Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje nowego Amaroka. Ten wszechstronny samochód mogący być i terenówką i wygodnym autem szosowym.
Volkswagen Amarok został zaprojektowany i skonstruowany w Niemczech i w Australii, a jego produkcja odbywa się w RPA. Ten pick-up klasy premium zbudowany został z myślą o klientach z Australii i Nowej Zelandii, krajów Afryki, Bliskiego Wschodu i Europy. Wiele jego cech, ponad 20 nowych systemów wspomagających kierowcę, mobilne usługi online, silniki, które są jednocześnie wydajne i mają wysoki moment obrotowy, dwie techniki napędu na wszystkie koła, „szyte na miarę” akcesoria i wyraźne DNA designu Volkswagena sprawiają, że nowy Amarok jest jednym z najbardziej wszechstronnych i zrównoważonych pick-upów na świecie. Nowy Amarok na pierwszych rynkach sprzedaży pojawi się pod koniec tego roku. W Polsce wprowadzenie na rynek planowane jest w maju 2023 r.
Volkswagen Samochody Dostawcze w Europie, Australii, Nowej Zelandii, Afryce, Azji Północnej oraz Ameryce Południowej i Środkowej sprzedał ponad 830 000 sztuk Amaroka pierwszej generacji. Teraz nadchodzi jego druga generacja. Wszystko jest nowe. Ale design Volkswagena od razu daje nam jasno do zrozumienia: to jest Amarok. Samochód stał się większy, potężniejszy, bardziej atletyczny i bardziej charyzmatyczny. „Na potrzeby nowej generacji znacząco zmodyfikowaliśmy archetyp designu Amaroka. Jest teraz bardziej wyrazisty i jeszcze bardziej imponujący” - mówi Albert Kirzinger, szef designu marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Najlepszą wizytówką nowych rozwiązań stylistycznych jest wyrazisty przód nowego pick-upa, który dostępny będzie w wariantach wyposażenia "Amarok", "Life" i "Style" oraz w topowych wersjach "PanAmericana" (stylizowana na wersję off-road) i "Aventura" (wersja ekskluzywna).
Nowy Amarok dostępny będzie na rynku z czterodrzwiową kabiną podwójną (DoubleCab) i z dwudrzwiową kabiną pojedynczą (SingleCab). W jego sylwetce najbardziej rzucają się w oczy nadkola, które w obu wersjach nadwozia jak dotychczas są półokrągłe. Wyglądające niczym skrzydła przetłoczone nad aż 21-calowymi kołami ze stopów metali lekkich mają potężny wygląd, a krawędzie nadkoli są wykończone wytrzymałym tworzywem sztucznym.
Dla nowego Amaroka opracowano cztery turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI) i jeden turbodoładowany silnik benzynowy (TSI). Cechami wspólnymi wszystkich pięciu jednostek napędowych są wydajność i wysoki moment obrotowy. Na rynku afrykańskim – dla przykładu – oferowany będzie silnik w podstawowej specyfikacji: czterocylindrowy, 2,0-litrowy TDI o mocy 110 kW (150 KM). Kolejnym silnikiem oferowanym na wielu rynkach świata jest 2,0-litrowy, czterocylindrowy TDI o mocy 125 kW (170 KM). Jako trzeci poziom Volkswagen Samochody Dostawcze będzie oferował czterocylindrową jednostkę TDI o pojemności 2,0 litrów z doładowaniem bi-turbo; rozwija ona - zależnie od rynku - 150 kW (204 KM) lub 154 kW (209 KM). Topową propozycją napędu TDI jest 3,0-litrowy V6. Zapewnia on moc 177 kW (241 KM) lub 184 kW (250 KM) – również w zależności od rynku. Specjalnie dla rynków tradycyjnych silników benzynowych zaprojektowano 2,3-litrowy silnik iskrowy z turbodoładowaniem, o mocy 222 kW (302 KM).
Wszystkie wersje Amaroka od wariantu o mocy 154 kW, będą standardowo wyposażone w nową 10-biegową automatyczną skrzynię biegów obsługiwaną za pomocą elektronicznego przełącznika trybu jazdy (by wire). W wersji o mocy 150 kW ta automatyczna skrzynia biegów będzie dostępna jako opcja. Nowa 10-biegowa przekładnia zastępuje 8-biegową automatyczną skrzynię biegów z poprzedniego modelu. Ponadto, dla różnych silników, dostępne będą 6-biegowe skrzynie automatyczne oraz 6- lub 5-biegowe skrzynie manualne.
Na wiele rynków Amarok będzie dostarczany z seryjnie montowanym napędem na cztery koła (4MOTION). W zależności od regionu i wersji silnikowej dostępne będą dwa różne systemy 4MOTION: z selektywnym - zależnym od sytuacji - napędem na cztery koła oraz ze stałym napędem na cztery koła. Technologia układu napędowego sprawia, że nowy Amarok poradzi sobie w każdym terenie i w zależności od wersji silnikowej może holować nawet do 3,5 tony.