Wiadomości | 12.04.23

Samochód, który potrafi skakać i jeździć na trzech kołach

Chiński wiodący producent samochodów elektrycznych BYD ujawnia inteligentny system sterowania nadwoziem, który zapewnia bezpieczeństwo i niezawodność w różnych scenariuszach jazdy.

Model Yangwang U9 wyposażony w DiSus-X pokazał swoją zdolność do tańca, skakania (link do wideo) i jazdy nawet z trzema kołami, i jest to niezwykły przykład systemu BYD DiSus, najbardziej zaawansowanego systemu sterowania nadwoziem w branży na całym świecie.

 

BYD, wiodący światowy producent pojazdów napędzanych nowymi źródłami energii (NEV), udostępnił dziś inteligentny system sterowania nadwoziem BYD DiSus (system DiSus) podczas prezentacji technologii, która odbyła się w jej siedzibie głównej w Shenzhen. Kompletny, samodzielnie opracowany system BYD DiSus został zaprojektowany wyłącznie dla NEV, co oznacza, że BYD staje się pierwszym chińskim producentem samochodów, który jest właścicielem inteligentnej technologii sterowania nadwoziem pojazdu. System BYD DiSus znacznie poprawia wrażenia z jazdy dla swoich użytkowników.

 

Po dokonaniu przełomu w podstawowych technologiach związanych z NEV. Firma BYD przejęła inicjatywę w badaniach nad kontrolą ruchu w pionie, wyprzedzając swoich rówieśników w dostarczaniu systematycznych rozwiązań w zakresie kontroli ruchu w pionie i opanowaniu technologii inteligentnego systemu kontroli nadwozia dla pojazdów NEV.


System BYD DiSus jest podzielony na trzy gałęzie, w tym inteligentny system sterowania korpusem tłumiącym (DiSus-C), inteligentny system sterowania korpusem pneumatycznym (DiSus-A) oraz inteligentny system sterowania hydraulicznego nadwozia (DiSus-P).

 

System BYD DiSus w pełni wykorzystuje zalety NEV w zakresie elektryfikacji i inteligencji, aby zbudować kompleksowy system percepcji, podejmowania decyzji i wykonywania, aby znacznie poprawić wrażenia z jazdy. Tymczasem system BYD DiSus zapewnia wspólną kontrolę nad dynamiką ciała (ruchy poprzeczne, wzdłużne i pionowe), co stanowi podstawę przyszłego rozwoju zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).


Jako systematyczny system kontroli nadwozia, system BYD DiSus zapewnia, że pojazd jest zwinny i skutecznie kompatybilny w większości scenariuszy jazdy, minimalizując ryzyko wywrócenia się pojazdu i zmniejszając przemieszczanie się pasażerów podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, pełnego przyspieszenia lub hamowania awaryjnego . Ponadto system BYD DiSus może chronić pojazd przed zadrapaniami i uszkodzeniami w różnych warunkach drogowych, takich jak obszary zaśnieżone, błotniste i wodne.



Rekuperacja sposobem na zwiększenie zasięgu aut elektrycznych nawet o 30 procent
Elektryczne | 20.01.23

Rekuperacja sposobem na zwiększenie zasięgu aut elektrycznych nawet o 30 procent

Gdy tylko kierowca naciśnie pedał hamulca, silniki elektryczne przełączają się w tryb generatora. Kiedy już to zrobią, to już nie silniki napędzają koła, a na odwrót.

CUPRA Simracing Series wyścigi online
Wiadomości | 21.05.20

CUPRA Simracing Series wyścigi online

CUPRA wprowadza na rynek własną serię wyścigów motorowych online - Simracing Series. W serii 13 wyścigów online może wystartować każdy zainteresowany. Zmagania będą relacjonowane na żywo na kanale marki CUPRA w serwisie Youtube.

CUPRA zapowiada cztery nowe modele oraz zelektryfikowanie Hiszpanii
Wiadomości | 23.03.22

CUPRA zapowiada cztery nowe modele oraz zelektryfikowanie Hiszpanii

SEAT S.A. i Grupa Volkswagen podczas dorocznej konferencji ogłosiły, że planują przeznaczyć ponad 7 miliardów euro na rozwój elektromobilności w Hiszpanii.