Pierwszy samochód nowej ery marki, w 100% elektryczny, przedstawiający wizję przyszłości jeśli chodzi o zasięg, czas ładowania i zużycie energii.
„Dzisiaj Lancia przedstawia Lancię Pu+Ra HPE, wizję marki na najbliższe 10 lat, model, który wprowadza markę w erę mobilności elektrycznej i podsumowuje sposób w jaki pojmujemy samochód i wrażenia z nim związane. Począwszy od nowego modelu Ypsilon, nasze auta przyszłości będą czerpać inspiracje z Lancii Pu+Ra HPE” - powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.
Samochód w 100% elektryczny, prezentujący wizję marki w zakresie zasięgu wynoszącego ponad 700 km, którego czas ładowania wynosi niewiele ponad 10 minut, a zużycie energii jest mniejsze niż 10 kWh na 100 km.
Lancia Pu+Ra HPE to pierwszy samochód inspirowany wystrojem wnętrza, dzięki współpracy z firmą Cassina, liderem w branży ekskluzywnych, luksusowych mebli, odwzorowujący typowo włoskie doświadczenie „home feeling”.
Lancia Pu+Ra HPE to również pierwszy samochód wyposażony w wirtualny interfejs S.A.L.A., który będzie dostępny w nowym modelu Ypsilon. A dzięki S.A.L.A, Lancia będzie pierwszą marką w grupie Stellantis, która wdroży technologie Chameleon i TAPE (Tailored Predictive Experience) centralizujące funkcje audio, sterowanie klimatyzacją i oświetleniem, umożliwiając dostosowanie atmosfery panującej w kabinie poprzez naciśnięcie jednego przycisku lub sterowanie głosem.
Nowy samochód koncepcyjny Lancii w pełni ucieleśnia zasady nowego języka designu marki, oddającego radykalizm i prostotę, w którym bryły nowych pojazdów są tworzone przez kolejne warstwy, poprzez dodawanie i przecinanie podstawowych i charakterystycznych kształtów, takich jak koło, prostokąt i trójkąt, oraz łączenie ich z eklektycznymi detalami. Nowy samochód koncepcyjny marki Lancia staje się zatem wyrazem włoskiego, ponadczasowego wzornictwa, o zrównoważonym i innowacyjnym podejściu, które wykracza poza język designu typowy dla branży motoryzacyjnej.
Nazwa samochodu koncepcyjnego to Lancia Pu+Ra HPE, gdzie „Pu+Ra” odnosi się do nowego, czystego i radykalnego języka designu marki, natomiast HPE to skrót od High Performance Electric i oznacza samochód, który jest jednocześnie ekologiczny, ekscytujący i który ewoluuje (Eco-sustainable, Exciting and Evolved). Skrót HPE został użyty po raz pierwszy w latach 70. dla Lancii Beta i oznaczał „High Performance Estate”, był symbolem sportowego charakteru i praktyczności.