Premiery | 29.07.21

Volkswagen Taigo pierwszy SUV coupe marki debiutuje w Europie

Nowy, modny model z nadwoziem typu crossover. Volkswagen po raz pierwszy wprowadza na europejski rynek SUV-a coupe.

Wraz z nowym kompaktowym crossoverem Taigo, Volkswagen po raz pierwszy wprowadza na europejski rynek SUV-a coupé. Taigo z napędem na przednie koła, dzięki modnej stylistyce nadwozia typu crossover, podwyższonym siedzeniom, pionierskiej łączności i nieograniczonej przydatności do codziennego użytku, przyciąga tłumy. Tył tego pięciomiejscowego samochodu opada do tyłu w stylu coupé, nie ograniczając miejsca nad głową na tylnym siedzeniu. W ten sposób Volkswagen rozszerza portfolio kompaktowych modeli Polo (hatchback) i T-Cross (SUV) zbudowanych na platformie MQB o trzeci wariant podwozia, który wcześniej był zarezerwowany głównie dla modeli z wyższej półki. Liczne systemy asystujące najnowszej generacji gwarantują optymalny komfort i wysoki poziom bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów.

 

Nowe Taigo skupia się na designie, indywidualności i emocjach. Dzięki w pełni LED-owym reflektorom, w pełni cyfrowym kokpitowi i najnowszej generacji systemom informacyjno-rozrywkowym (MIB3) w standardzie, SUV coupé mierzący niecałe 4,26 metra wyznacza wysokie standardy technologiczne w swojej klasie. Wyrazisty kształt nadwozia jest pierwszym tego rodzaju w portfolio modeli marki Volkswagen. Ze stylem crossovera i sylwetką przypominającą sylwetkę coupé, nowe Taigo – podobnie jak jego brazylijski odpowiednik Nivus – jest doskonale przygotowane do zdobywania nowych, w większości młodych i młodych duchem grup nabywców Volkswagena. Podstawą techniczną Taigo jest MQB Volkswagena. W zależności od wybranych opcji, Taigo jest również wyposażony w nowe matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT oraz podświetlaną poprzeczkę osłony chłodnicy.

 

Stylistyka Taigo charakteryzuje się mocnymi proporcjami, a sylwetka przypominająca sylwetkę coupé jest szczególnie uderzająca z mocno pochylonymi słupkami C. Zainspirowany SUV-ami coupé z wyższych klas, czyni Taigo wyjątkowym w swojej branży.

 

Wewnątrz Taigo wyróżnia się misternie zaprojektowaną, wielofunkcyjną kierownicą i nowoczesnymi elementami sterującymi w standardzie. Systemy informacyjno-rozrywkowe oparte są na trzeciej generacji MIB3, w tym jednostka sterująca online (eSIM) i „App Connect Wireless” (w zależności od konfiguracji). Funkcje takie jak dostęp do usług przesyłania strumieniowego, naturalna kontrola głosu i personalizacja w chmurze przy użyciu „Volkswagen ID” umożliwiają korzystanie z najnowszych usług MIB3.1, w zależności od konfiguracji.

 

A jeśli chodzi o wspomaganie kierowcy dla większego komfortu i bezpieczeństwa, nowy SUV coupé jest bardzo podobny do modeli Volkswagena z wyższych sektorów. Każde Taigo jest standardowo wyposażone w systemy asystujące, takie jak system monitorowania otoczenia „Front Assist”, w tym funkcję hamowania awaryjnego w mieście oraz system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu „Lane Assist”. Jako opcja dostępny jest „IQ.DRIVE Travel Assist”, który umożliwia półautomatyczną jazdę do ustalonej przez system prędkości maksymalnej 210 km/h.



Rekordowa sprzedaż Lamborghini
Wiadomości | 26.03.24

Rekordowa sprzedaż Lamborghini

Ponad 10 000 dostarczonych samochodów. Rekordowa marża operacyjna i przychody na poziomie 2,66 miliarda euro. Wynik operacyjny po raz pierwszy przekraczający granicę 700 milionów euro.

Nowy Jeep Compass teraz bardziej zaawansowany technologicznie i połączony
Wiadomości | 15.05.20

Nowy Jeep Compass teraz bardziej zaawansowany technologicznie i połączony

Można już składać zamówienia na nowego Jeepa Compass, zbudowany na rynek europejski w fabryce FCA Melfi we Włoszech. Nowy model jest teraz produkowany we Włoszech, dzięki czemu Jeep gwarantuje średni czas dostawy z fabryki około trzech tygodni, a jednocześnie oferuje szereg zaawansowanych przyjaznych dla użytkownika technologii, które zapewniają bardziej wydajne, wygodne i połączone codzienne wrażenia z jazdy.

Nico Rosberg testuje zaawansowany prototyp Rimac C_Two
Wiadomości | 27.08.20

Nico Rosberg testuje zaawansowany prototyp Rimac C_Two

Rimac Automobili przywitał w rodzinie mistrza świata Formuły 1 z 2016 roku Nico Rosberga, który dołączył do zespołu w Chorwacji, aby dostosować swój osobisty C_Two i przetestować zaawansowany prototyp.