Niemiecki producent samochodów prezentuje drugą generację swojego kompaktowego bestsellera, mocnego, całkowicie nowego Opla Mokka, który doskonale łączy w sobie radość z jazdy i nowoczesność.
Mokka oferuje bezemisyjną jazdę elektryczną, jest kompaktowa i bardziej wydajna niż kiedykolwiek – doskonale przystosowana zarówno na wypady do miejskich klubów fitness, jak i do bezpiecznej i sprawnej jazdy na autostradzie.
„Nowa Mokka rzuca się w oczy i zmieni postrzeganie naszej marki! Wraz z Mokką odkrywamy na nowo Opla i przedstawiamy naszą stylistykę na następną dekadę. Pokazuje ona wszystko, co marka oznacza dziś i w przyszłości: Mokka jest atrakcyjna, wydajna i innowacyjna pod każdym względem. Ponadto doskonale uosabia wartości marki Opel – jest ekscytująca, przystępna, niemiecka – w najbardziej postępowy sposób. To pierwszy Opel, który od samego początku istnienia na rynku ma napęd elektryczny; to prawdziwy dowód na to, że Opel staje się elektryczny” – powiedział z entuzjazmem o nowym modelu szef Opla, Michael Lohscheller.
Mimo nieco dłuższego rozstawu osi (+2 mm), nowa Mokka jest o 12,5 cm krótsza od poprzedniej generacji, a jednocześnie oferuje pięciu pasażerom podobną przestrzeń ładunkową do 350 litrów w przedziale bagażowym. Jej całkowita długość, wynosząca zaledwie 4,15 metra, sprawia, że jest nią bardzo łatwo manewrować oraz parkować w mieście i terenach podmiejskich. Stylistyka nowej Mokki zaskakuje oszałamiającymi proporcjami i urzekającą precyzją całości, śmiałym wyglądem charakteryzującym się krótkimi zwisami i dobrze osadzoną, szeroką postawą, dopracowaną aż do najmniejszego szczegółu. Nowa Mokka wyróżnia się również jako pierwszy model, którego wygląd przodu reprezentuje przyszłą stylistykę marki i który posiada w pełni cyfrowy kokpit nowej generacji: odpowiednio Opel Vizor i Opel Pure Panel. Żadnych analogowych wyświetlaczy, ani fantazyjnych, bezużytecznych, dekoracyjnych animacji: Użytkowanie jest proste i przejrzyste, a przekazywane informacje koncentrują się na tym, co naprawdę jest potrzebne. Poziomo rozciągnięta tablica rozdzielcza integruje dwa panoramiczne wyświetlacze; ten na wprost kierowcy ma rozmiar do 12 cali. W celu umożliwienia intuicyjnej obsługi i stałego skupienia się kierowcy na drodze, projektanci Opla zachowali przyciski sterujące podstawowymi funkcjami, unikając niebezpiecznych poszukiwań w głębi menu.
Nowa Mokka jest kontynuacją tradycji firmy Opel polegającej na otwieraniu drogi do innowacyjnych technologii z wyższych klas szerokiemu spektrum nabywców. Należą do nich zaawansowane systemy, takie jak ACC (Advanced Cruise Control), którego funkcja „stop and go” pozwala kierowcy poruszać się w korkach w spokojny i komfortowy sposób: elektryczna Mokka-e może automatycznie dostosować się do ruchu poprzedzającego ją pojazdu, nie wymagając od kierowcy żadnego działania hamulcem lub pedałem gazu. Ponadto system aktywnego pozycjonowania pasa ruchu automatycznie utrzymuje nową Mokkę na środku pasa ruchu. Również system oświetlenia oferuje najwyższej klasy technologie z adaptacyjnymi, nieoślepiającymi reflektorami matrycowymi IntelliLux LED® z 14 elementami, unikalnymi w tej kategorii. Wszystkie wersje Mokki są standardowo wyposażone w lampy LED z przodu i z tyłu, elektryczny hamulec postojowy, a także rozpoznawanie znaków drogowych. Dostępna jest również panoramiczna kamera cofania 180 stopni.
Nowa Mokka jest oparta na nowej wersji wysoko wydajnej wieloenergetycznej platformy CMP (Common Modular Platform). Ten lekki i wydajny system modułowy oferuje maksymalną elastyczność w projektowaniu pojazdów i pozwala na zastosowanie w pełni akumulatorowego napędu elektrycznego, jak również silników spalinowych. Klient ma wybór. Zespół inżynierów w Rüsselsheim pracował z jednej strony nad znaczącą redukcją wagi, oszczędzając do 120 kg w porównaniu z poprzednią generacją, a z drugiej strony nad zwiększeniem sztywności nadwozia, uzyskując do 30% sztywności skrętnej w przypadku wersji elektrycznej z nisko umieszczonym zintegrowanym układem akumulatorów. Korzyści są oczywiste: nowa Mokka zużywa znacznie mniej energii, a jednocześnie jest znacznie bardziej czuła, zwinna i przyjemna w prowadzeniu.
Po raz pierwszy w historii Opla, nowa Mokka będzie dostępna od pierwszego dnia w wersji w pełni elektrycznej. Prowadzenie Mokki-e zapewnia zarówno bezemisyjną eksploatację, jak ekscytujące wrażenia z jazdy. Silnik elektryczny oferuje moc 100 kW (136 KM) i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny od razu po uruchomieniu. Szybkie reakcje, zwinność i dynamika to jedne z wyróżniających się cech. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy – Normal, Eco i Sport – w zależności od swoich preferencji. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 150 km/h, co pozwala zachować energię zgromadzoną w akumulatorze o pojemności 50 kWh oraz zasięg. Standardowym wyposażeniem jest system szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW DC, który umożliwia naładowanie 80% akumulatora w zaledwie 30 minut. Opel Mokka-e ma zasięg w pełni elektryczny wynoszący w trybie Normal do 322 km, zgodnie z WLTP[1], natomiast tryb Eco wspomaga kierowcę w osiągnięciu maksymalnego możliwego zasięgu. Niezależnie od tego, czy jest to ładowarka Wall Box, stacja szybkiego ładowania, czy też kabel pozwalający na ładowanie z domowego gniazdka elektrycznego: nowa Mokka-e jest gotowa do wszystkich opcji ładowania, od jednofazowego do trójfazowego o mocy 11 kW. Mokka-e posiada również ośmioletnią gwarancję na akumulator.
Klienci mogą liczyć na bardzo energiczną, dostarczającą dużo radości i zwinną Mokkę nowej generacji. Będzie dostępna w sprzedaży od późnego lata 2020 roku, a w salonach dealerskich pojawi się na początku 2021 roku. Nowa generacja będzie również oferowana ze szczególnie wydajnymi silnikami diesla i benzynowymi.