Premiery | 13.05.24

Światowa premiera Renault Symbioz

Symbioz dołącza do dumnej linii rodzinnych „voitures à vivre”, prawie 60 lat po premierze Renault 16, charakteryzującego się nowoczesnym, przestronnym i funkcjonalnym designem.

Prawdziwe „voiture à vivre”, Renault 16 zostało zaprojektowane tak, aby wyróżniać się na tle konkurencji. Wprowadzony na rynek w 1965 roku, miał premierę w nowej wersji nadwozia z dostępem do bagażnika w wersji hatchback. Bardziej wszechstronne niż którykolwiek z jego współczesnych modeli, Renault 16 posiadało kanapę z możliwością ustawienia w pozycji „wakacyjnej podróży”. Zaspokoił potrzeby rodzin poszukujących samochodu odpowiadającego ich stylowi życia, a jednocześnie dotrzymującego kroku szybkim zmianom społecznym.

 

Od tego czasu Renault nieustannie wprowadza innowacje w zakresie samochodów rodzinnych, które odzwierciedlają nastrój swoich czasów. Tak było w latach 80. w przypadku Espace – samochodu, który zapoczątkował rewolucję dzięki przełomowej jednobryłowej konstrukcji i modułowemu układowi. W latach 90. Renault zrobiło to ponownie, wprowadzając Scénic, pierwszy kompaktowy minivan. Zaprojektowany na wzór kokonu, Scénic posiadał wnętrze poświęcone dobremu samopoczuciu pasażerów.

 

Symbioz ma to samo DNA. Potrafi dostosować bagażnik i kabinę pasażerską do potrzeb rodziny, dzięki przydatnym technologiom zapewniającym ludzką wartość dodaną i kompaktowym wymiarom, które idealnie nadają się również do jazdy po mieście, dołącza do długiej linii wszechstronnych „voitures à vivre”, odzwierciedlających swoje czasy. Prezentując nowy język projektowania Renault, Symbioz jest kontynuacją najnowszego elektrycznego Scénic E-Tech i Nowego Captura.


Łącząc to, co najlepsze w pojazdach Renault segmentu C, w zakresie modułowej konstrukcji, łączności i wydajności, z fachową wiedzą i inteligencją, Symbioz jest w stanie spełnić najwyższe standardy komfortu na pokładzie zarówno na krótkich, jak i długich podróżach. W związku z tym jest skierowany do szerokiego grona klientów. To przede wszystkim samochód dla rodzin poszukujących przestrzeni i wydajności w połączeniu z modułową, nowoczesną stylistyką. Jest także przeznaczony dla właścicieli flot korporacyjnych, poszukujących poziomu elektryfikacji przy jednoczesnym utrzymaniu pełnego kosztu posiadania na wodzy. Obu kategoriom klientów Symbioz zapewnia bezkompromisowe korzyści dla obu stron.

 

Umieszczony pomiędzy Captur i Austral, Symbioz zapewnia Renault silniejszą obecność na rynku podstawowym w segmencie C. Ten nowy model, o długości zaledwie 4,41 m, uzupełnia gamę „hybrydowych” E-Tech, obejmującą już Arkana (4,57 m) i Austral (4,51 m), jednocześnie poszerzając gamę „elektrycznych” E-Tech o Mégane i Scénic E-Tech electric. Potwierdza to spójność strategii Renault, zakładającej zaspokojenie pełnego zakresu wymagań użytkowników poprzez budowanie podwójnej gamy z dedykowanymi platformami.

 

Po Arkanie, Mégane E-Tech electric, Austral i Scénic E-Tech electric, Symbioz uzupełnia gamę kompaktowych pojazdów Renault, jako ostatni pojazd w ofensywie Renaulution w segmencie C.



Pierwszy elektryczny SUV Lexusa model RZ
Elektryczne | 03.12.21

Pierwszy elektryczny SUV Lexusa model RZ

Wideo. Lexus zaprezentował teaser zupełnie nowego bezemisyjnego modelu RZ, który jest pierwszym samochodem elektrycznym marki.

Trzy nowe zelektryfikowane modele CUPRA do 2025 roku
Wiadomości | 09.06.22

Trzy nowe zelektryfikowane modele CUPRA do 2025 roku

Podczas CUPRA Impulse Event zaprezentowano nowe modele marki oraz ambitne plany na przyszłość.

Alpine ujawnia swój przyszły Hypercar do czołowej kategorii wyścigów długodystansowych
MotorSport | 09.06.23

Alpine ujawnia swój przyszły Hypercar do czołowej kategorii wyścigów długodystansowych

Alpine przedstawia model A424_β, prekursora modelu Hypercar, który od 2024 roku będzie startował w najwyższej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA.