Rozpoczęły się praktyczne testy technologii ładowania aut elektrycznych w środowisku miejskim by ocenić potencjał nowego rozwiązania.
Volvo Cars rozpoczęło praktyczne testy technologii ładowania aut elektrycznych w środowisku miejskim. W projekcie bierze udział kilku partnerów, by wspólnie ocenić potencjał nowego rozwiązania pod kątem jego zastosowania w przyszłych modelach tej marki. Przez trzy lata elektryczne taksówki Volvo XC40 będą jeździły po 12 godzin dziennie pokonując ulicami Goeteborga nawet 100 000 km rocznie.
Partnerem projektu jest firma Cabonline – największy operator taksówek w Skandynawii. W barwach tej korporacji na ulice Goeteborga wyjadą elektryczne taksówki Volvo XC40 z systemem ładowania bezprzewodowego. Cała inicjatywa wpisuje się w projekt Gothenburg Green City, w ramach którego to drugie co do wielkości miasto Szwecji ma się stać całkowicie neutralne klimatycznie. Inicjatywa jest też świetnym testem praktycznym nowego typu ładowania, ale także elektrycznych aut w ogóle.
Zielona Strefa Miasta Göteborg pozwala nam wypróbować ekscytujące nowe technologie w rzeczywistym środowisku i oceniać je w miarę upływu czasu pod kątem potencjalnego szerszego wprowadzenia w przyszłości – powiedział Mats Moberg, szef działu badań i rozwoju w Volvo Cars.
Testowanie nowych technologii ładowania wraz z wybranymi partnerami to dobry sposób na ocenę alternatywnych opcji ładowania dla naszych przyszłych samochodów.
Indukcyjne stacje ładowania dostarczyła firma Momentum Dynamics – wiodący dostawca tego typu rozwiązań. Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, gdy kompatybilny pojazd zaparkuje nad stanowiskiem ładującym całkowicie zintegrowanym z nawierzchnią jezdni. Do rozpoczęcia ładowania kierowca nie musi wysiadać z samochodu. Wszystko dzieje się automatycznie. Volvo XC40 zostały wyposażony w specjalny moduł, który odbiera przesyłaną indukcyjnie energię elektryczną. Moc ładowania wyniesie ponad 40 kW, a więc będzie niemal czterokrotnie większa niż typowych ładowarek 11 kW. W prawidłowym zaparkowaniu na miejscu wyznaczonym do ładowania indukcyjnego pomoże system kamer 360 stopni.
Taksówki będą eksploatowane po 12 godzin dziennie, a ich roczny przebieg może wynieść nawet 100 000 km. To będzie idealny test trwałości wszystkich rozwiązań elektrycznych Volvo. W ten projekt zaangażowali się także dealerzy marki Volvo w Szwecji: Volvo Bil i Volvo Car Sörred, szwedzka firma energetyczna Vattenfall i jej sieć ładowania InCharge, miejska firma energetyczna Göteborg Energi oraz Business Region Gothenburg, miejska agencja rozwoju gospodarczego należąca do miasto Göteborg.
Specjalna wersja modelu 720S Le Mans z okazji 25-lecia legendarnego zwycięstwa McLarena w najsłynniejszym 24-godzinnym wyścigu na świecie
Spojrzenie na przyszłość marki. Genesis zademonstrował swoją wszechstronność projektową, prezentując w Kalifornii koncepcyjny model Genesis X Convertible.
Duży Touring od BMW: sportowy, elegancki, wszechstronny, a teraz także w pełni elektryczny. Wprowadzenie na rynek w Niemczech i wielu innych krajach europejskich nastąpi w maju 2024 r.