Premiery | 12.11.21

Światowy debiut Subaru SOLTERRA

Subaru zaprezentowało dziś nowy, pierwszy globalny i całkowicie elektryczny model SUV-a , który będzie podstawą przyszłych pojazdów typu BEV.

Podczas opracowywania modelu SOLTERRA, pierwszego BEV marki, który zostanie wprowadzony na rynek globalny, Subaru miało na celu przekroczenie różnych oczekiwań klientów dotyczących pojazdów typu BEV i uczynienie z niego pojazdu praktycznego, aby klienci mogli go wybrać wygodnie i pewnie, ponieważ pojazd będzie podstawą przyszłych pojazdów typu BEV Subaru. Jednocześnie, jako SUV Subaru, Subaru dążyło do tego, aby obecni klienci Subaru mogli poczuć, że jest to naprawdę Subaru.

 

Gładko ukształtowana sześciokątna kratka chłodnicy wyraża efektywność energetyczną samochodu typu BEV. Nadwozie z poziomą osią wychodzącą z tego sześciokąta i dynamiczne błotniki wybrzuszone od wewnątrz pokazują siłę SUV-a. Niska deska rozdzielcza i zamontowane u góry liczniki, pierwsze dla Subaru, umieszczone na desce rozdzielczej i widoczne nad kierownicą, realizowały przestronne wnętrze.

 

Wykorzystując know-how wypracowane w ramach cieszącej się dużym uznaniem Subaru Global Platform, wspólnie z Toyota Motor Corporation opracowaliśmy Globalną Platformę e-Subaru jako platformę dedykowaną dla pojazdów typu BEV. Globalna platforma e-Subaru zapewnia wrażenia z jazdy z doskonałą dynamiką jazdy, która zapewnia wysoką stabilność i liniową reakcję na ruchy kierownicą kierowcy.

Akumulatory o dużej pojemności są umieszczane pod podłogą, ponieważ jest to pojazd typu BEV, a wykorzystanie ich jako części konstrukcji pozwala uzyskać niski środek ciężkości oraz wysoką wytrzymałość i sztywność nadwozia.

 

SOLTERRA przyjęła nowy system, który napędza przednie i tylne koła za pomocą oddzielnych silników. Wykorzystując doświadczenie w technologii AWD, precyzyjnie kontrolując cztery opony, które SUBARU zgromadził przez wiele lat, zwinną reakcję silników elektrycznych i elastyczny rozkład siły napędowej między przodem i tyłem, SOLTERRA w pełni wykorzystuje przyczepność czterech kół i oferuje jazda z pewnością i spokojem. Podobnie jak inne SUV-y SUBARU, SOLTERRA posiada system sterowania X-MODE AWD, który zwiększa poczucie bezpieczeństwa na wyboistych drogach. Dodanie nowej funkcji Grip Control, która umożliwia jazdę ze stałą prędkością, stabilizując pojazd nawet na nierównych drogach, dodatkowo zwiększa możliwości.

 

Dzięki opracowaniu kształtu szkieletu każdej części ciała i zoptymalizowaniu wytrzymałości materiału, SOLTERRA osiąga jednocześnie redukcję masy i najwyższe bezpieczeństwo kolizji. W przypadku zderzenia konstrukcja, która przenosi obciążenie na wiele szkieletów nadwozia, skutecznie pochłania energię zderzenia. Chroni nie tylko pasażerów pojazdu, ale także chroni urządzenia wysokiego napięcia w BEV.

 

SOLTERRA to pojazd, który odgrywa ważną rolę dla SUBARU, firmy mającej na celu „zapewnienie szczęścia wszystkim”, aby stawić czoła wyzwaniom globalnego ocieplenia i zmian klimatycznych oraz nadal dostarczać uśmiechu w przyszłości. Pojazd został opracowany wspólnie przez Toyotę i SUBARU, które we wrześniu 2019 roku zawarły nowy sojusz biznesowy i kapitałowy. Inżynierowie obu firm opracowali go wspólnie, jednocześnie prowadząc przyjacielską rywalizację.

Wprowadzenie na rynek SOLTERRA rozpocznie się w połowie 2022 roku na rynkach, w tym w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie i Chinach.



KIA EV6 zbudowana z 350 000 klocków LEGO
Wiadomości | 14.04.23

KIA EV6 zbudowana z 350 000 klocków LEGO

Podczas Milan Design Week Kia wystawia model Kia EV6 wykonany wyłącznie z klocków LEGO. Model EV6 w skali 1:1 wymagał ponad 800 godzin pracy i 350 000 klocków LEGO. Zobacz wideo.

Jaguar Racing gotowy na sezon siódmy Formuły E
MotorSport | 22.02.21

Jaguar Racing gotowy na sezon siódmy Formuły E

Jaguar Racing powraca do elektrycznych wyścigów ulicznych w piątym sezonie Mistrzostw Świata Formuły E. ABB FIA

Bugatti Divo intensywne testy przed dostawą do klientów
Super Cars | 20.07.20

Bugatti Divo intensywne testy przed dostawą do klientów

Eksperci sprawdzają każde Divo podczas szeroko zakrojonej, dynamicznej jazdy przed przekazaniem.