Premiery | 14.06.22

Światowa premiera rajdowej SKODY FABIA RS Rally2

SKODA Motorsport prezentuje nowy model rajdowy, który jest oparty na modelu Fabia czwartej generacji i jest kontynuacją najbardziej udanego pojazdu Rally2 ostatnich lat.

SKODA Motorsport przedstawia następcę FABIA Rally2 evo. Nowy model rajdowy firmy Mladá Boleslav bazuje na SKODA FABIA czwartej generacji i jest kontynuacją najbardziej udanego pojazdu Rally2 ostatnich lat. SKODA Motorsport opracowała nowy silnik dla FABIA RS Rally2, a także poprawiła prowadzenie, układ napędowy i elektronikę oraz poprawiła funkcje bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera. Nowa FABIA RS Rally2 zademonstrowała swoje możliwości w wymagającej serii testów na asfalcie, żwirze i lodzie, a także w różnych warunkach pogodowych i jest idealnie wyposażona, aby w przyszłości zdobywać zwycięstwa i tytuły w rękach zespołów klientów.

 

Całkowicie nowa SKODA FABIA RS Rally2 to samochód rajdowy dla kategorii Rally2 i korzysta z najlepszej w swojej klasie aerodynamiki i wyjątkowo sztywnej karoserii modelu produkcyjnego. W porównaniu do odnoszącego sukcesy poprzedniego modelu, zespół SKODA Motorsport zoptymalizował w szczególności układ napędowy, a także elektronikę, bezpieczeństwo i obsługę. Inżynierowie opracowali także nowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra, oparty na silniku 2.0 TSI z serii silników EA888, który jest stosowany m.in. w modelach RS. Nowy lakier do sportów motorowych SKODY podkreśla bliskie powiązania ze sportowymi modelami serii RS; Kolorystyka Mamba Green nawiązuje do OCTAVII RS i ENYAQ COUPE RS iV.

 

SKODA Motorsport zastosowała w nowej FABIA RS Rally2 szereg komponentów zoptymalizowanych pod kątem rajdów. Specjalny układ hamulcowy i precyzyjnie wyważone podwozie zapewniają cenne ułamki sekundy na torze. Klatka bezpieczeństwa składająca się z 35,8 metra stalowych rur i specjalnie zabezpieczonego zbiornika paliwa zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa na pokładzie. Ponadto elektronika i sterowanie spełniają dokładne wymagania kierowcy i pilota podczas rajdu.

 

Niektóre podzespoły stosowane w pojazdach rajdowych znacznie różnią się od swoich odpowiedników w pojazdach seryjnych. Zamiast nawet dziewięciu poduszek powietrznych i licznych elektronicznych systemów wspomagania, takich jak te, które można znaleźć w produkcyjnej FABII, nowa SKODA FABIA RS Rally2 w wielu aspektach opiera się wyłącznie na mechanice. Posiada również specjalistyczne komponenty, takie jak klatka bezpieczeństwa i specjalnie chroniony zbiornik paliwa. W przeciwieństwie do seryjnej FABII, wersja rajdowa wykorzystuje wyłącznie czujniki do sterowania silnikiem i wyświetlające ciśnienie w układzie hamulcowym, położenie kierownicy i paliwo. Czujniki dostarczają jedynie informacji; w przeciwieństwie do modelu produkcyjnego nie pełnią żadnych funkcji kontrolnych. Tylko sterownik silnika wykorzystuje dane z czujników, aby zapewnić optymalne działanie we wszystkich trybach jazdy i różnych warunkach pogodowych.

 

SKODA Motorsport opracowała nowy silnik dla FABIA RS Rally2 i dodatkowo zoptymalizowała sprawdzony układ napędowy. Turbodoładowany silnik FABIA RS Rally2 o pojemności 1,6 litra bazuje na silniku 2.0 TSI z serii silników EA888 o mocy około 214 kW (289 KM). Maksymalny moment obrotowy 430 Nm jest rozdzielany na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 5-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów i dwóch mechanizmów różnicowych.



Kia przedstawia zupełnie nowego Sportage piątej generacji
Premiery | 06.07.21

Kia przedstawia zupełnie nowego Sportage piątej generacji

Całkowicie nowy Sportage jest wynikiem współpracy między główną światową siecią projektantów Kia w Korei, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Chinach.

Porsche 718 Spyder RS szczytowy model marki z silnikiem umieszczonym centralnie
Wiadomości | 10.05.23

Porsche 718 Spyder RS szczytowy model marki z silnikiem umieszczonym centralnie

Trzydzieści lat po prezentacji samochodu koncepcyjnego Boxster, Porsche wprowadza na rynek najmocniejszą jak dotąd wersję popularnego roadstera z silnikiem umieszczonym centralnie.

Rimac Nevera kończy program testów zderzeniowych
Elektryczne | 23.02.22

Rimac Nevera kończy program testów zderzeniowych

Intensywny program testów zderzeniowych dla globalnej homologacji dobiegł końca po czterech latach, tysiącach cyfrowych symulacji i zniszczeniu dziewięciu kompletnych pojazdów. Wideo.