Dzisiaj Volkswagen Group of America ujawnia oficjalną zmianę nazwy swojej amerykańskiej marki z Volkswagen of America na Voltswagen of America.
(AKTUALIZACJA 31.03.2021. ->-> Voltswagen, taki mały żarcik w duchu prima aprilis.)
Voltswagen to myślenie na wielką skalę, odważne działanie i prowadzenie postępu.
W 1955 roku powstał Volkswagen of America, który od samego początku śmiał się wyróżniać na tle innych producentów samochodów. VW po raz pierwszy zdobył uznanie amerykańskiej publiczności dzięki Beetle Type 1, który ostatecznie wyprzedził Forda Model T jako najlepiej sprzedający się samochód na świecie, z ponad 23 milionami sprzedanych egzemplarzy. Poprzez ustanowienie historycznej spuścizny zerwania z konwencjami i podkreślenie prawdziwej więzi między kierowcą a pojazdem, Volkswagen of America stał się w swoim czasie synonimem pokory, dowcipu i humoru, podczas gdy faktyczny imiennik oznacza „samochód ludu”.
Firma zachowa elementy dziedzictwa Volkswagena, zachowując swój kultowy ciemnoniebieski kolor VW dla samochodów na gaz oraz jasnoniebieski, aby wyróżnić nowy, skoncentrowany na EV branding. Od dziś nowa marka zostanie wprowadzona we wszystkich kanałach reklamowych, witrynach i mediach społecznościowych firmy. Idąc dalej, „Voltswagen” będzie umieszczany jako zewnętrzna plakietka na wszystkich modelach pojazdów elektrycznych z samochodami na gaz, które będą miały tylko emblemat VW. Oznakowania zewnętrzne i wewnętrzne zostaną wkrótce udostępnione we wszystkich nieruchomościach i salonach Voltswagen w całych Stanach Zjednoczonych.
„Być może zamieniamy nasze K na T, ale to, czego nie zmieniamy, to zaangażowanie tej marki w tworzenie najlepszych w swojej klasie pojazdów dla kierowców i ludzi na całym świecie” - powiedział Scott Keogh, prezes i dyrektor generalny Voltswagen of America. „Idea„ samochodu dla ludzi ”jest podstawą naszego istnienia. Od początku naszej zmiany na elektryczną przyszłość mówiliśmy, że będziemy budować pojazdy elektryczne dla milionów, a nie tylko milionerów. Ta zmiana nazwy oznacza ukłon w stronę naszej przeszłości jako samochodu dla ludzi i nasze mocne przekonanie, że nasza przyszłość to bycie ludzkim samochodem elektrycznym ”.
W tym miesiącu firma z zadowoleniem przyjmuje pojawienie się w salonach dealerskich w całej Ameryce modelu ID.4, pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a o dużym zasięgu i zerowej emisji bezpośredniej. Oprócz tego, że został zaprojektowany, aby konkurować z popularnymi kompaktowymi SUV-ami, ID.4 jest pierwszym produktem sprzedawanym w całym kraju, który potwierdza zaangażowanie firmy w zrównoważoną mobilność.
Taka była misja, odkąd większa Grupa Volkswagen stała się pierwszym dużym producentem samochodów, który wspierał cele Paryskiego Porozumienia Klimatycznego, z dodatkowym celem polegającym na zmniejszeniu o 30% śladu węglowego firmy do 2025 r. I neutralności węglowej netto do 2050 r. A Wynikające z tego zobowiązanie do sprzedaży miliona pojazdów elektrycznych na całym świecie do 2025 r. spowoduje, że do 2029 r. zostanie wprowadzonych ponad 70 modeli elektrycznych we wszystkich markach grupy VW.