Zainspirowany samochodami turystycznymi z przeszłości, Volkswagen ponownie przedstawia sportową Jettę GLI jako koncept sedana o jeszcze lepszych osiągach.
Volkswagen of America, pokazał koncepcję Jetta GLI Performance na tegorocznych targach Specialty Equipment Market Association (SEMA) Show w Las Vegas w stanie Nevada. Koncepcja performance, wraz z ośmioma innymi koncepcjami i modelami pojazdów, będzie prezentowana na stoisku Volkswagena.
Po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 1984 roku model Jetta GLI przez wiele pokoleń był pieszczotliwie nazywany „GTI z bagażnikiem”. Jetta GLI, często dzieląca wiele elementów zewnętrznych i osprzętu z jego kuzynem z Golfa GTI, była w równym stopniu samochodem kierowcy przez prawie cztery dekady swojego istnienia.
Oddając hołd wieloletniemu modelowi, kalifornijskie centrum projektowe Volkswagena zapożyczyło elementy z bogatej historii GLI, wzmacniając je w całkowitej przeróbce nadwozia i podstaw koncepcyjnego modelu Jetta GLI Performance.
Zbudowany na 2022 Jetta GLI Autobahn z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, koncepcja GLI Performance ma przednie i tylne błotniki, które są o 0,8 cala szersze niż standardowe, wszystkie z tylnymi otworami wentylacyjnymi. Niestandardowy przedni zderzak ma powiększone wloty powietrza, a tylne nadwozie ma zaktualizowane wstawki grilla i muskularną dolną listwę, która otacza sportowy tłumik z podwójnymi wylotami samochodu. Niestandardowa matowa, czarna folia winylowa z motywem sześciokąta przechodzi w fabryczny odcień lakieru Kings Red Metallic.
Opierając się na silniku Volkswagena EA88 Gen 3, RacingLine dodało swój pakiet wydajności oparty na turbosprężarce IS38. Wlot zimnego powietrza R600 i chłodnica międzystopniowa z włókna węglowego zapewniają niezbędny przepływ chłodnego powietrza, a zestaw do zarządzania olejem i chłodnica oleju wspomagają zarządzanie temperaturą oleju silnikowego. Moc dostarczana jest na przednie koła za pośrednictwem fabrycznej sześciobiegowej skrzyni biegów połączonej z ulepszonym pakietem sprzęgła.
Aby przeciwstawić się 350 koni mechanicznych i momentom obrotowym 372 funtów (w porównaniu do standardowego 228 KM i 258 lb-ft) koncepcji GLI Performance, firma RacingLine przykręciła swój sześciotłoczkowy, kuty zacisk hamulcowy Stage 3+ (BBK) z 15,0- w średnicy tarcz węglowo-ceramicznych. Aby zapewnić dodatkowy pęd do przodu i siłę hamowania samochodu na torze, RacingLine dostarczyło również zestaw zawieszenia gwintowanego TrackSport, zaprojektowany z uwzględnieniem bogatego doświadczenia marki w wyścigach. TrackSport łączy w sobie cechy częściej spotykane w pełnowymiarowych samochodach wyścigowych, takie jak sprężyna/amortyzator z cewką, odwrócony przedni amortyzator z grubym mostkiem, lekkie aluminiowe nadwozie, 2,4-calowe sprężyny liniowe ze wspomagaczami i w pełni regulowane solidne górne mocowania.
Wreszcie, aby zwiększyć sztywność nadwozia, zmniejszyć ugięcie ramy pomocniczej i zachować dokładną geometrię zawieszenia, dodano zestaw usztywnień podwozia RacingLine. Moc koncepcji GLI Performance na asfalcie to zestaw 20-calowych monobloków Rotiform Forged „GRZ” z niestandardowymi osłonami AERODISC.
Aby kierowca i pasażer mogli jak najlepiej wykorzystać nowo odkryte możliwości konceptu, w kokpicie zainstalowano parę klasycznych foteli Recaro Pole Position ABE, które są wyposażone w zintegrowane zagłówki z wysokimi podpórkami wykończonymi niestandardową tapicerką w stylu „Texagon”.