Wiadomości | 06.10.22

Usportowione kombi i pięciodrzwiowy hatchback. GSe jako submarka Opla powraca!

Firma Opel opublikowała dziś kolejne informacje oraz zdjęcia pierwszych nowych modeli GSe, Astry GSe i Astry Sports Tourer GSe.

GSe powraca! Po zapowiedzi reaktywacji GSe jako nowej submarki zelektryfikowanych i dynamicznych samochodów, firma Opel opublikowała dziś kolejne informacje oraz zdjęcia pierwszych nowych modeli GSe, Astry GSe i Astry Sports Tourer GSe.
Kiedyś skrót GSe oznaczał „Grand Sport Einspritzung” (samochody sportowe z wtryskiem paliwa) – jak w przypadku Commodore'a GS/E czy Monzy GSE. Od teraz GSe to flagowe modele Opla reprezentujące odrębną submarkę, a skrót należy odczytywać jako „Grand Sport electric”. Modele GSe w ofercie Opla będą łączyć przyjemność z jazdy z lokalnie bezemisyjną mobilnością w duchu obecnych czasów.

 

Usportowione kombi i pięciodrzwiowy hatchback z najnowocześniejszym napędem hybrydowym typu plug-in zaoferują optymalną równowagę między komfortem a charakterystyką prowadzenia zachęcającą do dynamicznej jazdy, w połączeniu z odpowiedzialnym podejściem do środowiska.

 

Dzięki imponującej mocy systemu wynoszącej 225 KM, nowa Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe dorównują najlepszym konkurentom w swoich klasach pod względem przyspieszenia ze startu zatrzymanego i prędkości maksymalnej. Ponadto nowości rynkowe będą stanowiły nowy wzorzec zaangażowania kierowcy. W porównaniu do pozostałych wersji Astry, modele GSe będą jeszcze zwrotniejsze i precyzyjniejsze w prowadzeniu. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce zestrojono tak, by reagowały błyskawicznie i przewidywalnie na każde polecenie kierowcy.

 

Niemiecki producent samochodów osiągnął zorientowaną na osiągi charakterystykę właściwości jezdnych, wyposażając nowe Astry GSe w specjalne zawieszenie obniżone o 10 milimetrów. W porównaniu z bezpośrednimi rywalami nowości Opla będą wyróżniały się lepszą stabilnością w zakrętach, podczas hamowania oraz – jak każdy Opel – w czasie szybkiej jazdy niemiecką autostradą.

 

Sportowo zestrojony układ kierowniczy został skalibrowany specjalnie do wersji GSe, a charakterystyka przednich i tylnych amortyzatorów olejowych jest dobrana nie tylko pod kątem dynamicznej jazdy, ale także komfortu. Dzięki technologii KONI FSD (Frequency Selective Damping) amortyzatory pracują inaczej przy wysokiej częstotliwości ruchu tłoka (kontrola pracy zawieszenia) i niskiej częstotliwości (ograniczanie przechyłów nadwozia). Ustawienia ESP zostały również specjalnie dostosowane do wersji GSe, w których podwyższono próg aktywacji z uwzględnieniem potrzeb kierowcy preferującego dynamiczną jazdę.

 

Opel Astra nowej generacji to deklaracja odważnej i czystej stylistyki marki. Charakterystyczne detale GSe sprawiają, że jest ona jeszcze bardziej wyrazista. Z zewnątrz o dynamicznym charakterze pojazdu informują 18‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu inspirowane koncepcyjną elektryczną Mantą GSe, a także sportowy przedni zderzak wraz z przednim pasem i emblemat GSe na tylnej klapie. W środku sportowe ambicje podkreślono wyczynowymi przednimi fotelami z tapicerką z alcantary. Są one nie tylko zarezerwowane dla wersji GSe, ale także wyróżniają się doskonałą ergonomią. Marka Opel od dawna słynie z takich foteli – zwłaszcza w klasie kompaktowej – a ich walory potwierdza atest niemieckiej AGR.



Ford Mustang MACH-E o mocy 1400 KM w pełni elektryczny prototyp od Ford Performance i RTR
Tuning | 22.07.20

Ford Mustang MACH-E o mocy 1400 KM w pełni elektryczny prototyp od Ford Performance i RTR

Jedyny w swoim rodzaju prototyp opracowany we współpracy z RTR Vehicles w celu zademonstrowania możliwości napędu elektrycznego. Wideo

Wnętrze modelu Hyundai IONIQ 5
Elektryczne | 15.02.21

Wnętrze modelu Hyundai IONIQ 5

Tuż przed światową premierą elektrycznego modelu IONIQ 5 zostały opublikowane zdjęcia przedstawiające wnętrze samochodu.

Mach-E DNA
Elektryczne | 11.02.21

Mach-E DNA

Czy jest wystarczająco sprytny, aby rozróżnić różnicę?