Premiery | 14.06.22

Światowa premiera rajdowej SKODY FABIA RS Rally2

SKODA Motorsport prezentuje nowy model rajdowy, który jest oparty na modelu Fabia czwartej generacji i jest kontynuacją najbardziej udanego pojazdu Rally2 ostatnich lat.

SKODA Motorsport przedstawia następcę FABIA Rally2 evo. Nowy model rajdowy firmy Mladá Boleslav bazuje na SKODA FABIA czwartej generacji i jest kontynuacją najbardziej udanego pojazdu Rally2 ostatnich lat. SKODA Motorsport opracowała nowy silnik dla FABIA RS Rally2, a także poprawiła prowadzenie, układ napędowy i elektronikę oraz poprawiła funkcje bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera. Nowa FABIA RS Rally2 zademonstrowała swoje możliwości w wymagającej serii testów na asfalcie, żwirze i lodzie, a także w różnych warunkach pogodowych i jest idealnie wyposażona, aby w przyszłości zdobywać zwycięstwa i tytuły w rękach zespołów klientów.

 

Całkowicie nowa SKODA FABIA RS Rally2 to samochód rajdowy dla kategorii Rally2 i korzysta z najlepszej w swojej klasie aerodynamiki i wyjątkowo sztywnej karoserii modelu produkcyjnego. W porównaniu do odnoszącego sukcesy poprzedniego modelu, zespół SKODA Motorsport zoptymalizował w szczególności układ napędowy, a także elektronikę, bezpieczeństwo i obsługę. Inżynierowie opracowali także nowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra, oparty na silniku 2.0 TSI z serii silników EA888, który jest stosowany m.in. w modelach RS. Nowy lakier do sportów motorowych SKODY podkreśla bliskie powiązania ze sportowymi modelami serii RS; Kolorystyka Mamba Green nawiązuje do OCTAVII RS i ENYAQ COUPE RS iV.

 

SKODA Motorsport zastosowała w nowej FABIA RS Rally2 szereg komponentów zoptymalizowanych pod kątem rajdów. Specjalny układ hamulcowy i precyzyjnie wyważone podwozie zapewniają cenne ułamki sekundy na torze. Klatka bezpieczeństwa składająca się z 35,8 metra stalowych rur i specjalnie zabezpieczonego zbiornika paliwa zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa na pokładzie. Ponadto elektronika i sterowanie spełniają dokładne wymagania kierowcy i pilota podczas rajdu.

 

Niektóre podzespoły stosowane w pojazdach rajdowych znacznie różnią się od swoich odpowiedników w pojazdach seryjnych. Zamiast nawet dziewięciu poduszek powietrznych i licznych elektronicznych systemów wspomagania, takich jak te, które można znaleźć w produkcyjnej FABII, nowa SKODA FABIA RS Rally2 w wielu aspektach opiera się wyłącznie na mechanice. Posiada również specjalistyczne komponenty, takie jak klatka bezpieczeństwa i specjalnie chroniony zbiornik paliwa. W przeciwieństwie do seryjnej FABII, wersja rajdowa wykorzystuje wyłącznie czujniki do sterowania silnikiem i wyświetlające ciśnienie w układzie hamulcowym, położenie kierownicy i paliwo. Czujniki dostarczają jedynie informacji; w przeciwieństwie do modelu produkcyjnego nie pełnią żadnych funkcji kontrolnych. Tylko sterownik silnika wykorzystuje dane z czujników, aby zapewnić optymalne działanie we wszystkich trybach jazdy i różnych warunkach pogodowych.

 

SKODA Motorsport opracowała nowy silnik dla FABIA RS Rally2 i dodatkowo zoptymalizowała sprawdzony układ napędowy. Turbodoładowany silnik FABIA RS Rally2 o pojemności 1,6 litra bazuje na silniku 2.0 TSI z serii silników EA888 o mocy około 214 kW (289 KM). Maksymalny moment obrotowy 430 Nm jest rozdzielany na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 5-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów i dwóch mechanizmów różnicowych.



GMC pokazał usuwany dach przyszłości swojego nowego HUMMER-a EV
Wiadomości | 21.05.20

GMC pokazał usuwany dach przyszłości swojego nowego HUMMER-a EV

GMC HUMMER EV o zerowej emisji i bey ograniczeń został wyposażony w łatwo zdejmowane panele dachowe, aby zapewnić wyjątkowe wrażenia na świeżym powietrzu.

Zespół Mercedesa i Lewis Hamilton będą kontynuować współpracę w 2021 roku
MotorSport | 08.02.21

Zespół Mercedesa i Lewis Hamilton będą kontynuować współpracę w 2021 roku

Z sześcioma mistrzostwami kierowców i 74 zwycięstwami w wyścigach Lewis jest najbardziej utytułowanym kierowcą w historii Srebrnej Strzały.

Chevy Beast Concept
Concept Cars | 04.11.21

Chevy Beast Concept

Zaprojektowany, aby zademonstrować możliwości komponentów Chevrolet Performance, napędzany silnikiem o mocy 650 koni mechanicznych z doładowaniem. SEMA Show 2021.