Premiery | 17.01.23

Pierwszy w historii zelektryfikowany Chevrolet Corvette E-Ray z napędem na wszystkie koła

Dokładnie 70 lat po debiucie Corvette, Chevrolet powraca z zelektryfikowanym układem napędowym i potężnym 6,2-litrowym silnikiem V-8.

Dokładnie 70 lat po debiucie Corvette na targach Motorama w Nowym Jorku, Chevrolet powraca, by zaprezentować pierwszą w historii zelektryfikowaną Corvette E-Ray 2024 z napędem na wszystkie koła i potężnym 6,2-litrowym silnikiem LT2 Small Block V-8.


Zaprojektowany, aby właściciele Corvetty mogli dotrzeć wszędzie, bez względu na porę roku, nowy E-Ray — dostępny w modelach coupe ze zdejmowanym dachem i kabriolecie z twardym dachem, wykorzystuje elektryfikację, aby poprawić wrażenia z jazdy dzięki intensywnym osiągom na prostej i pewności w każdych warunkach pogodowych, które można osiągnąć tylko z eAWD.

 

E-Ray to także jedyny samochód sportowy, który łączy dwa oddzielne układy napędowe, aby zapewnić wolnossącą moc V-8 z zelektryfikowaną reakcją na napęd eAWD, co czyni go wyjątkowym.


E-Ray to najszybsza seryjnie produkowana Corvette w historii, rozpędzająca się od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy, po czym przejeżdża ćwierć mili w 10,5 sekundy.

 

Niemal natychmiastowe uczucie ciągu z niskiego momentu obrotowego jest podstawą wrażeń z jazdy Corvette, a E-Ray ma go mnóstwo. Moc pochodzi z 6,2 l silnika LT2 Small Block V-8, przekazując 495 koni mechanicznych i moment obrotowy 470 Nm na tylną oś. Uzupełnia go silnik elektryczny, który przekazuje dodatkowe 160 koni mechanicznych i 125 Nm momentu obrotowego na przednie koła za pośrednictwem akumulatora o pojemności 1,9 kWh, który znajduje się między siedzeniami. W sumie E-Ray wytwarza łącznie 655 koni mechanicznych zarówno z silnika elektrycznego, jak i Small Block V-8.

 

Inteligentny system eAWD firmy E-Ray stale uczy się nawierzchni drogi, bezproblemowo dostosowując się do warunków trakcyjnych i potrzeb kierowcy. Podczas dynamicznej jazdy i w warunkach słabej przyczepności system eAWD firmy E-Ray przekazuje dodatkową moc na przednie koła, pomagając zwiększyć stabilność pojazdu.

Nie ma potrzeby ładowania przez wtyczkę systemu baterii E-Ray. Akumulator jest ładowany poprzez energię regeneracyjną pochodzącą z siły rozpędu i hamowania, a także podczas normalnej jazdy.

 

Chevrolet Corvette E-Ray (2024) trafi do sprzedaży w 2023 roku, z sugerowaną ceną detaliczną na poziomie 104 295 USD za coupe  i 111 295 USD za kabriolet.



Citroen C3 trzeciej generacji przekroczył milion sprzedanych egzemplarzy
Wiadomości | 11.05.21

Citroen C3 trzeciej generacji przekroczył milion sprzedanych egzemplarzy

Od 2002 roku łączna liczba wyprodukowanych C3 przekroczyła 4,5 miliona sztuk.

Lightyear jako pierwsza firma rozpoczyna seryjną produkcję pojazdu napędzanego energią słoneczną
Wiadomości | 30.11.22

Lightyear jako pierwsza firma rozpoczyna seryjną produkcję pojazdu napędzanego energią słoneczną

Firma planuje produkować jeden samochód tygodniowo i sukcesywnie zwiększać skalę produkcji w pierwszym kwartale 2023 roku.

GMC pokazał usuwany dach przyszłości swojego nowego HUMMER-a EV
Wiadomości | 21.05.20

GMC pokazał usuwany dach przyszłości swojego nowego HUMMER-a EV

GMC HUMMER EV o zerowej emisji i bey ograniczeń został wyposażony w łatwo zdejmowane panele dachowe, aby zapewnić wyjątkowe wrażenia na świeżym powietrzu.