Premiery | 02.06.23

Światowa premiera Volkswagena ID. Buzz z długim rozstawem osi

Trzyrzędowy ID. Buzz został dostosowany specjalnie do Ameryki Północnej. Oferuje większy rozstaw osi niż dwurzędowy europejski pojazd, a także większy akumulator i większą moc.

Pojazd jak piosenka rockowa. Pozytywne Wibracje. Ilekroć się pojawia, ludzie się uśmiechają: ID.Buzz. Ikona wśród pojazdów elektrycznych. Najnowszy model rodziny jest już dostępny: ID. Buzz (LWB) z długim rozstawem osi. Jest „Made in Germany” dla Europy – a także dla Kanady i USA. Ponieważ Volkswagen rozpoczyna powrót tego modelu do Ameryki Północnej. Tam też światowa premiera odbędzie się dzisiaj, 2 czerwca, w popularnym miejscu dla surferów Huntington Beach, na autostradzie Pacific Coast Highway w pobliżu Los Angeles. Pojazd zostanie zaprezentowany w ramach największego festiwalu VW Bus w USA jako hołd dla fanów i kraju. W tym samym czasie Ameryka z zadowoleniem przyjmie ID. Buzz hojnym gestem: od Nowego Jorku po San Francisco, 2 czerwca będzie w przyszłości obchodzony jako święto, „Dzień minibusa Volkswagena”. Ta trasa autobusowa będzie kontynuowana w Niemczech już za trzy tygodnie wraz z europejskim debiutem długiego ID. Buzz. Termin i lokalizacja również są idealne: od 23 do 25 czerwca na międzynarodowym Festiwalu Minibusów VW w Hanowerze – największym spotkaniu VW Bus w Europie.

 

Volkswagen of America zaprezentował dzisiaj trzyrzędowego Volkswagena ID. Buzz w Huntington Beach w Kalifornii. Oddając hołd kultowemu Volkswagenowi Microbusowi, trzyrzędowy ID. Buzz został dostosowany specjalnie do Ameryki Północnej. Oferuje większy rozstaw osi niż dwurzędowy europejski pojazd, który zadebiutował w 2022 roku, a także większy akumulator i większą moc. Elementy stylistyczne w stylu retro — takie jak powiększone logo VW, krótkie zwisy i dostępna dwukolorowa paleta kolorów — łączą się z dopasowanym wnętrzem, najnowocześniejszą technologią pojazdów elektrycznych i zaawansowanymi funkcjami wspomagającymi kierowcę, wyraźnie wskazując, że jest to pojazd przyszłości. Trzyrzędowy ID. Buzz jest planowany do sprzedaży na rynku północnoamerykańskim od 2024 roku.

 

Podobnie jak w przypadku pierwotnej wersji, trzyrzędowy ID. Buzz jest standardowo wyposażony w zespół napędowy montowany z tyłu, zapewniający doskonałą przyczepność, osiągi i zwinność. Tylny silnik wytwarza 282 KM, w porównaniu do dwurzędowego modelu europejskiego, który zadebiutował z mocą 201 KM. Akumulator jest również większy i ma pojemność 91 kWh (brutto) w porównaniu z akumulatorem 82 kWh w modelu dwurzędowym. Wydajna konstrukcja – z akumulatorem zamontowanym w podłodze – nie tylko oszczędza miejsce, ale także przyczynia się do lepszego prowadzenia, umieszczając duży procent masy pojazdu nisko w konstrukcji. Dostępna jest też wersja z napędem na wszystkie koła, z około 330 KM i dwoma silnikami. Podobnie jak wszystkie obecne pojazdy z modułowym napędem elektrycznym (MEB), Buzz wykorzystuje wielowahaczowe tylne zawieszenie i kolumny z przodu.

 

Na zewnątrz ID. Buzz zachowuje swój tradycyjnie pudełkowaty kształt z krótkimi zwisami, co zapewnia mu maksymalną użyteczność przy minimalnej powierzchni. Ma 192,4 cala długości, prawie 10 cali więcej niż dwurzędowy Buzz; cała ta dodatkowa długość pochodzi z rozstawu osi 127,5 cala, w porównaniu do 117,6 cala w wersji dwurzędowej. Ma 77,9 cala szerokości i 74,6 cala wysokości, co czyni go mniej więcej tak szerokim jak model Vw Atlas, ale o pięć cali wyższym. Biorąc pod uwagę, że oryginalny Bus był mniej więcej tak długi jak Garbus z 2019 roku i nieco węższy, jest to znaczny wzrost. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,29 — bardzo dobrze jak na pojazd o takim kształcie.

 

Elementy retro nawiązują do oryginalnego Busa, jednocześnie reinterpretując projekt na przyszłość. Kultowe, ponadgabarytowe logo VW jest podświetlone, z linią świetlną, która rozciąga się po obu stronach, łącząc się z reflektorami LED. Odważne kolory nadwozia, z dostępną dwukolorową paletą kolorów, obejmują wiele z dwurzędowego ID. Buzz — na przykład Energetic Orange, Pomelo Yellow i Mahi Green. Inne, takie jak Cabana Blue, Metro Silver i Indium Grey, są zupełnie nowe.



Maserati MCXtrema, nowa wyścigowa bestia z Tridentu zaprezentowana podczas Monterey Car Week
Premiery | 22.08.23

Maserati MCXtrema, nowa wyścigowa bestia z Tridentu zaprezentowana podczas Monterey Car Week

Wyprodukowano jedynie 62 egzemplarze tego supersportowego samochodu o mocy 730 KM każdy, zaprojektowanego na tor, bez homologacji typu do poruszania się po drogach.

Najwyższa możliwa ocena bezpieczeństwa BMW iX według Euro NCAP
Elektryczne | 08.12.21

Najwyższa możliwa ocena bezpieczeństwa BMW iX według Euro NCAP

Eksperci Europejskiego Programu Oceny Nowych Samochodów przyznali BMW iX najwyższą możliwą ocenę pięciu gwiazdek za doskonałą ochroną pasażerów.

Po ponad dwóch dekadach Ford wraca do Formuły 1
MotorSport | 04.02.23

Po ponad dwóch dekadach Ford wraca do Formuły 1

Kultowy amerykański producent samochodów powraca do Formuły 1 jako strategiczny partner techniczny panujących mistrzów Red Bull Powertrains.