Super Cars | 30.07.20

Lamborghini Essenza SCV12 hipersamochód wyłącznie na tor wyścigowy. Wideo

Limitowany hipersamochód składający się wyłącznie z 40 jednostek z silnikiem V12, który jest w stanie dostarczyć ponad 830 KM.

Automobili Lamborghini przedstawia Essenza SCV12, hipersamochód tylko do jazdy na torach wyścigowych w limitowanej edycji 40 sztuk, opracowany przez Lamborghini Squadra Corse i zaprojektowany przez Lamborghini Centro Stile. Essenza SCV12 to bezpośredni potomek samochodów takich jak Miura Jota i Diablo GTR, wyposażony w najpotężniejszy wolnossący silnik V12, jaki kiedykolwiek opracowano przez Lamborghini, w połączeniu z aerodynamiką inspirowaną wyścigowymi prototypami i nowymi rozwiązaniami technicznymi zaprojektowanymi z myślą o jak najlepszych wrażeniach z jazdy.

 

>>> MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ 20.04.2021. <<<

>>> Trzy premiery Lamborghini podczas targów w Szanghaju. Hipersamochód Essenza SCV12, Huracán STO debiut w Chinach, Huracán Fluo Capsule po raz pierwszy w regionie Azji i Pacyfiku.

 

Stefano Domenicali, dyrektor generalny i prezes Automobili Lamborghini, powiedział: „Essenza SCV12 reprezentuje najczystsze wrażenia z jazdy po torze, jakie może zaoferować nasza marka, wyczyn inżynieryjny, który podkreśla nierozerwalny związek między naszymi samochodami a asfaltem toru. Lamborghini to marka, która nieustannie patrzy w przyszłość i poszukuje nowych wyzwań, ale nigdy nie zapominamy o naszych korzeniach i tym, kim jesteśmy: Essenza SCV12 to idealne połączenie naszego niekonwencjonalnego ducha producenta supersportowych samochodów i naszej prawdziwej pasji do sportów motorowych ”.

Essenza SCV12 została stworzona do wyłącznego użytku na torze, z rozwiązaniami inżynieryjnymi wywodzącymi się z wyścigów. Silnik V12 jest w stanie dostarczyć ponad 830 KM, przy znacznym wzroście mocy z efektu pamięci RAM przy dużych prędkościach. Rury wydechowe zostały zaprojektowane przez Capristo w celu zmniejszenia przeciwciśnienia, poprawienia osiągów i podkreślenia wyjątkowego dźwięku silnika. Za moc odpowiada nowa sześciobiegowa, sekwencyjna skrzynia biegów X-trac jako element konstrukcyjny podwozia, w połączeniu z napędem na tylne koła, aby zapewnić kompaktowość, ciągłość strukturalną i większą sztywność skrętną.

 

Essenza SCV12 charakteryzuje się wyjątkowym stosunkiem mocy do masy wynoszącym 1,66 KM/kg dzięki monocoque nowej generacji z włókna węglowego bez wewnętrznej klatki bezpieczeństwa. Essenza SCV12 jest również pierwszym samochodem GT opracowanym zgodnie z zasadami bezpieczeństwa prototypów FIA.

 

Aby zapewnić maksymalną zwinność i stabilność nawet na najbardziej wymagających torach, zastosowano rozwiązania kinematyczne inspirowane wyścigowymi prototypami, takie jak tylne zawieszenie popychacza montowane bezpośrednio na skrzyni biegów. Panoramę dopełniają specyficzne gładkie opony Pirelli zamontowane na magnezowych obręczach (19 ”z przodu, 20” z tyłu), które stanowią oprawę tarcz hamulcowych i zacisków opracowanych przez Brembo Motorsport.

 

Maurizio Reggiani, dyrektor techniczny Automobili Lamborghini, powiedział: „Essenza SCV12 jest ostatecznym wyrazem wolnossącego silnika V12, symbolu naszej marki od 1963 roku. Jest to projekt, w którym połączyliśmy dążenie do inżynierskiej perfekcji z wyrafinowaną aerodynamiką , futurystyczny design i innowacyjne rozwiązania, takie jak karbonowa skorupa bez wewnętrznej klatki bezpieczeństwa. Rezultatem jest wciągający i bezkompromisowy samochód, stworzony do ścigania się i prezentowania na torze cech, które rozsławiły Lamborghini na całym świecie, gwarantując wyjątkowe i wyjątkowe emocje zarówno kierowcy, jak i widzom. ”



Volkswagen Taigo pierwszy SUV coupe marki debiutuje w Europie
Premiery | 29.07.21

Volkswagen Taigo pierwszy SUV coupe marki debiutuje w Europie

Nowy, modny model z nadwoziem typu crossover. Volkswagen po raz pierwszy wprowadza na europejski rynek SUV-a coupe.

Rimac C_Two test w tunelu aerodynamicznym
Elektryczne | 29.01.21

Rimac C_Two test w tunelu aerodynamicznym

Imponujący materiał wideo pokazujący jak inżynierowie przeprowadzili tysiące testów symulacji modelu C_Two.

Aston Martin, Tesla, Apple a teraz Rimac Automobili. Chris Porritt ciekawa historia nowego CTO
Wiadomości | 23.07.20

Aston Martin, Tesla, Apple a teraz Rimac Automobili. Chris Porritt ciekawa historia nowego CTO

Chris Porritt, były Wiceprezes Tesla dołączył do Rimac Automobili jako CTO (dyrektor ds. technologii).