Opanowanie niesamowitych prędkości i niezrównanych sił w ponadczasowo eleganckim designie od zawsze było rdzeniem DNA Bugatti.
To połączenie czystej wizji artystycznej i opanowania praw fizyki jest płynnie połączone przez zespoły projektowe i inżynierskie Bugatti. Z przodu W16 Mistral, nowa szersza, głębsza i bardziej trójwymiarowa iteracja słynnej podkowy Bugatti pozwala na pełne zasilanie wysokotemperaturowej chłodnicy silnika wyłącznie z jednego wlotu, pozostawiając dwa boczne wloty skupione tylko na dostarczaniu powietrza do intercoolerów.
Przepływ powietrza wokół przednich narożników jest zarządzany przez dwa wloty; jeden za kierownicą, a drugi płynnie zintegrowany z nową, trójwymiarową konstrukcją reflektora. Powietrze jest kierowane z obszaru wysokiego ciśnienia do obszaru niskiego ciśnienia w zagłębieniu koła, co w przeciwnym razie powodowałoby turbulencje i opór, wpływając na osiągi W16 Mistral.
Wraz z nowym profilem roadstera zespół zastosował odnowioną linię Bugatti C, która tradycyjnie wyznacza profil Chiron. Linia stylistyczna, która owija się wokół bocznego wlotu powietrza, łączy się teraz z górną krawędzią bocznych szyb, a następnie przekształca się trójwymiarowo wzdłuż górnej krawędzi przedniej szyby. Kluczowe dla identyfikacji wizualnej W16 Mistral – która wydaje się skakać do przodu – stworzenie tej nowej linii nie było prostym zadaniem.
Całe powietrze przepuszczane przez boki jest kierowane przez dwa grzejniki – po jednym z każdej strony – na tylne koła, a następnie przez tylne światła w kształcie litery X w W16 Mistral – eleganckie odświeżenie kultowego projektu Bolide 6. Otwory wentylacyjne pojawiają się w trójkątnej ujemnej przestrzeni pomiędzy wiązkami „X” światła, tworząc spadek ciśnienia między bocznymi wlotami a wylotami z tyłu W16 Mistral, co pomaga zarządzać temperaturą silnika, nawet przy wysokich masa.
W16 Mistral będzie działał w trybie „Top Speed” z minimalnym nachyleniem tylnego skrzydła, aby zmniejszyć opór, ale tylny dyfuzor został zoptymalizowany, ponieważ siła docisku wytwarzana przez dyfuzor ma bardzo małą karę za opór. Krawędź dyfuzora została podniesiona, aby zwiększyć kąt natarcia i współczynnik rozszerzalności, pomagając utrzymać zarówno pewne prowadzenie W16 Mistral, jak i jego rekordową prędkość maksymalną. A także reputację najlepszego roadstera.
Powstanie tylko 99 egzemplarzy W16 Mistral w cenie 5 mln euro netto, a dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku. Cała seria produkcyjna W16 Mistral jest już wyprzedana.