Moc zamknięta w organicznej formie tak można opisać wygląd modelu ID.4, pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. Jego wygląd świadczy o tym, że to samochód nowej ery solidny SUV z aerodynamicznym nadwoziem o opływowych kształtach inspirowanych światem przyrody.
Elektryczny ID.4 poszerza ofertę Volkswagena w najszybciej na świecie rosnącym segmencie samochodów, czyli w klasie kompaktowych SUV-ów. Będzie produkowany i sprzedawany w Europie, Chinach, a później także w USA. Klaus Zyciora to najbardziej kompetentna osoba do opisu ID.4 – główny stylista koncernu Volkswagen opracował wraz z zespołem design tego samochodu.
„Swoim wyglądem ID.4 świadczy o przełomie jaki dokonał się w dziedzinie napędu wraz z pojawieniem się elektrycznych aut” – mówi Zyciora. „Jego zewnętrzna stylistyka wyróżnia się prostotą, a cała sylwetka jest opływowa. ID.4 emanuje mocą w nowatorski sposób. Zawdzięcza to przede wszystkim nowemu językowi stylistycznemu modeli z rodziny ID., który uwzględnia wymogi aerodynamiki. Według reguł tego języka stworzyliśmy teraz pierwszego SUV-a – łagodne, opływowe formy przenikają się w nim z ostro zaznaczonymi liniami, sylwetka auta wygląda jakby uformował ją wiatr. Nowoczesność ID.4 podkreślają charakterystyczne reflektory i łączący je pas diod”.
Dobry design musi być funkcjonalny. W przypadku elektrycznego samochodu o zasięgu w dużej mierze decyduje opór powietrza. „W odniesieniu do ID.4 stylistyczna rewolucja oznacza również, że w bardzo dużym stopniu uwzględniliśmy wymogi aerodynamiki” – wyjaśnia główny stylista koncernu. ID.4 wyróżnia się znakomitym współczynnikiem oporu powietrza równym 0,28. Jego uzyskanie okazało się możliwe dzięki opływowemu nadwoziu z mocno obniżonym dachem. Do tego dochodzi wiele szczegółowych rozwiązań – np. obudowy lamp z tyłu oraz duży spojler na krawędzi dachu zapobiegają zawirowaniom powietrza wokół karoserii ID.4.
Firma Alpine zaprezentuje swój całkowicie nowy samochód pokazowy o nazwie A290_β, przewidujący przyszły w 100% elektryczny miejski samochód sportowy.
54 sztuki Hyper-GT wyposażone w rewolucyjny, wysokoobrotowy hybrydowy układ napędowy oparty na F1, z dostawami w 2023 r.
Po dwóch latach od wprowadzenia na rynek, Urus, Lamborghini Super SUV, osiągnął ważny kamień milowy w postaci dziesięciotysięcznego samochodu.