Super Cars | 25.11.22

Praga Bohema, dwumiejscowy hipersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie

Całkowicie nowy, dopuszczonym do ruchu drogowego, limitowany hipersamochód wyścigowy w przedprodukcyjnej formie prototypu.

Historyczna firma motoryzacyjna Praga, obecnie globalny gracz w różnych dyscyplinach wyścigów na torze i poza nim na całym świecie, zaprezentowała swój całkowicie nowy, dopuszczony do ruchu drogowego hipersamochód w przedprodukcyjnej formie prototypu: wysokowydajny, małogabarytowy, pięknie wyposażony samochód zaprojektowany w oparciu o trzy podstawowe zasady - lekkość, węgiel, benzyna.

 

Nowa Praga Bohema to ważący mniej niż 2204 funtów, dwumiejscowy samochód z silnikiem umieszczonym centralnie, który we właściwych rękach jest w stanie osiągać ekstremalnie wysokie osiągi na torze, celując w czasy okrążeń samochodów wyścigowych GT3 na swoich semi-slickach Pirelli. Jest jednak również wygodny i praktyczny podczas zawrotnych podróży.

 

Dzięki samonośnej konstrukcji z włókna węglowego i wyścigowemu, w pełni regulowanemu zawieszeniu jest niezwykle lekki, waży zaledwie 2164 funtów, a mocny sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem, wywodzący się z Nissana GT-R, zapewnia niezawodność i łatwość serwisowania oraz możliwość dalszego dostrajania wydajności. Z kolei wywodząca się z wyścigów półautomatyczna skrzynia biegów Bohemy zapewni wyjątkowe wrażenia z jazdy po torze wyścigowym.

 

Cel? To, że Bohema to wyjątkowo stylizowany, rzadki i ekskluzywny samochód, którym naprawdę można pojechać na tor wyścigowy, założyć kask ochronny (zaczerpnięty z specjalnie zaprojektowanego bagażu umieszczonego w każdym z innowacyjnych bocznych zasobników o pojemności 13,2 galona amerykańskiego), założyć na kolana po okrążyć z dużą prędkością na oponach Pirelli Trofeo R, a następnie wrócić do domu.

 

Inspiracja? Wieloletni przyjaciel i ambasador Pragi, były kierowca F1 i obecny IndyCar, Romain Grosjean, rzucił wyzwanie Pradze, by dostarczyła prawdziwy, bezkompromisowy, dwuosobowy szosowo-torowy samochód wyczynowy, obiecujący naprawdę wyjątkowe wrażenia z jazdy.

 

Następnie był zaangażowany w projekt Bohema i podkreślił płynne przejście samochodu z drogi na tor, prowadząc podczas ostatnich testów intensywne sesje na wymagającym 3,7-kilometrowym torze Slovakia Ring.

 

Wynik? Bohema to zupełnie nowy projekt, opracowany przez niewielki, ale utalentowany zespół inżynierów i projektantów z Pragi i udoskonalony w tunelu aerodynamicznym zespołu F1. Wykorzystuje wywodzący się z wyścigów monocoque z włókna węglowego, z rozbudowaną aerodynamiką zapewniającą ponad 1984 funtów siły docisku przy 255 mil na godzinę. Prędkość maksymalna to nieco ponad 186 mil na godzinę: największa prędkość, jaką można osiągnąć na praktycznie każdym torze wyścigowym.

 

Co najważniejsze, inspirowana aerodynamiką inżynieria samochodu nie wyeliminowała eleganckiego i intrygującego projektu nadwozia, aby zapewnić, że samochód wygląda szybko i dobrze. Wysokiej jakości obrabiane detale z duraluminium pomalowane na złoto Praga obejmują zawiasy drzwi i hak holowniczy ze zintegrowaną tylną kamerą, które wyróżniają się na niebieskim samochodzie Praga i odzwierciedlają dbałość Pragi o szczegóły. Bohema to najrzadszy z samochodów, który wywołuje efekt „wow” zarówno pod względem wyglądu, jak i osiągów.



Hyundai następna generacja sportów motorowych
MotorSport | 12.02.21

Hyundai następna generacja sportów motorowych

Jak Hyundai Motorsport łączy osiągi i zrównoważony rozwój z wyścigami elektrycznymi.

Rimac C_Two test w tunelu aerodynamicznym
Elektryczne | 29.01.21

Rimac C_Two test w tunelu aerodynamicznym

Imponujący materiał wideo pokazujący jak inżynierowie przeprowadzili tysiące testów symulacji modelu C_Two.

CUPRA Studio w Warszawie
Wiadomości | 08.02.21

CUPRA Studio w Warszawie

Po Hamburgu oraz mieście Meksyk CUPRA otwiera autorskie Studio w Warszawie.