Tuning | 03.11.22

Volkswagen Jetta GLI Performance Concept podczas SEMA Show 2022

Zainspirowany samochodami turystycznymi z przeszłości, Volkswagen ponownie przedstawia sportową Jettę GLI jako koncept sedana o jeszcze lepszych osiągach.


Volkswagen Jetta GLI Performance Concept podczas SEMA Show 2022

Volkswagen of America, pokazał koncepcję Jetta GLI Performance na tegorocznych targach Specialty Equipment Market Association (SEMA) Show w Las Vegas w stanie Nevada. Koncepcja performance, wraz z ośmioma innymi koncepcjami i modelami pojazdów, będzie prezentowana na stoisku Volkswagena.

 

Po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 1984 roku model Jetta GLI przez wiele pokoleń był pieszczotliwie nazywany „GTI z bagażnikiem”. Jetta GLI, często dzieląca wiele elementów zewnętrznych i osprzętu z jego kuzynem z Golfa GTI, była w równym stopniu samochodem kierowcy przez prawie cztery dekady swojego istnienia.

 

Oddając hołd wieloletniemu modelowi, kalifornijskie centrum projektowe Volkswagena zapożyczyło elementy z bogatej historii GLI, wzmacniając je w całkowitej przeróbce nadwozia i podstaw koncepcyjnego modelu Jetta GLI Performance.

 

Zbudowany na 2022 Jetta GLI Autobahn z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, koncepcja GLI Performance ma przednie i tylne błotniki, które są o 0,8 cala szersze niż standardowe, wszystkie z tylnymi otworami wentylacyjnymi. Niestandardowy przedni zderzak ma powiększone wloty powietrza, a tylne nadwozie ma zaktualizowane wstawki grilla i muskularną dolną listwę, która otacza sportowy tłumik z podwójnymi wylotami samochodu. Niestandardowa matowa, czarna folia winylowa z motywem sześciokąta przechodzi w fabryczny odcień lakieru Kings Red Metallic.

 

Opierając się na silniku Volkswagena EA88 Gen 3, RacingLine dodało swój pakiet wydajności oparty na turbosprężarce IS38. Wlot zimnego powietrza R600 i chłodnica międzystopniowa z włókna węglowego zapewniają niezbędny przepływ chłodnego powietrza, a zestaw do zarządzania olejem i chłodnica oleju wspomagają zarządzanie temperaturą oleju silnikowego. Moc dostarczana jest na przednie koła za pośrednictwem fabrycznej sześciobiegowej skrzyni biegów połączonej z ulepszonym pakietem sprzęgła.

 

Aby przeciwstawić się 350 koni mechanicznych i momentom obrotowym 372 funtów (w porównaniu do standardowego 228 KM i 258 lb-ft) koncepcji GLI Performance, firma RacingLine przykręciła swój sześciotłoczkowy, kuty zacisk hamulcowy Stage 3+ (BBK) z 15,0- w średnicy tarcz węglowo-ceramicznych. Aby zapewnić dodatkowy pęd do przodu i siłę hamowania samochodu na torze, RacingLine dostarczyło również zestaw zawieszenia gwintowanego TrackSport, zaprojektowany z uwzględnieniem bogatego doświadczenia marki w wyścigach. TrackSport łączy w sobie cechy częściej spotykane w pełnowymiarowych samochodach wyścigowych, takie jak sprężyna/amortyzator z cewką, odwrócony przedni amortyzator z grubym mostkiem, lekkie aluminiowe nadwozie, 2,4-calowe sprężyny liniowe ze wspomagaczami i w pełni regulowane solidne górne mocowania.

 

Wreszcie, aby zwiększyć sztywność nadwozia, zmniejszyć ugięcie ramy pomocniczej i zachować dokładną geometrię zawieszenia, dodano zestaw usztywnień podwozia RacingLine. Moc koncepcji GLI Performance na asfalcie to zestaw 20-calowych monobloków Rotiform Forged „GRZ” z niestandardowymi osłonami AERODISC.


Aby kierowca i pasażer mogli jak najlepiej wykorzystać nowo odkryte możliwości konceptu, w kokpicie zainstalowano parę klasycznych foteli Recaro Pole Position ABE, które są wyposażone w zintegrowane zagłówki z wysokimi podpórkami wykończonymi niestandardową tapicerką w stylu „Texagon”.



Nowa limitowana edycja Ferrari Daytona SP3
Super Cars | 22.11.21

Nowa limitowana edycja Ferrari Daytona SP3

Cała esencja Ferrari została zebrana podczas Ferrari Show na torze Mugello, na ekskluzywnym wydarzeniu gdzie odbyła się premiera modelu Daytona SP3.

Siedem powodów, dla których najnowszy pickup Nissana to samochód, którego potrzebujesz
Wiadomości | 05.11.20

Siedem powodów, dla których najnowszy pickup Nissana to samochód, którego potrzebujesz

Nowy Nissan Navara jest uosobieniem stylu, od zaawansowanych rozwiązań technologicznych po najwyższej klasy wrażenia z kabiny.

Przygotowania do seryjnej produkcji Caddy 5 na ostatniej prostej
Wiadomości | 29.07.20

Przygotowania do seryjnej produkcji Caddy 5 na ostatniej prostej

Rozbudowa przygotowującego się do produkcji modelu Caddy 5 zakładu Volkswagen Poznań na finiszu. Ponad 2 lata rozbudowy i 2 miliardy złotych zainwestowane w nowe hale, maszyny i urządzenia.