Wiadomości | 04.06.24

Światowa premiera nowego Golfa GTI Clubsport

Nowy Golf GTI Clubsport o mocy 300 KM i prędkości maksymalnej 267 km/h świętuje swoją światową premierę podczas 24-godzinnego wyścigu na torze NUrburgring.

Ta największa impreza sportów motorowych w Niemczech miała już swój pierwszy niezapomniany moment: w piątek w ramach legendarnego 24-godzinnego wyścigu na NUrburgring licznym fanom zaprezentowano nowego Golfa GTI Clubsport. Sportowa, zoptymalizowana wersja klasycznego modelu wyróżnia się ostrzejszą stylistyką nadwozia, udoskonalonym wnętrzem, imponującymi osiągami i wysokiej klasy sportowym zawieszeniem.

 

Odpowiedni sposób na debiut. Nowy Golf GTI Clubsport został zaprezentowany na Ring Boulevard na legendarnym torze wyścigowym w regionie Eifel, przed entuzjastyczną rzeszą fanów sportów motorowych. Jako pierwsi zapoznali się z nowym, ulepszonym modelem, który dzięki całkowicie przeprojektowanemu przodowi wygląda teraz jeszcze potężniej i bardziej charakterystycznie. Standardowe reflektory LED Plus zostały unowocześnione. Po raz pierwszy pojazd ma także podświetlane logo VW z przodu. Duży spojler dachowy z tyłu zapewnia maksymalną siłę docisku. Przeprojektowano także diodowe światła tylne.

 

Zaprojektowane z myślą o wydajności wewnątrz i na zewnątrz. Nowością są także 19-calowe felgi aluminiowe Queenstown. Swoim uderzającym designem składającym się z pięciu owalnych półokręgów nawiązują do klasycznych kół Detroit, które zostały wprowadzone w Golfie GTI piątej generacji. Opcjonalnie Golf GTI Clubsport można teraz wyposażyć w nowe 19-calowe kute felgi Warmenau. Przy masie zaledwie ośmiu kilogramów na felgę, kute koła zmniejszają masy nieresorowane, optymalizując w ten sposób osiągi. Różne funkcje i systemy Golfa GTI Clubsport są koordynowane za pomocą nowo opracowanej wielofunkcyjnej skórzanej kierownicy sportowej i nowego systemu informacyjno-rozrywkowego. Jest intuicyjny i pozwala kierowcy jeszcze lepiej skoncentrować się na drodze. Nowy, topowy model GTI jest także wyposażony w nowego asystenta głosowego IDA z integracją ChatGPT.

 

Imponująca wydajność. Nowy Golf GTI Clubsport robi wrażenie zarówno w środku, jak i na zewnątrz: turbodoładowany silnik GTI (EA888 LK3 evo4) zapewnia moment obrotowy 400 Nm i moc 221 kW (300 KM), które przenoszone są na drogę za pośrednictwem elektronicznie sterowanego przedniego mechanizmu różnicowego. Adaptacyjne sterowanie podwoziem DCC jest dostępne jako wyposażenie opcjonalne.



Każdy model Volvo z fabrycznym ograniczeniem prędkości do 180 km/h
Wiadomości | 20.05.20

Każdy model Volvo z fabrycznym ograniczeniem prędkości do 180 km/h

Firma Volvo Cars dotrzymała obietnicy złożonej w ubiegłym roku: wszystkie produkowane odtąd samochody mają elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 180 km/h. To działanie, bardziej radykalne niż prawo wielu krajów, jest elementem szerszej strategii. Jest nią walka o ograniczenie śmiertelnych ofiar wypadków drogowych oraz ciężko rannych do zera.

SORT
Oleje SORT | 29.03.24

SORT

Firma Sort to hiszpańska marka o zasięgu międzynarodowym, która produkuje środki smarne (oleje) oferujące jakość, oszczędność i ochronę w najlepszej cenie, potwierdzone testami w motorsporcie.

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N
Wiadomości | 21.04.20

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N

Wyposażony w zupełnie nową 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT), nowy Veloster N został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewniać radość podczas jazdy. Hyundai opracował skrzynię biegów N DCT, by zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów oraz wygodę automatycznej skrzyni biegów. Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną. Skrzynia N DCT jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.