Concept Cars | 26.07.21

Volkswagen prezentuje concept Atlas Cross Sport GT

Mocno zmodyfikowany Atlas Cross Sport pokazuje sportowy potencjał 5-miejscowego SUV-a o obniżonym zawieszeniu z silnikiem o mocy 300 KM.


Volkswagen prezentuje concept Atlas Cross Sport GT

Volkswagen of America zaprezentował najnowszą wersję dla entuzjastów na rok 2021, Atlas Cross Sport GT Concept. Łącząc świeże aktualizacje stylistyczne i unikalną paletę kolorów ze zmodyfikowanym 2,0-litrowym silnikiem TSI, obniżonym zawieszeniem i niestandardowymi kołami, koncepcja ta pokazuje sportowy potencjał średniej wielkości SUV-a montowanego w mieście Chattanooga w stanie Tennessee. Niestety model nie jest dostępny w Polsce.

 

„Premiera zupełnie nowego Golfa GTI i Golfa R dała nam do myślenia, jak wprowadzić trochę magii VW do naszych SUV-ów” – powiedział Scott Keogh, dyrektor generalny Volkswagen Group of America. „Ta koncepcja jest dowodem na to, że można budować SUV-y, które mogą spodobać się naszej bazie entuzjastów osiągów”.

 

Atlas Cross Sport GT Concept rozpoczął się od pojazdu produkcyjnego montowanego w Chattanooga, który został następnie zmodyfikowany przez entuzjastę Volkswagena, Jamiego Orra. Koncepcyjny SUV o podwyższonych osiągach ma konfigurację czteromiejscową i wyróżnia się uderzającym niebieskim kolorem Eisvogelblau, co przekłada się na „Kingfisher Blue”, obecnie dostępnym w wybranych produktach Volkswagena w Europie. Koncepcja została ręcznie namalowana przez zespół produkcyjny Chattanooga.

 

Wykorzystując jako podstawę model Atlas Cross Sport SEL Premium R-Line z 2021 r., stworzenie GT Concept zajęło kilka miesięcy i zawiera wiele unikalnych elementów. Konstrukcja składa się z 22-calowych kół ABT Sport HR AEROWHEEL z oponami Yokohama Advan Sport V105 UHP 285/35R22; Zawieszenia gwintowane ST Suspension XTA Plus 3 z dopasowanymi kolorystycznie sprężynami z logo GT Concept; 8-tłoczkowe hamulce przednie TAROX; i koncepcyjne, błyszczące czarne wykończenia zewnętrzne zastępują dotychczasowe chromowane wykończenia. Ponadto w całym pojeździe zintegrowano niestandardowe plakietki GT.


Pod maską kryje się wersja silnika 2.0 TSI z Volkswagena Golfa R, z turbosprężarką i dodatkową chłodnicą zamontowaną z przodu z Golfa R. Generuje ponad 300 koni mechanicznych. Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów DSG została połączona ze standardowym napędem na cztery koła 4Motion, aby poradzić sobie z dodatkową mocą.

 

Przyciągający wzrok kolor Eisvogelblau został wpleciony we wnętrze samochodu — od wykonanych na zamówienie foteli RECARO Sportster CS po niestandardową niebieską dźwignię zmiany biegów i pasy bezpieczeństwa. Zespół Orra umieścił również kolorowe akcenty na kierownicy i niestandardowych dywanikach podłogowych Volkswagen Accessories, aby stworzyć spójny wygląd.

 

Dopełnieniem niestandardowego układu siedzeń wewnętrznych jest jedyna w swoim rodzaju tylna konsola środkowa, nawiązująca do języka stylistycznego konsoli przedniej. Wewnątrz schowka znajduje się wygodny sejf Volkswagen Accessories i dodatkowe porty USB do ładowania.


Atlas Cross Sport GT Concept będzie jeszcze w tym roku prezentowany na wybranych imprezach w USA.



Podwójne podium dla Peugeot w serii TCR
MotorSport | 08.11.20

Podwójne podium dla Peugeot w serii TCR

Teddy Clairet i Julien Briché pod wrażeniem Peugeota 308 TCR, ponieważ każdy z nich zajął miejsce na podium w ostatniej rundzie European Touring Car Series.

Audi RS 4 w wersji od ABT
Tuning | 01.10.20

Audi RS 4 w wersji od ABT

Obecne Audi RS 4 może pochwalić się imponującą linią rodową, która sięga RS2. Chociaż niedawno przeszedł lifting, ABT Sportsline już prezentuje kolejny etap swojej ewolucji. Specjalna edycja ABT RS4-S

Ponad 400 km/h w Bugatti Veyron
Wiadomości | 28.04.20

Ponad 400 km/h w Bugatti Veyron

Dokładnie 15 lat temu Bugatti Veyron 16.4 był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, który przełamał barierę 400 km / h. Rekord, który do dziś się utrzymuje. Nigdy wcześniej tego nie osiągnięto. Francuski producent luksusowych samochodów sportowych osiągnął jeden z wyznaczonych sobie celów rozwojowych, co zdaniem opinii publicznej było nieosiągalne.