Nowy Golf GTI Clubsport o mocy 300 KM i prędkości maksymalnej 267 km/h świętuje swoją światową premierę podczas 24-godzinnego wyścigu na torze NUrburgring.
Ta największa impreza sportów motorowych w Niemczech miała już swój pierwszy niezapomniany moment: w piątek w ramach legendarnego 24-godzinnego wyścigu na NUrburgring licznym fanom zaprezentowano nowego Golfa GTI Clubsport. Sportowa, zoptymalizowana wersja klasycznego modelu wyróżnia się ostrzejszą stylistyką nadwozia, udoskonalonym wnętrzem, imponującymi osiągami i wysokiej klasy sportowym zawieszeniem.
Odpowiedni sposób na debiut. Nowy Golf GTI Clubsport został zaprezentowany na Ring Boulevard na legendarnym torze wyścigowym w regionie Eifel, przed entuzjastyczną rzeszą fanów sportów motorowych. Jako pierwsi zapoznali się z nowym, ulepszonym modelem, który dzięki całkowicie przeprojektowanemu przodowi wygląda teraz jeszcze potężniej i bardziej charakterystycznie. Standardowe reflektory LED Plus zostały unowocześnione. Po raz pierwszy pojazd ma także podświetlane logo VW z przodu. Duży spojler dachowy z tyłu zapewnia maksymalną siłę docisku. Przeprojektowano także diodowe światła tylne.
Zaprojektowane z myślą o wydajności wewnątrz i na zewnątrz. Nowością są także 19-calowe felgi aluminiowe Queenstown. Swoim uderzającym designem składającym się z pięciu owalnych półokręgów nawiązują do klasycznych kół Detroit, które zostały wprowadzone w Golfie GTI piątej generacji. Opcjonalnie Golf GTI Clubsport można teraz wyposażyć w nowe 19-calowe kute felgi Warmenau. Przy masie zaledwie ośmiu kilogramów na felgę, kute koła zmniejszają masy nieresorowane, optymalizując w ten sposób osiągi. Różne funkcje i systemy Golfa GTI Clubsport są koordynowane za pomocą nowo opracowanej wielofunkcyjnej skórzanej kierownicy sportowej i nowego systemu informacyjno-rozrywkowego. Jest intuicyjny i pozwala kierowcy jeszcze lepiej skoncentrować się na drodze. Nowy, topowy model GTI jest także wyposażony w nowego asystenta głosowego IDA z integracją ChatGPT.
Imponująca wydajność. Nowy Golf GTI Clubsport robi wrażenie zarówno w środku, jak i na zewnątrz: turbodoładowany silnik GTI (EA888 LK3 evo4) zapewnia moment obrotowy 400 Nm i moc 221 kW (300 KM), które przenoszone są na drogę za pośrednictwem elektronicznie sterowanego przedniego mechanizmu różnicowego. Adaptacyjne sterowanie podwoziem DCC jest dostępne jako wyposażenie opcjonalne.
Indyjski start-up pokazał elektryczny supersamochód, który, jak twierdzą, jest najlżejszym EV w historii i najszybszym samochodem, jaki kiedykolwiek wyprodukowano w w Indiach.