Super Cars | 07.07.20

Wraith Kryptos ekskluzywny samochód z limitowanych serii Rolls-Royce Collection

Samochody Rolls-Royce Collection to poetyckie wcielenia kunsztu i umiejętności, wyobrażone z rąk znakomitych projektantów marki. Są ilustracją opanowania przez Bespoke Collective ich rzemiosła i mają bardzo ograniczoną liczbę. Zawierające tylko najlepsze materiały i współczesne zastosowania.

Samochody Rolls-Royce Collection są wykonywane z kreatywną pasją i techniczną precyzją. Samochody te pobudzają wyobraźnię klientów na całym świecie, dołączając do kronik największych i najbardziej piętrowych Rolls-Royców, jakie kiedykolwiek powstały. Projektowanie jest oczywiście punktem wyjścia dla tych przedsięwzięć. W nowej kolekcji Wraith Kryptos pasja jednego projektanta do kryptografii sprawiła, że Wraith stał się chętnym płótnem do zawiłego i tajnego projektu. Kolekcja Wraith Kryptos, która będzie się składać z zaledwie 50 samochodów, zawiera labirynt skomplikowanych szyfrów w swojej fascynującej fasadzie.

 

Rolls-Royce Bespoke Designer, Katrin Lehmann, skomentowała: „Nazwa Kryptos pochodzi od starożytnej Grecji, odnosząc się do czegoś niewidzialnego, ukrytego i zakodowanego, a nawet mitycznego. Szyfry można prześledzić przez tysiąclecia, pobudzając wyobraźnię niektórych z najbardziej błyskotliwych umysłów na świecie.

 

Jako projektant zawsze fascynowało mnie to, że możesz przekazywać wiadomości zrozumiałe tylko dla nielicznych, używając symboli, piktogramów i szyfrów. Znalezienie klucza staje się integralną częścią docenienia pełnego znaczenia przedmiotu, który w innym przypadku mógłby być postrzegany jako dzieło sztuki. ”

 

Kolekcja Wraith Kryptos zawiera w sobie zaszyfrowany szyfr, który ewoluuje w całym samochodzie dla przyjemności i rozrywki klientów, prowadząc ich w podróż odkrywania i intryg. Dla niewtajemniczonych, te szyfry wydają się, przynajmniej na powierzchni, kuszącym projektem wyłącznie dla celów estetycznych i pozbawionym jakiegokolwiek dostrzegalnego wzoru. Jednak dla tych, którzy przyjrzą się bliżej, tych nielicznych, którzy posiadają klucz, rozpoczną doświadczenie, które prowadzi do pouczającego wniosku.

 

Torsten Müller-Ötvös, dyrektor generalny Rolls-Royce Motor Cars, skomentował: „Genialne i kreatywne umysły naszego kolektywu Rolls-Royce Bespoke znów się wyróżniają, tworząc niezwykle współczesną i przekonującą iterację Wraith. Kolekcja Wraith Kryptos na pierwszy rzut oka jest wyrazem dynamizmu. Po bliższym przyjrzeniu się, szereg wiadomości jest ukrytych za unikalnym szyfrem Rolls-Royce'a. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, czy którykolwiek z naszych klientów złamie kod! ”

 

Rzeczywiście, kod jest tak tajny, że tylko dwie osoby z Domu Rolls-Royce'a w Goodwood znają pełną rozdzielczość sekwencji - projektant i dyrektor naczelny. Odpowiedź została umieszczona w zapieczętowanej kopercie, w sejfie dyrektora naczelnego, w Home of Rolls-Royce, w Goodwood, West Sussex. Klienci zostaną zaproszeni do zgłoszenia swoich starań w celu złamania kodu za pośrednictwem członków tylko aplikacji Rolls-Royce, Whispers.

 

Podróż kryptograficzna rozpoczyna się od Ducha Ekstazy, który od ponad wieku zdobi maskę samochodów marki. Grawerowanie z zielonymi emaliowanymi detalami przedstawia szyfr Rolls-Royce'a na podstawie enigmatycznej figurki. Ponownie przerobione wstawki zderzaka przyciągają oko do dołu, subtelnie modyfikując zarówno gest, jak i postawę Wraith, nadając tej kolekcji własną tożsamość.

 

Kusząca kolorystyka kolekcji wskazuje na najgłębsze sekrety samochodu. Delphic Grey, wykonany na zamówienie odcień zewnętrzny o jednolitym kolorze bazowym w kolorze antracytu ma ukryty efekt - tylko w słońcu pojawiają się niebieskie i zielone płatki miki. Efekt ten podkreśla ręcznie malowana podwójna linia trenerska, górna jest pomalowana na nowo opracowany Kryptos Green, a dolna działa jak cień w Ciemnoszarym, oba przedstawiające wskazówki dotyczące wewnętrznego kodu. Dopełnieniem wyglądu zewnętrznego są częściowo polerowane koła, z centrami w kolorze Orbit Grey z kolorowym prążkiem.

 

Wewnątrz, przechodząc nad oświetlonymi stopniami, szyfr ewoluuje głęboko w tkaninę samochodu. Jedną z nich natychmiast wita zaakcentowany zielony skórzany odcień Kryptos Bespoke, który został opracowany w celu włączenia efektu metalicznego w zestawieniu z Selby Grey lub antracytem. Prawdopodobnie najbardziej widoczną wskazówką jest to, że elementy szyfru są haftowane w zagłówkach Wraith, gdzie często można znaleźć zwyczajowe godło „podwójnego R”. Dla przyjemności kierowcy intrygujący sitodruk przepływa przez metalową konsolę, obejmując szerokość wnętrza.

 

Zachwycając mieszkańców Wraith światłem, kolekcja Wraith Kryptos ma pięknie dopracowaną, dwukolorową podsufitkę przedstawiającą motyw inspirowany strumieniem danych. Podświetlane kieszenie na drzwiach kontynuują ten temat dzięki tkanej skórze Rolls-Royce i zielonym niciom Kryptos, aby ukazać nieoczekiwane i subtelne oświetlenie, które zanika w kierunku podstawy kieszeni. Tunel środkowy jest doskonale zszyty, powtarzając poziome linie kieszeni drzwi, również wskazując w kierunku



The Car of the Year 2024
Wiadomości | 28.02.24

The Car of the Year 2024

Nowe Renault Scenic zostało ogłoszone Samochodem Roku 2024 podczas ceremonii, która odbyła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (GIMS).

Najstarsza marka motoryzacyjna na świecie zmienia logo
Wiadomości | 25.02.21

Najstarsza marka motoryzacyjna na świecie zmienia logo

25 lutego 2021 roku PEUGEOT zaprezentował swoje nowe logo: herb ozdobiony wspaniałą głową lwa.

VW Nivus zmiksowany nowy model samochodu prosto z Brazylii
Wiadomości | 17.04.20

VW Nivus zmiksowany nowy model samochodu prosto z Brazylii

(Aktualizacja 28.05.2020. Pełna premiera pod tym linkiem: https://autoshow.media/news/volkswagen-nivus-swiatowa-premiera-nowego-modelu-prosto-z-brazylii ) Brazylijski MIX. Nowe miejskie coupé? Crossover? SUV coupe? Nowy projekt samochodu? Nivus to wszystko po trochu. Brazylijski oddział Volkswagena przygotował kolejną zapowiedź nowego modelu. Nowy Volkswagen Nivus zainauguruje nowy segment, oferując innowacyjne wzornictwo i technologie z segmentu premium. Model jest w końcowej fazie testów i zostanie wprowadzony na rynek w pierwszej połowie tego roku w Brazylii. Od drugiego semestru dotrze do innych krajów w regionie Ameryki Południowej.