Oficjalnie zmierzony i potwierdzony notarialnie czas 6:29,090 minut na torze o długości 20,832 km hipersamochód pobił swój własny rekord o ponad pięć sekund.
Mercedes-AMG ONE jest najszybszym samochodem produkcyjnym na torze Nürburgring-Nordschleife od października 2022 r. Teraz ambasador marki Mercedes-AMG i kierowca DTM Maro Engel po raz kolejny znacznie poprawił swój czas okrążenia. Oficjalnie zmierzony i potwierdzony notarialnie czas 6:29,090 minut na torze o długości 20,832 km hipersamochód z technologią Formuły 1 pobił swój własny rekord samochodów produkcyjnych o ponad pięć sekund. Dzięki temu Mercedes-AMG ONE jest pierwszym samochodem drogowym, który pokonał magiczną granicę 6:30 minut. Jest to również jedyny jak dotąd seryjny hybrydowy hipersamochód, który zmierzył się z najbardziej wymagającym torem wyścigowym na świecie i jest niekwestionowanym liderem w klasie supersamochodów sportowych.
„Jesteśmy rekordzistami w kategorii pojazdów drogowych od prawie dwóch lat. Ale w AMG zawsze chcemy przesuwać granice tego, co jest możliwe, do maksimum, a nawet trochę dalej. Dlatego po raz kolejny zademonstrowaliśmy, co jest możliwe, dzięki wyjątkowemu AMG ONE. Cały zespół został nagrodzony za swoje wysiłki i zaangażowanie. Jestem dumny z tego zdeterminowanego wysiłku zespołu i tego fantastycznego rekordowego czasu. Po raz kolejny imponująco zademonstrowaliśmy ducha i doświadczenie AMG”. Michael Schiebe, prezes zarządu Mercedes‑AMG GmbH i
szef dywizji Mercedes‑Benz G‑Class i Mercedes‑Maybach
„Dwa lata temu warunki nie były idealne, a niektóre odcinki toru były nadal trochę wilgotne. Wiedzieliśmy, że możemy zrobić więcej i chcieliśmy to pokazać. Dzisiaj mogliśmy zademonstrować maksymalny potencjał AMG ONE. Wielkie podziękowania dla całego zespołu z Affalterbach za zaufanie, jakim mnie obdarzyli. To była wielka przyjemność i zaszczyt móc przejechać to rekordowe okrążenie tak wyjątkowym samochodem”. Maro Engel, ambasador marki Mercedes‑AMG
Aby osiągnąć wzniosłe cele, które sobie wyznaczyli, konieczne było skrupulatne przygotowanie. Ponadto warunki na torze musiały być idealne, aby pokonać cel 6:30 minut. 23 września 2024 r. o 18:56, podczas trzeciego okrążenia z pomiarem czasu, Maro Engel ustanowił nowy rekord. Przy temperaturze 59 stopni Fahrenheita (powietrze) i 68 stopni Fahrenheita (asfalt) legendarna Nordschleife była sucha na całej długości i zapewniała doskonałą przyczepność.
Podobnie jak Lewis Hamilton i George Russell podczas weekendów wyścigowych Formuły 1™, Maro Engel musiał również jak najlepiej wykorzystać energię elektryczną napędu hybrydowego. Jest to szczególnie trudne, zwłaszcza przy długości toru ponad 12 mil. Dlatego niezwykle ważne jest, aby wykorzystać odpowiednie odcinki toru do odzyskiwania energii podczas faz hamowania.
Aby to osiągnąć, Maro Engel wykorzystał czterostopniowy system kontroli przepływu energii (EFC) AMG ONE, a w niektórych przypadkach celowo zdejmował nogę z pedału gazu nieco wcześniej niż zwykle (znany również jako „lift and coast”). Wstępne testy w symulatorze jazdy w Affalterbach i na samej Nordschleife dostarczyły niezbędnych spostrzeżeń, które zespół i kierowca mogli optymalnie wdrożyć w celu uzyskania rekordowego okrążenia. Zgodnie ze specyfikacjami Nürburgring 1927 GmbH & Co KG pojazd został przetestowany i udokumentowany przez TÜV Rheinland, aby upewnić się, że jest w standardowym stanie. Notariusz potwierdził, że rekordowa jazda została przeprowadzona prawidłowo.