PEUGEOT i TOTAL oficjalnie rozpoczynają projekt Le Mans Hypercar
W ramach 88. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans PEUGEOT i TOTAL oficjalnie rozpoczynają projekt Le Mans Hypercar. Nowe przepisy, które zapowiadają nową erę w kategorii wytrzymałościowej z najwyższej półki, która ucieleśnia energetyzującą transformację obu firm.
W ramach 88. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans PEUGEOT i TOTAL oficjalnie rozpoczynają projekt Le Mans Hypercar. Nowe przepisy, które zapowiadają nową erę w kategorii wytrzymałościowej z najwyższej półki, która ucieleśnia energetyzującą transformację obu firm.
„Le Mans to święty Graal motoryzacyjnego świata” - mówi Jean Philippe IMPARATO, CEO marki PEUGEOT. To rasa określa zwycięzcę. Dla nas oznacza to 3 zwycięstwa, ale także niekończący się pot, łzy i radość oraz niesamowity duch zespołowy z TOTAL, z którym świętujemy w tym roku 25-lecie współpracy.
Wybór kategorii LMH był podyktowany kilkoma kryteriami, z których jednym była pewna swoboda aerodynamiczna. Dzięki temu, przy wsparciu PEUGEOT Design, można wkomponować estetyczny detal marki. Współpraca ta już się rozpoczęła i umożliwia w przypadku 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2020 sporządzenie szkiców i ujawnienie pierwszych koncepcji projektowych oraz wcielenie podstawowych wymaganych elementów, szczególnie w zakresie wymiarów.
Dlatego PEUGEOT, we współpracy z TOTAL, rozpoczął opracowywanie elektrycznego hipersamochodu hybrydowego, którego kultowa konstrukcja będzie głosiła „Neo Performance”. Osiągnie moc 500 kW i będzie miał napęd na 4 koła.
Po rozpoczęciu różnych faz badań nad ogólną strukturą, koncepcją aerodynamiczną i wyborem architektury silnika, następuje ostateczna decyzja dotycząca ramy elektrycznej, a następnie koncepcji hybrydowego łańcucha trakcyjnego. W tych fazach rozwoju zaangażowane są wszystkie działy techniczne PEUGEOT Sport.
Dlatego PEUGEOT Sport wkracza na nowy kierunek w kierunku większej energii, wzmocnionej wprowadzeniem na rynek wysokowydajnej hybrydowej linii drogowej PEUGEOT SPORT ENGINEERED, na czele której stoi nowy PEUGEOT 508.
Koncepcyjny model Toyota C-HR Prologue, który debiutuje w Brukseli, to zapowiedź auta o jeszcze bardziej bezkompromisowej stylistyce i z nową gamą zelektryfikowanych napędów.
Przez najbliższe tygodnie McLaren opublikuje we wszystkich swoich kanałach komunikacyjnych serię krótkich filmów pokazujących technologie tworzone przez McLarena i stosowane w jego samochodach.