W okrągłą setną rocznicę powstania marki, Mazda zachęca, by ten wyjątkowy czas spędzić w towarzystwie najwspanialszych modeli w historii i zaprasza na wirtualną wizytę do Mazda Classic ? Automobil Museum Frey.
Fascynujący świat klasycznej motoryzacji Mazdy poznać możemy dzięki pasji Waltera Freya, dealera Mazdy z Augsburga, który od ponad 40 lat kolekcjonuje klasyczne modele Mazdy. Stworzył on wraz z synami największe i pierwsze poza Japonią muzeum marki, w którym zgromadził imponującą kolekcję 120 pojazdów. W skład ekspozycji zmieniającej się cyklicznie wchodzi 45 modeli zgromadzonych w odnowionej zajezdni tramwajowej zbudowanej w 1897 roku w Augsburgu. Stylowe loftowe wnętrze tworzy idealną scenerię dla niezwykłej ekspozycji. Auta ustawione są według osi czasu, a zwiedzający mają możliwość obejrzenia pełnej reprezentacji kultowej rodziny MX czy RX, a także mało znane w Europie trójkołowe ciężarówki Mazda-Go, czy prawdopodobnie jedyny na świecie egzemplarz terenowej Mazdy Pathfinder produkowanej i sprzedawanej wyłącznie w… Birmie.
Zwiedzających wita wyeksponowana z należnym szacunkiem Mazda Cosmo Sport z 1967 r. tuż obok zwracającej uwagę intensywną czerwienią kultowej RX-7 z 1992 roku, będącej reprezentantką rodziny najlepiej sprzedających się modeli z silnikiem Wankla w historii. Oba samochody są znakomitym dowodem na to, że Mazda od dawna łączy innowacyjne technologie z pięknym wzornictwem w imię ponadczasowej radości z jazdy. Wśród innych niezwykłych modeli znajduje się także autobus z silnikiem Wankla – Mazda Parkway Rotary 26 – prawdopodobnie jedyny tak doskonale zachowany egzemplarz na świecie. Pasjonaci klasycznej motoryzacji z pewnością zachwycą się też Mazdą R360 z 1960 r. w bardzo charakterystycznym burgundowym kolorze, będącą pierwszym samochodem osobowym firmy, który trafił do masowej produkcji.
Ewolucję stylistyki i finezji projektowania samochodów osobowych można podziwiać oglądając Mazdę Familia 1000 coupé z 1966 r., czy Mazdę 616 z 1973 r., która była pierwszym modelem oficjalnie sprzedawanym w Niemczech. Wrażenie robi też unikatowa i bardzo poszukiwana przez kolekcjonerów Mazda AZ-1 — niezapomniany lekki samochód sportowy z 1992 r., który podczas wirtualnej wycieczki można „zwiedzić” także z perspektywy kierowcy wchodząc na:
https://mazda-classic-frey.de/das-museum/virtuelle-museumstour/
Wirtualna wizyta w muzeum klasycznych modeli Mazdy daje możliwość obcowania z samochodami, które każdym swoim doskonale zachowanym detalem potwierdzają, że pasja i zaangażowanie to wartości ponadczasowe, a my mamy teraz doskonałą sposobność poznać tę unikatową kolekcję bez wychodzenia z domu.
Polestar współpracuje z StoreDot, aby wprowadzić do produkcji technologię (XFC), która zapewnia zasięg 160 km w zaledwie pięć minut ładowania, można go zintegrować z już dostępnymi formatami akumulatorów.
Wygląd SEAT-a Arony również został dostosowany do nowego języka stylistycznego hiszpańskiej marki. Miejski SUV uzyskał bardziej agresywną, dynamiczną sylwetkę.
Kompaktowe wymiary zewnętrzne w połączeniu z przestronnym wnętrzem i dużą pojemnością ładunkową otwierają szeroki zakres zastosowań dla nowego małego vana. Sprawdź datę premiery.