Concept Cars | 17.03.21

Toyota AYGO X prologue

Zapowiedź nadchodzącej rewolucji w klasie małych aut segmentu A, czyli samochód o jeszcze bardziej pikantnej stylistyce.

Położone w pobliżu Nicei na francuskim Lazurowym Wybrzeżu ED² to europejskie studio projektowe Toyoty. Przez większość XXI wieku Toyota była liderem w segmencie A w Europie. Zaangażowany w przyszłość tego segmentu, postawił ED² przed wyzwaniem urzeczywistnienia swojej europejskiej wizji tego segmentu. Żądano, aby spojrzeć na to świeżym okiem. Zdefiniowanie i wyobrażenie sobie, czym segment A mógłby być dla europejskich klientów, spełniając ich potrzeby i pragnienia. Aby udowodnić, że samochody, które tradycyjnie nazywane są „punktami wejścia”, nadal mogą wyróżniać się wzornictwem.


Od momentu wprowadzenia na rynek w 2005 roku Aygo, najbardziej dostępny samochód Toyoty, oczarował młodych, postępowych klientów.

„Zabawa i figlarność zawsze były sercem Aygo. Teraz dodaliśmy do jego DNA dodatkową szczyptę pikantnej przyprawy ”(Lance Scott, dyrektor ds. Projektowania ED²).

AYGO zawsze kojarzyło się z wolnością i swobodą poruszania się. AYGO X prologue dodaje do tego połączenia więcej zadziorności i ducha zabawy. Model otrzymał większy prześwit i większe koła oraz wyższą pozycję za kierownicą, dzięki której kierowca zyskuje lepszą widoczność.


Zarówno z przodu i z tyłu, jak i z profilu, AYGO X prologue wygląda świeżo i nowocześnie. Śmiałą stylistykę podkreśla dwukolorowa kompozycja lakierowania nadwozia. Nowa, opadająca ku tyłowi linia dachu wzmacnia wrażenie dynamiki, sprawiając, że samochód wygląda bardziej sportowo. Z przodu zaawansowane technologicznie światła otaczają maskę, tworząc kształt przypominający skrzydła. Duży grill, światła przeciwmgielne i osłona podwozia zostały uformowane w motyw sześciokąta.

 

Tylna część AYGO X prologue została zaprojektowana w taki sposób, aby uwzględnić jego praktyczne walory. W osłonę tylnej części podwozia wbudowano mocowanie na bagażnik rowerowy. Dzięki temu samochód pozwala wyrwać się z codzienności w poszukiwaniu przygody. W lusterku bocznym zamontowano sportową kamerę, aby można było uchwycić najciekawsze chwile z każdej wyprawy. Zintegrowany bagażnik dachowy, który tworzy spójną kompozycję z sześciokątnymi tylnymi światłami, również podkreśla rekreacyjny charakter auta.



Ambasador marki Mitsubishi, Bartłomiej Topa, pierwszy wywiad
Wiadomości | 07.07.23

Ambasador marki Mitsubishi, Bartłomiej Topa, pierwszy wywiad

Po oficjalnej premierze w Genewie, Mitsubishi zorganizowało Polską premierę nowego Mitsubishi ASX, która miała miejsce podczas targów Poznań Motor Show 2019.

Volvo Concept Recharge
Concept Cars | 18.11.21

Volvo Concept Recharge

Okrzyknięty manifestem przyszłości Volvo Cars, całkowicie elektryczny model nie tylko prezentuje przyszły język projektowania i strategię produktową firmy.

Urus S, Lamborghini Super SUV
Super Cars | 29.09.22

Urus S, Lamborghini Super SUV

Nadeszła nowa ewolucja Lamborghini. Super SUV Urus S łączy osiągi, design i najwyższy luksus, aby przenieść wizjonerską koncepcję na nowy poziom wszechstronności i komfortu.