Premiery | 22.06.20

CUPRA wprowadza na rynek odświeżoną wersję modelu Ateca

CUPRA wprowadza na rynek odświeżoną wersję modelu Ateca, pierwszego samochodu z miedzianym logo na masce. Inżynierowie hiszpańskiej marki zadbali o jeszcze bardziej sportowy charakter, wyższy poziom bezpieczeństwa i większy komfort jazdy.

Nowa CUPRA Ateca została zaprojektowana, by zapewnić jak najwyższe osiągi i odpowiedzieć na oczekiwania najbardziej wymagających fanów motoryzacji.

– Premiera modelu Ateca określiła moment wejścia CUPRY na rynek jako oddzielnej marki. Szybko okazało się, że to początek historii wielkiego sukcesu – stwierdza Wayne Griffiths, CEO CUPRY. – W samym tylko 2019 roku sprzedaliśmy ponad 10 000 egzemplarzy modelu, co stanowi 15% wszystkich sprzedanych egzemplarzy z rodziny Ateca. Dzięki naszemu SUV-owi o sportowych osiągach CUPRA w ciągu roku odnotowała wzrost sprzedaży o 72%.

Dynamiczna sylwetka

Tegoroczną odsłonę modelu Ateca wydłużono o 10 mm do 4386 mm i obniżono o 2 mm do 1599 mm. O jej bardziej dynamicznym wyglądzie zadecydowało również wprowadzenie oświetlenia Full LED z przodu i z tyłu samochodu oraz dynamicznych kierunkowskazów. W karoserię wtopiono srebrne i miedziane detale, a dyfuzor poniżej grilla i obudowa przednich świateł przeciwmgłowych zyskały aluminiowe wykończenie. 

Producent zapewnił też szeroki wybór dodatkowego wyposażenia, pozwalający na personalizację samochodu zgodnie z osobistymi potrzebami. Kierowcy mogą wybierać m.in. spomiędzy 6 rodzajów felg, w tym specjalnych wersji Sports Black oraz Copper, a także 6 kolorów karoserii. Fani unikalnych wrażeń dźwiękowych mogą również zamówić układ wydechowy firmy Akrapovič. 

 

Sportowe wnętrze

Wnętrze CUPRY zostało przeprojektowane, tak by zapewnić podróżnym jeszcze większy komfort. Kierowca skorzysta m.in. z nowej kierownicy CUPRA wyposażonej w przyciski zapłonu oraz wyboru trybu jazdy, a także aluminiowych, sportowych pedałów. Dzięki zamontowaniu większych łopatek skrzyni biegów przy kierownicy zmiana biegów stała się łatwiejsza i bardziej płynna. Do jazdy mają zachęcić również przednie fotele kubełkowe dostępne w standardowym wyposażeniu.

 

Design wnętrza stał się bardziej wyrazisty dzięki elementom w kolorze miedzi i ciemnego aluminium, metalowym obudowom nawiewów i radia oraz podświetlanym portom USB C – po dwóch z przodu i z tyłu pojazdu. Nowa CUPRA zapewnia szerokie możliwości personalizacji, m.in. poprzez dobór najbardziej odpowiadających wersji foteli. W standardowej wersji znajdziemy fotele kubełkowe z tapicerką Dinamica® z elementami skóry ekologicznej, elementy dekoracyjne deski rozdzielczej w kolorze ciemnego aluminium oraz obicie drzwi ze skóry ekologicznej z przeszyciem w kolorze miedzi. Z kolei osoby, które zdecydują się na opcjonalną tapicerkę, otrzymają fotele kubełkowe z tapicerką z perforowanej skóry naturalnej Nappa w kolorze Petrol Blue i skóry ekologicznej z opcją elektrycznego sterowania fotelem i funkcją pamięci.  

 

Bezpieczna i połączona z otoczeniem

Centrum samochodu jest wirtualny kokpit wysokiej rozdzielczości o przekątnej 10,25 cala, umożliwiający dobór wyświetlanych parametrów jazdy i informacji z systemu multimedialnego. Z oferty multimedialnej i nawigacji można korzystać nie tylko dotykowo poprzez 9,2-calowy ekran, ale również za pomocą głosu. Ateca została wyposażona również w takie przydatne rozwiązania technologiczne, jak system Full Link pozwalający na bezprzewodowe połączenie Apple CarPlay lub Android Auto czy usługa eCall, która dzięki wbudowanej karcie eSIM zapewnia połączenie ze służbami ratunkowymi.

 

Podczas prac nad innowacjami technologicznymi inżynierowie CUPRY wzięli pod uwagę korzystanie z samochodu nie tylko podczas jazdy, ale i postoju. Aplikacja Connect pozwala na zdalny dostęp do takich danych podróży jak informacja o miejscu zaparkowania auta, zapalonych światłach czy niedomkniętych drzwiach lub o przekroczeniu prędkości przez użytkownika użyczonego auta. W podróży nad komfortem i bezpieczeństwem podróżnych czuwają zaawansowane system wspomagania kierowcy, takie jak Pre-Crash Assist, predykcyjny tempomat (ACC), Travel Assist, Emergency Assist czy Side and Exit Assist.

 

Od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy

Niezmiennie, priorytetem dla projektantów CUPRY było zapewnienie wyjątkowych wrażeń z jazdy. Z tego powodu Ateca 2020 została wyposażona w 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM oraz dwusprzęgłową, siedmiobiegową skrzynię DSG. Przekłada się to na maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm oraz prędkość maksymalną 247 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie nowej CUPRZE jedynie 4,9 sekundy. 

 

Pewność prowadzenia zapewnia napęd 4Drive z zawieszeniem adaptacyjnym. Kierowca ma dodatkowo zapewniony dostęp do sześciu programów jazdy: Normal, Sport, CUPRA, Snow, Off-road lub indywidualny. Kolejnym elementem wpływającym na wysokie właściwości jezdne są hamulce Brembo, które przekładają się na większą kontrolę przy pokonywaniu zakrętów i hamowaniu. 

 

Nowa CUPRA Ateca została zaprojektowana w barcelońskiej siedzibie marki. Produkcją zajmą się czeskie zakłady w Kvasinach, niedaleko granicy z Polską. Premiera sprzedażowa modelu CUPRA Ateca 2020 planowana jest na drugą połowę 2020 roku.



Volkswagen Golf R oficjalnie zaprezentowany
Premiery | 04.11.20

Volkswagen Golf R oficjalnie zaprezentowany

Volkswagen rozszerzy ofertę usportowionych wersji Golfa ósmej generacji, po premierze odmian GTI, GTE i GTD przyszedł czas na premierę topowego modelu: nowego Golfa R.

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC czyli luksus zdefiniowany na nowo
Wiadomości | 20.08.20

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC czyli luksus zdefiniowany na nowo

Mercedes-Maybach poszerza swoje portfolio o luksusowego SUV-a. GLS 600 4MATIC oferuje podróżującym niepowtarzalne doświadczenie luksusu, przestronną kabinę wykończoną najwyższej próby materiałami, wyśmienite wygłuszenie oraz dwa komfortowe zawieszenia do wyboru.

Ile kosztowało utrzymanie dróg krajowych podczas sezonu zimowego 2022/2023?
Wiadomości | 20.04.23

Ile kosztowało utrzymanie dróg krajowych podczas sezonu zimowego 2022/2023?

Działania związane z odśnieżaniem czy usuwaniem śliskości przekładają się bezpośrednio nie tylko na komfort jazdy, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo kierowców.