Trzyrzędowy ID. Buzz został dostosowany specjalnie do Ameryki Północnej. Oferuje większy rozstaw osi niż dwurzędowy europejski pojazd, a także większy akumulator i większą moc.
Pojazd jak piosenka rockowa. Pozytywne Wibracje. Ilekroć się pojawia, ludzie się uśmiechają: ID.Buzz. Ikona wśród pojazdów elektrycznych. Najnowszy model rodziny jest już dostępny: ID. Buzz (LWB) z długim rozstawem osi. Jest „Made in Germany” dla Europy – a także dla Kanady i USA. Ponieważ Volkswagen rozpoczyna powrót tego modelu do Ameryki Północnej. Tam też światowa premiera odbędzie się dzisiaj, 2 czerwca, w popularnym miejscu dla surferów Huntington Beach, na autostradzie Pacific Coast Highway w pobliżu Los Angeles. Pojazd zostanie zaprezentowany w ramach największego festiwalu VW Bus w USA jako hołd dla fanów i kraju. W tym samym czasie Ameryka z zadowoleniem przyjmie ID. Buzz hojnym gestem: od Nowego Jorku po San Francisco, 2 czerwca będzie w przyszłości obchodzony jako święto, „Dzień minibusa Volkswagena”. Ta trasa autobusowa będzie kontynuowana w Niemczech już za trzy tygodnie wraz z europejskim debiutem długiego ID. Buzz. Termin i lokalizacja również są idealne: od 23 do 25 czerwca na międzynarodowym Festiwalu Minibusów VW w Hanowerze – największym spotkaniu VW Bus w Europie.
Volkswagen of America zaprezentował dzisiaj trzyrzędowego Volkswagena ID. Buzz w Huntington Beach w Kalifornii. Oddając hołd kultowemu Volkswagenowi Microbusowi, trzyrzędowy ID. Buzz został dostosowany specjalnie do Ameryki Północnej. Oferuje większy rozstaw osi niż dwurzędowy europejski pojazd, który zadebiutował w 2022 roku, a także większy akumulator i większą moc. Elementy stylistyczne w stylu retro — takie jak powiększone logo VW, krótkie zwisy i dostępna dwukolorowa paleta kolorów — łączą się z dopasowanym wnętrzem, najnowocześniejszą technologią pojazdów elektrycznych i zaawansowanymi funkcjami wspomagającymi kierowcę, wyraźnie wskazując, że jest to pojazd przyszłości. Trzyrzędowy ID. Buzz jest planowany do sprzedaży na rynku północnoamerykańskim od 2024 roku.
Podobnie jak w przypadku pierwotnej wersji, trzyrzędowy ID. Buzz jest standardowo wyposażony w zespół napędowy montowany z tyłu, zapewniający doskonałą przyczepność, osiągi i zwinność. Tylny silnik wytwarza 282 KM, w porównaniu do dwurzędowego modelu europejskiego, który zadebiutował z mocą 201 KM. Akumulator jest również większy i ma pojemność 91 kWh (brutto) w porównaniu z akumulatorem 82 kWh w modelu dwurzędowym. Wydajna konstrukcja – z akumulatorem zamontowanym w podłodze – nie tylko oszczędza miejsce, ale także przyczynia się do lepszego prowadzenia, umieszczając duży procent masy pojazdu nisko w konstrukcji. Dostępna jest też wersja z napędem na wszystkie koła, z około 330 KM i dwoma silnikami. Podobnie jak wszystkie obecne pojazdy z modułowym napędem elektrycznym (MEB), Buzz wykorzystuje wielowahaczowe tylne zawieszenie i kolumny z przodu.
Na zewnątrz ID. Buzz zachowuje swój tradycyjnie pudełkowaty kształt z krótkimi zwisami, co zapewnia mu maksymalną użyteczność przy minimalnej powierzchni. Ma 192,4 cala długości, prawie 10 cali więcej niż dwurzędowy Buzz; cała ta dodatkowa długość pochodzi z rozstawu osi 127,5 cala, w porównaniu do 117,6 cala w wersji dwurzędowej. Ma 77,9 cala szerokości i 74,6 cala wysokości, co czyni go mniej więcej tak szerokim jak model Vw Atlas, ale o pięć cali wyższym. Biorąc pod uwagę, że oryginalny Bus był mniej więcej tak długi jak Garbus z 2019 roku i nieco węższy, jest to znaczny wzrost. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,29 — bardzo dobrze jak na pojazd o takim kształcie.
Elementy retro nawiązują do oryginalnego Busa, jednocześnie reinterpretując projekt na przyszłość. Kultowe, ponadgabarytowe logo VW jest podświetlone, z linią świetlną, która rozciąga się po obu stronach, łącząc się z reflektorami LED. Odważne kolory nadwozia, z dostępną dwukolorową paletą kolorów, obejmują wiele z dwurzędowego ID. Buzz — na przykład Energetic Orange, Pomelo Yellow i Mahi Green. Inne, takie jak Cabana Blue, Metro Silver i Indium Grey, są zupełnie nowe.