Dokładnie 70 lat po debiucie Corvette, Chevrolet powraca z zelektryfikowanym układem napędowym i potężnym 6,2-litrowym silnikiem V-8.
Dokładnie 70 lat po debiucie Corvette na targach Motorama w Nowym Jorku, Chevrolet powraca, by zaprezentować pierwszą w historii zelektryfikowaną Corvette E-Ray 2024 z napędem na wszystkie koła i potężnym 6,2-litrowym silnikiem LT2 Small Block V-8.
Zaprojektowany, aby właściciele Corvetty mogli dotrzeć wszędzie, bez względu na porę roku, nowy E-Ray — dostępny w modelach coupe ze zdejmowanym dachem i kabriolecie z twardym dachem, wykorzystuje elektryfikację, aby poprawić wrażenia z jazdy dzięki intensywnym osiągom na prostej i pewności w każdych warunkach pogodowych, które można osiągnąć tylko z eAWD.
E-Ray to także jedyny samochód sportowy, który łączy dwa oddzielne układy napędowe, aby zapewnić wolnossącą moc V-8 z zelektryfikowaną reakcją na napęd eAWD, co czyni go wyjątkowym.
E-Ray to najszybsza seryjnie produkowana Corvette w historii, rozpędzająca się od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy, po czym przejeżdża ćwierć mili w 10,5 sekundy.
Niemal natychmiastowe uczucie ciągu z niskiego momentu obrotowego jest podstawą wrażeń z jazdy Corvette, a E-Ray ma go mnóstwo. Moc pochodzi z 6,2 l silnika LT2 Small Block V-8, przekazując 495 koni mechanicznych i moment obrotowy 470 Nm na tylną oś. Uzupełnia go silnik elektryczny, który przekazuje dodatkowe 160 koni mechanicznych i 125 Nm momentu obrotowego na przednie koła za pośrednictwem akumulatora o pojemności 1,9 kWh, który znajduje się między siedzeniami. W sumie E-Ray wytwarza łącznie 655 koni mechanicznych zarówno z silnika elektrycznego, jak i Small Block V-8.
Inteligentny system eAWD firmy E-Ray stale uczy się nawierzchni drogi, bezproblemowo dostosowując się do warunków trakcyjnych i potrzeb kierowcy. Podczas dynamicznej jazdy i w warunkach słabej przyczepności system eAWD firmy E-Ray przekazuje dodatkową moc na przednie koła, pomagając zwiększyć stabilność pojazdu.
Nie ma potrzeby ładowania przez wtyczkę systemu baterii E-Ray. Akumulator jest ładowany poprzez energię regeneracyjną pochodzącą z siły rozpędu i hamowania, a także podczas normalnej jazdy.
Chevrolet Corvette E-Ray (2024) trafi do sprzedaży w 2023 roku, z sugerowaną ceną detaliczną na poziomie 104 295 USD za coupe i 111 295 USD za kabriolet.