Pierwszy globalny elektryczny model marki dla wyższej klasy średniej z zasięgiem do 700 kilometrów, doskonałym układem napędowym i przestronnym wnętrzem.
Volkswagen prezentuje nowy model ID.7, pierwszy globalny elektryczny model marki dla wyższej średniej klasy sedanów. Połączenie szacowanego przez producenta potencjalnego zasięgu do 700 km, zmodyfikowanego układu napędowego, przestronnego wnętrza i najlepszych technologii sprawia, że ID.7 jest idealny do dalekich podróży i otwiera nowe możliwości dla elektrycznych modeli marki. ID.7 ma również ulepszoną koncepcję obsługi zorientowaną na klienta i wysokiej jakości wygląd. Sprzedaż ID.7 planowana jest na ten rok w Europie i Chinach, a od 2024 roku w Ameryce Północnej.
Thomas Schäfer, dyrektor generalny Volkswagen Passenger Cars: „Dzięki ID.7 robimy kolejny krok w naszej ofensywie elektrycznej. ID.7 oferuje wysoki poziom komfortu i duży zasięg. Do 2026 roku będziemy oferować najszerszą gamę pojazdów elektrycznych wszystkich producentów w Europie – od modelu podstawowego za mniej niż 25 000 euro, aż po ID.7 jako nowy topowy model w rodzinie samochodów elektrycznych. Naszym celem jest osiągnięcie 80-procentowego udziału samochodów elektrycznych w Europie do 2030 roku. Od 2033 roku Volkswagen będzie produkował w Europie wyłącznie pojazdy elektryczne”.
ID.7 to pierwszy model MEB z zupełnie nowym, bardzo wydajnym układem napędowym. Z mocą 282 koni mechanicznych jest to jak dotąd najmocniejszy silnik elektryczny o najwyższym momencie obrotowym w modelu EV Volkswagena. Ten wariant zasilania jest stosowany w ID.7 niezależnie od wybranego rozmiaru baterii. Jednostka napędowa APP550 została opracowana we współpracy z Volkswagen Group Components w Kassel (Niemcy) i jest tam również produkowana.
Nowy elektryczny układ napędowy został zoptymalizowany przede wszystkim pod kątem efektywności energetycznej. W zależności od rozmiaru akumulatora Volkswagen szacuje, że w zależności od wyposażenia możliwe będą zasięgi WLTP do 700 km i moc szybkiego ładowania prądem stałym do około 200 kW. Szacowany przez EPA zasięg nie jest jeszcze dostępny i zostanie udostępniony bliżej daty premiery w Ameryce Północnej.
Dzięki nowym fotelom z funkcją masażu i dostępnemu elektrochromowemu, przyciemnianemu panoramicznemu szyberdachowi, ID.7 oferuje opcje wyposażenia, które są dostępne tylko u konkurentów z segmentu premium. Nowe panoramiczne okno dachowe z inteligentnym szkłem można przełączać między ustawieniami nieprzezroczystymi i przezroczystymi za pomocą sterowania dotykowego. Podobnie jak wiele innych funkcji w ID.7, również dachem można sterować za pomocą naturalnych poleceń głosowych, korzystając z nowego asystenta głosowego IDA.
Nowością są również opcjonalne fotele przednie: po raz pierwszy w Volkswagenie oferują adaptacyjne chłodzenie Climatronic lub ogrzewanie z funkcją osuszania. Paletę opcji uzupełnia 700-watowy system dźwiękowy firmy Harman Kardon: 14 wysokiej klasy głośników, w tym przedni głośnik centralny i subwoofer montowany w bagażniku, zapewniają imponujące wrażenia dźwiękowe.
Dostępny będzie pełny zestaw funkcji wspomagających kierowcę na poziomie 2. Nowością jest Park Assist Pro z funkcją pamięci jako wyposażenie opcjonalne: zintegrowane są tutaj trzy automatyczne tryby, które można aktywować w zależności od sytuacji. Unikalną cechą pojazdów elektrycznych Volkswagena jest obecnie funkcja pamięci. Dzięki temu ID.7 stale rejestruje ostatnie przejechane 50 metrów, a tym samym sytuację na parkingu. Kierowca albo pozostaje w ID.7, albo monitoruje procedurę parkowania z zewnątrz pojazdu za pomocą aplikacji na smartfona.