Wiadomości | 28.07.23

Hybrydowe Lamborghini Revuelto z zamówieniami na dwa lata produkcji

Zaledwie kilka miesięcy po oficjalnej premierze Lamborghini Revuelto, osiągnięto już zamówienia, które obejmują ponad dwa lata produkcji.

Zaledwie kilka miesięcy po oficjalnej premierze Lamborghini Revuelto, pierwszego hybrydowego supersamochodu HPEV (High Performance Electric Vehicle) z silnikiem V12 typu plug-in z Domu Sant'Agata, osiągnięto już zamówienia, które obejmują ponad dwa lata produkcji. Revuelto to nie tylko innowacja pod względem wydajności, cech technicznych i strategii firmy, ale także prawdziwa rewolucja w procesach produkcyjnych: Manifattura Lamborghini Next Level doskonale wyraża zmianę paradygmatu.

 

Ranieri Niccoli, dyrektor ds. produkcji Automobili Lamborghini, skomentował: „Aby wyprodukować Revuelto, zrozumieliśmy, że musimy wyjść poza to. To wysoce konfigurowalny samochód hybrydowy, ale jest zbudowany przy użyciu tradycyjnych umiejętności rzemieślniczych. Podnieśliśmy poprzeczkę, aby go wyprodukować, tworząc coś, co nazywamy Manifattura Lamborghini Next Level: system produkcji, którego sercem zawsze są ludzie, ale który dostosowaliśmy, aby dostarczyć znacznie bardziej złożony produkt i zintegrować procesy, których wcześniej nie używaliśmy. Wraz z wprowadzeniem Revuelto powiększyliśmy powierzchnię zajmowaną przez firmę o 172 000 metrów kwadratowych, inwestując 150 milionów euro w lokalny obszar tutaj, w Sant’Agata Bolognese”.

 

System produkcji określany jako „Manifattura 4.0” oznacza niezwykle wysoki poziom innowacyjności. Oznacza to, że w każdym procesie, od wykonania monocoque do etapów wykończeniowych, każda pojedyncza stacja linii Revuelto wyróżnia się zaawansowaną technologią, która jak zawsze w Lamborghini wspiera – i nigdy nie zastępuje – niezbędną pracę ludzie. Dla Revuelto ta synteza umiejętności manualnych i innowacji stanowi idealne ucieleśnienie procesu produkcyjnego. Takie podejście prowadzi do znacznego zmniejszenia możliwości popełnienia błędu wraz z większą szybkością produkcji, co korzystnie wpływa na jakość produkowanych samochodów.

 

System zarządzający stroną mechaniczną i technologiczną nosi nazwę MES (Manufacturing Executive System) i charakteryzuje się innowacyjnym podejściem do procesu produkcyjnego. W tym systemie operator jest wspierany na każdym kroku przez maszynę, ale może również w dowolnym momencie wchodzić z nią w interakcję, aby zmienić określone działania lub zatrzymać jej działanie i interweniować ręcznie. Na różnych stanowiskach operatorzy otrzymują osobistą opaskę na nadgarstek, za pomocą której mogą uzyskać dostęp do systemu i pracować za pomocą monitorów z ekranem dotykowym lub tabletów. System MES harmonijnie zarządza niektórymi z najbardziej zaawansowanych i futurystycznych narzędzi technologicznych, w szczególności „cobotami”: robotami współpracującymi stosowanymi na wszystkich liniach (silniki, montaż i tapicerka), które wymagają powtarzalnych czynności, jak na przykład montaż przedniej szyby. Oprócz współpracy z człowiekiem w prawdziwym znaczeniu tego słowa, szczególną cechą cobotów jest to, że umożliwiają one znaczne wyeliminowanie części nieścisłości lub błędów w wykonywanych czynnościach.

 

Kolejną innowacją jest obecność Automated Guided Vehicles (AGV), obsługujących urządzenia, które na niektórych stacjach transportują w trybie współpracy określone materiały użyte do złożenia samochodu.

 

Prawdziwym bohaterem Revuelto jest włókno węglowe, produkowane zarówno ręcznie, jak i zautomatyzowanymi procesami w fabryce CFK Lamborghini w Sant'Agata Bolognese. To główny element konstrukcyjny nowego samochodu, z którego wykonano nie tylko podwozie jednokadłubowe, ale także znaczną część elementów karoserii. Szerokie wykorzystanie włókna węglowego i innych ultralekkich materiałów, w połączeniu z wyjątkowymi osiągami układu napędowego, doprowadziło do uzyskania najlepszego stosunku mocy do masy w historii Lamborghini: 1,75 kg/KV. Jedną z głównych innowacji tego samochodu jest to, że wanna jest wykonana z jednego kawałka poprzez całkowite uprzemysłowienie procesu zwanego Lamborghini Forged Technology. W przypadku Revuelto wartość przetwarzania włókna węglowego jest tak wysoka, że skłoniła Lamborghini do rozbudowy i modernizacji zakładu CFK, który obecnie obejmuje 16 200 metrów kwadratowych. Również w tym zakładzie operatorzy mają pierwszeństwo przed wszystkimi procesami, choć nadal są częściowo obsługiwane przez maszyny. Obecnie, między CFK a montażem, około 500 operatorów produkcyjnych jest zaangażowanych w Revuelto.

 

To jest proces, w którym powstaje Revuelto, samochód, który definiuje nową koncepcję pod względem osiągów, sportowego charakteru i przyjemności z jazdy poprzez zupełnie nową architekturę, innowacyjny design, aerodynamikę na szczycie wydajności, nową koncepcję włókna węglowego podwozie i układ napędowy o mocy 1015 KM.

 

Revuelto, obecnie w pełnej produkcji, już odnosi sukcesy: samochód, który zmieni nie tylko Automobili Lamborghini, ale cały rynek samochodów supersportowych. Revuelto oznacza wejście Lamborghini w drugą fazę ambitnego projektu Direzione Cor Tauri, obejmującego inwestycję o łącznej wartości 1,9 miliarda euro – największą w historii firmy. Prowadzi to do hybrydyzacji ecałej gamy modeli do 2024 r., a w 2028 r. debiut pierwszego modelu w pełni elektrycznego, zidentyfikowanego już przez Dom Sant’Agata Bolognese jako grand tourer 2+2.



Dwudrzwiowe coupe Subaru Sport Mobility Concept
Concept Cars | 26.10.23

Dwudrzwiowe coupe Subaru Sport Mobility Concept

Pomimo dość łagodnej nazwy, fani Subaru powinni być podekscytowani, ponieważ pokazuje, że Subaru wciąż myśli o tym, jak może wejść na rynek samochodów sportowych dzięki elektryfikacji.

Porsche prezentuje swoje przyszłościowe studium koncepcyjne Mission R
Concept Cars | 08.09.21

Porsche prezentuje swoje przyszłościowe studium koncepcyjne Mission R

Na rozpoczęcie targów IAA MOBILITY 2021 w Monachium Porsche ma spektakularnie spojrzeć w motoryzacyjną przyszłość.

Mitsubishi ASX nowej generacji zadebiutuje w polskich salonach już w tym miesiącu
Wiadomości | 02.03.23

Mitsubishi ASX nowej generacji zadebiutuje w polskich salonach już w tym miesiącu

Druga generacja sprzedającego się dotychczas na pięciu kontynentach modelu, została opracowana z myślą o europejskich kierowcach.