydowy SUV marki

Toyoty Yaris Cross jest najbardziej oszczędnym hybrydowym SUV-em Toyoty – tak wynika z danych homologacyjnych dla polskiego rynku, które właśnie udostępniono.
 

Od początku czerwca trwa przedsprzedaż Toyoty Yaris Cross – nowego SUV-a segmentu B i kolejnej hybrydy w gamie marki. Crossover spokrewniony z Yarisem hatchbackiem został zaprojektowany na platformie GA-B w architekturze TNGA, która zapewnia mu bardzo sztywne nadwozie, nisko położony środek ciężkości i stabilność na drodze. Auto, które powiększa gamę SUV-ów Toyoty do czterech modeli, jest większe i bardziej przestronne od Yarisa hatchbacka, a pojemność jego bagażnika sięga maksymalnie 397 l. Auto ma także podwyższone zawieszenie, większe koła i jest dostępne z napędem na cztery koła AWD-i.

Rozstaw osi jest taki sam jak w nowym Yarisie (2 560 mm), lecz nadwozie zostało poszerzone o 20 mm i wydłużone o 240 mm. Przedni zwis w porównaniu z hatchbackiem jest dłuższy o 60 mm, zaś tylny o 180 mm. Prześwit zwiększono o 35 mm, a wysokość auta wzrosła o 60 mm.

 

Gama napędów Yarisa Cross obejmuje cztery konfiguracje. W podstawowej wersji napędowej miejski SUV kryje pod maską opracowany w technologii TNGA silnik benzynowy 1.5 o mocy 125 KM, współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną. Zużywa 5,9 l/100 km benzyny i emituje 133 g/km CO2 (wg WLTP) Yaris Cross z tym samym silnikiem i skrzynią automatyczną CVT spala 5,9–6,0 l/100 km i emituje 134–135 g/km dwutlenku węgla.

Yaris Cross Hybrid z napędem na przód ma moc 116 KM generowaną przez układ 3-cylindrowego silnika TNGA o pojemności 1.5 l oraz silnika elektrycznego. Auto w tej odsłonie zużywa od 4,4 l/100 km i emituje od 101 g/km dwutlenku węgla. Wyjątkową pozycję na rynku subkomapktowych SUV-ów Yaris Cross Hybrid zyskuje dzięki napędowi AWD-i – w tej konfiguracji auto zużywa od 4,7 l/100 km i generuje od 106 g/km CO2.

 

AWD-i to inteligentny elektryczny napęd na cztery koła, w którym układ hybrydowy jest wspierany przez silnik elektryczny napędzający tylną oś. Rozwiązanie to zapewnia bardzo dobrą przyczepność na śliskiej nawierzchni i ułatwia poruszanie się po nierównych drogach.

Elektryczny system AWD-i jest mniejszy i lżejszy niż mechaniczny napęd 4x4, dzięki czemu Yaris Cross Hybrid AWD-i zużywa mniej paliwa i emituje mniej CO2 niż jakikolwiek inny B-SUV z napędem na wszystkie koła. Wersja AWD-i otrzymuje systemy wspierające jazdę poza asfaltem – selektor trybów jazdy w terenie, Trail Mode oraz system wspomagający zjazd ze wzniesienia.

 

Produkcja Yarisa Cross rozpoczęła się w lipcu tego roku. Samochód powstaje w fabryce TMMF w Valenciennes we Francji, zaś silnik benzynowy i napęd hybrydowy są wytwarzane w polskich fabrykach TMMP w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Nowy model pojawi się w polskich salonach Toyoty na początku października.



Kia pokazała EV6 nowy samochód elektryczny
Elektryczne | 09.03.21

Kia pokazała EV6 nowy samochód elektryczny

Pierwszy samochód elektryczny wykorzystujący dedykowaną platformę dla pojazdów elektrycznych Kia E-GMP

Mitsubishi pokazało pierwszy szkic nowego Eclipse Cross
Wiadomości | 17.09.20

Mitsubishi pokazało pierwszy szkic nowego Eclipse Cross

Firma MITSUBISHI MOTORS CORPORATION przedstawiła dzisiaj pierwsze spojrzenie na przeprojektowany model Mitsubishi Eclipse Cross.

Kia przedstawia nowe modele elektryczne podczas KIA EV Day
Elektryczne | 13.10.23

Kia przedstawia nowe modele elektryczne podczas KIA EV Day

Kia prezentuje globalną strategię dotyczącą pojazdów elektrycznych podczas pierwszego dorocznego Dnia Pojazdów Elektrycznych Kia.