Premiery | 24.05.23

Volkswagen zaktualizował trzecią generację Touarega

Zaktualizowany SUV marki z Wolfsburga jest naszpikowany zaawansowanymi technologicznie funkcjami a zmodyfikowane zawieszenie oferuje wyjątkowe połączenie komfortu jazdy i świetnych właściwości jezdnych.

Innowacyjne technologie bardzo często trafiały najpierw do Touarega, a później także do aut z niższych segmentów. Tak będzie i tym razem. „Touareg zawsze był pionierem innowacji, co pozwalało nam później transferować nowoczesne technologie do innych aut Volkswagena, zgodnie z naszą strategią. To samo podejście stosujemy w przypadku nowego Touarega. Jako pierwszy model Volkswagena będzie on wyposażony w reflektory matrycowe HD LED Matrix – to dziś najdoskonalszy system oświetlenia. Ponad 38 000 interaktywnych diod wyświetla ‘dywan świetlny’ dokładnie na pasie ruchu i oświetla drogę bardziej precyzyjnie niż kiedykolwiek wcześniej. Wkrótce przeniesiemy matrycowy system oświetlenia HD LED Matrix do innych naszych SUV-ów” – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe, odpowiedzialny za rozwój.

 

Nowy system oświetlenia. Dużą zaletą nowych opcjonalnych reflektorów matrycowych HD LED Matrix jest fakt, że światła drogowe mogą pozostać włączone poza obszarem zabudowanym, ponieważ interaktywne reflektory wygaszą odpowiednie diody, by nie oślepiać innych kierowców. System działa bardziej precyzyjnie niż kiedykolwiek wcześniej w modelach marki Volkswagen.

 

Wyostrzone linie nadwozia. Nowego SUV-a Volkswagena można natychmiast rozpoznać po nowym wyglądzie przedniej i tylnej części nadwozia. Z przodu na nowo zaprojektowano osłonę chłodnicy, reflektory i zderzak. Stylistyka tylnej części nadwozia jest również ostrzejsza: między lampami jest pasek LED z podświetlonym na czerwono logo Volkswagena. Ten detal debiutuje w Europie właśnie w nowym Touaregu, wcześniej było ono stosowane na takich rynkach jak Chiny i USA.

 

Zmodernizowane wnętrze. Touareg jest seryjnie wyposażony w Innovision Cockpit –połączenie cyfrowych instrumentów i wysokiej klasy systemu inforozrywki Discover Pro Max. W nowym modelu zoptymalizowano różne funkcje Innovision Cockpit, takie jak nawigacja na poziomie pasa ruchu i mapy HD o wysokiej rozdzielczości. System sterowania głosowego w Touaregu znacząco dopracowano, a integracja aplikacji za pośrednictwem smartfona i App Connect (Apple CarPlay, Android Auto) może teraz odbywać się również bezprzewodowo. Volkswagen zmodyfikował także przyciski i pokrętło do regulacji głośności w konsoli środkowej – teraz są one wykończone na wysoki połysk w kolorze czarnym. Ponadto przeprojektowano podświetlane listwy w desce rozdzielczej i dodano emblemat Touarega.

 

Pod maską – silnik benzynowy, wysokoprężny lub hybryda plug-in. Nowy Touareg zostanie wprowadzony na rynek w pięciu wersjach silnikowych. Oprócz turbodoładowanego silnika benzynowego, do wyboru są dwa turbodiesle i dwie hybrydy plug-in. Wszystkie jednostki są standardowo połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i mają stały napęd na wszystkie koła 4MOTION.

 

Wyposażenie. Nowy model zostanie wprowadzony na rynek w kilku odmianach wyposażeniowych – Touareg oraz Elegance i R-Line. Na szczycie znajduje się sportowy, elegancki Touareg R eHybrid opracowany przez dział Volkswagen R. Touareg R eHybrid. Najmocniejsza odmiana Touarega – R eHybrid to topowy model w gamie Volkswagena. Dysponuje on zespołem napędowym o łącznej mocy 462 KM. Najnowsza generacja modelu kontynuuje długą tradycję modeli Touareg R z zaawansowanymi technologicznie funkcjami i bogatym wyposażeniem. Wszystkie zostały opracowane przez specjalistów Volkswagen R.



Radical Motorsport przedstawia SR10 XXR
MotorSport | 03.02.23

Radical Motorsport przedstawia SR10 XXR

Radical Motorsport, największy brytyjski producent samochodów wyścigowych, potwierdził, że zaktualizował swój popularny model SR10.

Limitowana edycja Bugatti Baby czyli coś dla kolekcjonerów
Wiadomości | 24.07.20

Limitowana edycja Bugatti Baby czyli coś dla kolekcjonerów

Limitowana edycja Bugatti 500 sztuk trafia teraz do produkcji seryjnej i ma większe tempo, niż można by się spodziewać.

Nowy supersamochód Donkervoort F22
Premiery | 11.12.22

Nowy supersamochód Donkervoort F22

Mając 500 koni mechanicznych z pięciocylindrowego silnika turbo i ważąc zaledwie 750 kg, innowacyjny F22 łączy w sobie oszałamiający design i ogromną prędkość.