Premiery | 17.01.23

Pierwszy w historii zelektryfikowany Chevrolet Corvette E-Ray z napędem na wszystkie koła

Dokładnie 70 lat po debiucie Corvette, Chevrolet powraca z zelektryfikowanym układem napędowym i potężnym 6,2-litrowym silnikiem V-8.

Dokładnie 70 lat po debiucie Corvette na targach Motorama w Nowym Jorku, Chevrolet powraca, by zaprezentować pierwszą w historii zelektryfikowaną Corvette E-Ray 2024 z napędem na wszystkie koła i potężnym 6,2-litrowym silnikiem LT2 Small Block V-8.


Zaprojektowany, aby właściciele Corvetty mogli dotrzeć wszędzie, bez względu na porę roku, nowy E-Ray — dostępny w modelach coupe ze zdejmowanym dachem i kabriolecie z twardym dachem, wykorzystuje elektryfikację, aby poprawić wrażenia z jazdy dzięki intensywnym osiągom na prostej i pewności w każdych warunkach pogodowych, które można osiągnąć tylko z eAWD.

 

E-Ray to także jedyny samochód sportowy, który łączy dwa oddzielne układy napędowe, aby zapewnić wolnossącą moc V-8 z zelektryfikowaną reakcją na napęd eAWD, co czyni go wyjątkowym.


E-Ray to najszybsza seryjnie produkowana Corvette w historii, rozpędzająca się od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy, po czym przejeżdża ćwierć mili w 10,5 sekundy.

 

Niemal natychmiastowe uczucie ciągu z niskiego momentu obrotowego jest podstawą wrażeń z jazdy Corvette, a E-Ray ma go mnóstwo. Moc pochodzi z 6,2 l silnika LT2 Small Block V-8, przekazując 495 koni mechanicznych i moment obrotowy 470 Nm na tylną oś. Uzupełnia go silnik elektryczny, który przekazuje dodatkowe 160 koni mechanicznych i 125 Nm momentu obrotowego na przednie koła za pośrednictwem akumulatora o pojemności 1,9 kWh, który znajduje się między siedzeniami. W sumie E-Ray wytwarza łącznie 655 koni mechanicznych zarówno z silnika elektrycznego, jak i Small Block V-8.

 

Inteligentny system eAWD firmy E-Ray stale uczy się nawierzchni drogi, bezproblemowo dostosowując się do warunków trakcyjnych i potrzeb kierowcy. Podczas dynamicznej jazdy i w warunkach słabej przyczepności system eAWD firmy E-Ray przekazuje dodatkową moc na przednie koła, pomagając zwiększyć stabilność pojazdu.

Nie ma potrzeby ładowania przez wtyczkę systemu baterii E-Ray. Akumulator jest ładowany poprzez energię regeneracyjną pochodzącą z siły rozpędu i hamowania, a także podczas normalnej jazdy.

 

Chevrolet Corvette E-Ray (2024) trafi do sprzedaży w 2023 roku, z sugerowaną ceną detaliczną na poziomie 104 295 USD za coupe  i 111 295 USD za kabriolet.



Nowe Audi Q8 e-tron
Elektryczne | 09.11.22

Nowe Audi Q8 e-tron

Topowy elektryczny SUV i crossover zachwyca zoptymalizowaną koncepcją napędu, poprawioną aerodynamiką, wyższą wydajnością ładowania i większą pojemnością akumulatorów.

Ostatnie testy MINI Countryman nowej generacji
Elektryczne | 07.04.23

Ostatnie testy MINI Countryman nowej generacji

Nowe MINI Countryman EV również z napędem na wszystkie koła i mocą do 313 KM z szacowanym zasięgiem około 450 kilometrów będzie największym modelem marki.

Mitsubishi pokazało pierwszy szkic nowego Eclipse Cross
Wiadomości | 17.09.20

Mitsubishi pokazało pierwszy szkic nowego Eclipse Cross

Firma MITSUBISHI MOTORS CORPORATION przedstawiła dzisiaj pierwsze spojrzenie na przeprojektowany model Mitsubishi Eclipse Cross.