Concept Cars | 12.05.20

Weltmeister Maven Concept z zasięgiem 800 kilometrów

Nowy chiński samochód elektryczny Weltmeister Maven może być najlepszym samochodem elektrycznym na świecie. Deklarowany zasięg wynosi 800 km. Dla porównania Tesla do tej pory osiągnęła wskaźnik 600 km.

Weltmeister Maven concept, opracowany przez chińską firmę WM Motor, pokazuje kierunek, w którym elektryczny samochód w wersji seryjnej zostanie wykonany. Model produkcyjny ma wyglądać prawie tak samo.

Co ciekawe, nowy Weltmeister nie wygląda jak nikt inny. Projekt przedniej części ma coś z crossovera Jaguar I-Pace, ale projektanci najprawdopodobniej nie wyznaczyli takiego celu. Na czele była aerodynamika, która pomaga zwiększyć zasięg. Współczynnik oporu wynosi Cx = 0,23. To nie rekord, ale liczba jest naprawdę niewielka.

Zostało to osiągnięte nie tylko dzięki gładkiej konstrukcji nadwozia, ale także odrzuceniu lusterek zewnętrznych. Zostały one zastąpione przez kamery technologiczne, które można złożyć w przednich skrzydłach. Widoczne są również składane klamki.

Wnętrze wygląda bardzo futurystycznie i na pewno zmieni się diametralnie w trakcie produkcji. Niezwykła kierownica i przezroczysty wyświetlacz wyglądają technologicznie i drogo. Wersja produkcyjna chińskiego samochodu elektrycznego pojawi się w przyszłym roku.



Legendarny, jeden z czterech oryginalnych samochodów pokazowych Playmouth Cuda 440 z 1970 roku
Wiadomości | 17.04.23

Legendarny, jeden z czterech oryginalnych samochodów pokazowych Playmouth Cuda 440 z 1970 roku

Ukryty przez ponad 50 lat, nieodrestaurowany, rzadki i zabytkowy samochód będzie oferowany na aukcji podczas 36. edycji Original Spring Classic organizowanej przez Dana Mecum.

Williams Racing prezentuje FW43B
MotorSport | 05.03.21

Williams Racing prezentuje FW43B

Nowy wygląd zespołu oddaje ducha przeszłości zespołu.

Światowa premiera Volkswagena ID. Buzz z długim rozstawem osi
Premiery | 02.06.23

Światowa premiera Volkswagena ID. Buzz z długim rozstawem osi

Trzyrzędowy ID. Buzz został dostosowany specjalnie do Ameryki Północnej. Oferuje większy rozstaw osi niż dwurzędowy europejski pojazd, a także większy akumulator i większą moc.