Premiery | 13.05.24

Światowa premiera Renault Symbioz

Symbioz dołącza do dumnej linii rodzinnych „voitures à vivre”, prawie 60 lat po premierze Renault 16, charakteryzującego się nowoczesnym, przestronnym i funkcjonalnym designem.

Prawdziwe „voiture à vivre”, Renault 16 zostało zaprojektowane tak, aby wyróżniać się na tle konkurencji. Wprowadzony na rynek w 1965 roku, miał premierę w nowej wersji nadwozia z dostępem do bagażnika w wersji hatchback. Bardziej wszechstronne niż którykolwiek z jego współczesnych modeli, Renault 16 posiadało kanapę z możliwością ustawienia w pozycji „wakacyjnej podróży”. Zaspokoił potrzeby rodzin poszukujących samochodu odpowiadającego ich stylowi życia, a jednocześnie dotrzymującego kroku szybkim zmianom społecznym.

 

Od tego czasu Renault nieustannie wprowadza innowacje w zakresie samochodów rodzinnych, które odzwierciedlają nastrój swoich czasów. Tak było w latach 80. w przypadku Espace – samochodu, który zapoczątkował rewolucję dzięki przełomowej jednobryłowej konstrukcji i modułowemu układowi. W latach 90. Renault zrobiło to ponownie, wprowadzając Scénic, pierwszy kompaktowy minivan. Zaprojektowany na wzór kokonu, Scénic posiadał wnętrze poświęcone dobremu samopoczuciu pasażerów.

 

Symbioz ma to samo DNA. Potrafi dostosować bagażnik i kabinę pasażerską do potrzeb rodziny, dzięki przydatnym technologiom zapewniającym ludzką wartość dodaną i kompaktowym wymiarom, które idealnie nadają się również do jazdy po mieście, dołącza do długiej linii wszechstronnych „voitures à vivre”, odzwierciedlających swoje czasy. Prezentując nowy język projektowania Renault, Symbioz jest kontynuacją najnowszego elektrycznego Scénic E-Tech i Nowego Captura.


Łącząc to, co najlepsze w pojazdach Renault segmentu C, w zakresie modułowej konstrukcji, łączności i wydajności, z fachową wiedzą i inteligencją, Symbioz jest w stanie spełnić najwyższe standardy komfortu na pokładzie zarówno na krótkich, jak i długich podróżach. W związku z tym jest skierowany do szerokiego grona klientów. To przede wszystkim samochód dla rodzin poszukujących przestrzeni i wydajności w połączeniu z modułową, nowoczesną stylistyką. Jest także przeznaczony dla właścicieli flot korporacyjnych, poszukujących poziomu elektryfikacji przy jednoczesnym utrzymaniu pełnego kosztu posiadania na wodzy. Obu kategoriom klientów Symbioz zapewnia bezkompromisowe korzyści dla obu stron.

 

Umieszczony pomiędzy Captur i Austral, Symbioz zapewnia Renault silniejszą obecność na rynku podstawowym w segmencie C. Ten nowy model, o długości zaledwie 4,41 m, uzupełnia gamę „hybrydowych” E-Tech, obejmującą już Arkana (4,57 m) i Austral (4,51 m), jednocześnie poszerzając gamę „elektrycznych” E-Tech o Mégane i Scénic E-Tech electric. Potwierdza to spójność strategii Renault, zakładającej zaspokojenie pełnego zakresu wymagań użytkowników poprzez budowanie podwójnej gamy z dedykowanymi platformami.

 

Po Arkanie, Mégane E-Tech electric, Austral i Scénic E-Tech electric, Symbioz uzupełnia gamę kompaktowych pojazdów Renault, jako ostatni pojazd w ofensywie Renaulution w segmencie C.



Formuła E i FIA przedstawiają samochód wyścigowy GEN3
MotorSport | 02.12.21

Formuła E i FIA przedstawiają samochód wyścigowy GEN3

Seria wiodących w branży projektów, produkcji i innowacji technologicznych w najszybszym, najlżejszym, najmocniejszym i najbardziej wydajnym samochodzie wyścigowym Formuły E w historii.

Lamborghini prezentuje samochód wyścigowy SC63
MotorSport | 13.07.23

Lamborghini prezentuje samochód wyścigowy SC63

Podczas Goodwood Festival of Speed Lamborghini Squadra Corse zaprezentowało pierwszy hybrydowy prototyp wyścigów długodystansowych LMDh.

Nowy, lekki supersportowy samochód TECHART GTstreet R Flyweight, budowany na zamówienie
Tuning | 17.03.23

Nowy, lekki supersportowy samochód TECHART GTstreet R Flyweight, budowany na zamówienie

Światowa premiera: TECHART prezentuje GTstreet R Flyweight i wprowadza własną markę dla indywidualizacji zorientowanej na osiągi.